Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
cornelie schreef:Slaan is een uiting van woede en frustratie en dat lijkt mij bij dit dier juist niet de juiste aanpak. Respect komt vanuit vertrouwen, niet vanuit intimidatie. Ik zou gewoon de oefeningen van parelli volgen, tot nu toen heeft dat bij mij zelfs bij het meest verschrikkelijke paard geholpen. Het paard reageert zoals hij geleerd heeft, wordt het dan niet eens een keer tijd dat de eigenaar wat gaat veranderen?
gijsenkim schreef:En wat cornelie zegt is al gebeurt en werkt dus niet.
cornelie schreef:Voor jou misschien niet maar voor mij wel. Bovendien heb je in de 'nh' ook charlatans natuurlijk, net zoals in de reguliere omgang. Dat is dan bv hetzelfde verschil of dit beestje bij een tineke bartels is geweest of bij een beginner om de hoek. Begrijp je hoe ik het bedoel? Het is dan jammer dat er dan af wordt gedaan met 'nh helpt bij dit beestje ook niet'.
Cassidy schreef:Ze praten allemaal over het overwicht dat de mens over de pony moet hebben en over dominantiegedrag dat de mens tegenover het paard moet uitstralen.
cornelie schreef:Slaan is een uiting van woede en frustratie en dat lijkt mij bij dit dier juist niet de juiste aanpak. Respect komt vanuit vertrouwen, niet vanuit intimidatie. Ik zou gewoon de oefeningen van parelli volgen, tot nu toen heeft dat bij mij zelfs bij het meest verschrikkelijke paard geholpen. Het paard reageert zoals hij geleerd heeft, wordt het dan niet eens een keer tijd dat de eigenaar wat gaat veranderen?
kinglover schreef:paarden zijn tot een boel in staat hoor
cornelie"]
[quote="Cassidy schreef:Ze praten allemaal over het overwicht dat de mens over de pony moet hebben en over dominantiegedrag dat de mens tegenover het paard moet uitstralen.