maar wat ik hier op de foto's zie daar schik ik wel van hoor
. ik geef namelijk zelf les en train paarden op de natuurlijke manier. dus ongeveer de manier van Klaus Ferdinand Hempfling en de oude klassieke rijkunst. ik zal een beetje uitleggen waarom ik mijn paarden nooit bijgezet longeer
. een paard van natuure verdeeld zijn gewicht over zijn 4 benen. bij de overgangen gebruikt een jong onbeleerd paard altijd zijn achterhand. op het moment dat je hem bijzet komt er extra druk op de voorhand door het teugel contact. hierdoor valt het paard op de voorhand
. en dan snap je hoe lager een paard word ingesteld hoe erger dit word. het lijkt dat dit paard van de foto zijn achterbenen onder brengt. opzich doet hij dat ook maar hij kan geen draag kracht ontwikkelen. het paard brengt zijn benen zover onder om niet naar voren te vallen. in het proefiel bij de foto's zie je ook dat tijdens het rijden de paarden op de voorhand lopen. maar de paarden die los lopen in evenwicht zijn. verzameling kun je niet dwingen het paard moet zelf bewust worden van zijn achterhand en dat gebeurt niet met die touwtjes.
oeps
dat was een lang verhaal. nou ja dan weten jullie meteen hoe ik er over denk.groetjes josien

(oftwel, spanning en sensatie) Ik vind het echt niet erg als een paard te diep loopt, als ze dan maar echt nagevelijk zijn. En bij Ozep komt zijn achterhand er mooi onder.