[AR] Stengen en leidsel het zelfde?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 21:42

Losse strengen maak je vast aan het borsttuig, bij een enkelspan maak je die niet vast aan het schoftje of aan de singel.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 15:29

Ash_ schreef:
Leidsels worden nagestuurd :)
Klopt dat ze er niet bij zaten zaten nog aan de kar was ze vergeten. :)

Is er trouwens een manier om de strengen vast te zetten bij de singel zeg maar? Of moet ik die inder de twee singel voor laten lopen?

Ik snap er steeds minder van :o Eerst schrijf je dat je 2 paar leidsels hebt en nu worden de leidsels nagestuurd. Ik hoop dat je snel een ervaren menner in de buurt hebt om je te helpen, voordat je straks met 3 paar leidsels zit en nog steeds zonder strengen. ;)

Ash_

Re: Stengen en leidsel het zelfde?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 17:13

Bedoelde strengen :P
Haha al die benamingen ook :)
Menners is er al komt volgende week :)

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:17

Ash het spijt me zeer, maar zou niet eerst wat meer verdiepen in het mennen. Want wat ik tot nu toe ff snel heb gelezen, ben zeer onervaren. Wat je in mijn ogen uiteindelijk in gevaar gaan brengen. Mijn advies zoek een menner in de buurt en zorg dat je van die persoon heel veel gaat leren.

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:20

Volgens mij heeft TS in haar openingspost aangegeven dat ze lessen in het mennen gaat nemen VOOR ze haar pony voor de kar zet, en dat ze nieuw tuig (naja, tweedehands) had aangeschaft en even wilde kijken hoe het stond en of het paste. Ik ben het in ieder geval al een keer of 3 zeker tegengekomen.

Waarom hamert iedereen er dan op dat ze les moet nemen. TERWIJL ZE ZEGT DAT ZE AL IEMAND HEEFT GEVONDEN??? :o? :o?

Lisafox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:23

Als je les krijgt dan kijken ze denk ik wel het tuig na, daar hoe je je geen zorgen over te maken.
Wat heel handig is als je paar het tuig om heeft bij de les, een foto maken.
Dan vergeet je niet hoe het in elkaar zit, ik vergat wel is wel dingetje bij wat hoorde.

heel veel plezier met je eerste les

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:23

Sorry danamuts (en natuurlijk TS), zoals ik al zei heb ik heel snel wat dingen eruit gehaald. En heb ik er dus over heen gelezen.

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:52

Yviertje schreef:
Sorry danamuts (en natuurlijk TS), zoals ik al zei heb ik heel snel wat dingen eruit gehaald. En heb ik er dus over heen gelezen.

ging niet om alleen jouw reactie, maar van 3/4 van de reacties. Ik begon me een beetje te irriteren ( wellicht ook mijn fout, maar daar gaat het hier niet om)

TS heeft dus 2x strengen, geen leidsels en nog wat riemen over.
Heb je niet links en recht wat schroefjes over, want dan komt het vast van de IKEA haha

Succes met mennen, en hopelijk zien we je snel en veilig met alle bijbehorende riempjes door het bos karren!!

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 18:03

Hey,
Bedankt Danamuts.
Indd heb ik het tuig opgelegt om te kijken of het compleet was en hoe het stond. Hierdoor ben ik er dus achter gekomen dat deze niet compleet was en dat ik 2 paar leidsels had en strengen misten.
Dat wat dus het punt waarom ik dit topic opende.

Voor de duidelijkheid nogmaal:
- eerst ga ik lessen volgen met paarden die al gewend zijn voor de kar (regelmatig voor de kar lopen)
- Daarna gaat mijn haf pas voor de kar (aangezien hij al even niet ervoor heeft gelopen, wil ik dat rustig aan doen en ervaring opdoen omdat ik niks fout wil doen met hem) Hierbij krijg ik les en help van mensen met ervaring.

Bedankt voor alle reactie's. Ik ben er nu helemaal achter hoe het zit (ook de overige onderdelen die ik niet kon plaatsen, heeft een stalgenoot mee geholpen die ook mend dus dat klopt nu ook :D ) en wat ik mis.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 18:40

Fijn dat een stalgenoot je al heeft kunnen helpen. Dan kun je ook eerder met verkoper de ontbrekende dingen zien te regelen. Veel plezier met mennen!!

Dit bedoelde ik ook met de opmerking dat ik hoopte dat er snel een menner kwam kijken. Dan weet je of het compleet is of niet. Hoe langer je wacht, hoe moeilijker het wordt met de verkoper (zeker omdat het 2e hands is). Dus dat staat los van het lesnemen ;)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 19:46

Ook ik heb wel eens, ook na lessen, zitten staren naar een tuig hoor :o?
Vooral als je het in al je enthousiasme voor de 1e keer uit elkaar haalt, alles poetst en het dan weer in elkaar moet zetten :x

Laat maar eens een foto zien als alles om je paard hangt ;)