maar dit zal wel fout zitten.

even ter duidelijkheid; Ik ben dit niet van plan nog een keer te doen, dit was een van de eerste keren, en wist niet hoe het in elkaar zat maar was toch eigenwijs

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Aranel schreef:Als ik jullie zo hoor, krijg ik het gevoel dat ik mijn pony op de totáál verkeerde wijze beleerd heb
Namelijk met behulp van een paar menners op stal, eerst een stuk of 10 keer met het tuig om in de bak erachter gelopen en pony geleerd te reageren op mijn stemhulpen, toen de slee erachter (was afgelopen winter in de sneeuw) en vervolgens de sulky erachter
. Pony doet het perfect moet ik zeggen.. Al moet er nog wel het eea aan de sulky aangepast worden, dus voordat dat gebeurt is zet ik haar er niet meer voor.
Maar idd, sommige foto's...![]()
justdiesel schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook wel een beetje zo'n naieve muts was.....
Heb heel vroeger met een shetje gemend en dat ging altijd goed.
Toen ik mijn hafje kocht was ze ook beleerd, ik heb toen een kar gekocht en tuig en ben op pad gegaan.
Vroegah ging dat goed dus dacht het nu ook wel te kunnen......
Niet dus! Hafje belande in een gelukkig droge sloot en het is allemaal heel goed afgelopen!
Maar ik ben er dusdanig van geschrokken dat ik de leidsels aan de wilgen heb gehangen en de kar te koop heb gezet. Ik heb de financieen niet om een mencursus te gaan volgen dus dan maar niet meer mennen. Het blijft trekken hoor want ik vond het wel heel leuk om te doen, maar de schrik en het verstand winnen het! Mocht ik ooit een mencursus kunnen gaan volgen ga ik dat wel doen.
Isegrim schreef:justdiesel schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook wel een beetje zo'n naieve muts was.....
Toen ik mijn hafje kocht was ze ook beleerd, ik heb toen een kar gekocht en tuig en ben op pad gegaan.
Niet dus! Hafje belande in een gelukkig droge sloot en het is allemaal heel goed afgelopen!
Maar ik ben er dusdanig van geschrokken dat ik de leidsels aan de wilgen heb gehangen en de kar te koop heb gezet. Ik heb de financieen niet om een mencursus te gaan volgen dus dan maar niet meer mennen. Het blijft trekken hoor want ik vond het wel heel leuk om te doen, maar de schrik en het verstand winnen het! Mocht ik ooit een mencursus kunnen gaan volgen ga ik dat wel doen.
Ook mensen met een koetsiersbewijs belanden wel eens in de sloot hoor.
Isegrim schreef:justdiesel schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook wel een beetje zo'n naieve muts was.....
Ook mensen met een koetsiersbewijs belanden wel eens in de sloot hoor.
arno8 schreef:...
moet je bijvoorbeeld je mendiploma halen? Ik heb heel veel topics hierover gezien en er zijn heel veel mensen die het hele diplomagebeuren nergens op vinden slaan. En wat is zo'n diploma waard? Het is aan een mens gekoppeld en niet aan een combinatie mens-paard.
....
arno8 schreef:.
Nog een vraag: kun je het alleen goed doen als je je paard laat beleren? Of moet je er professionele begeleiding bij halen? Na het zien van filmpjes op Youtube van sommige zogenaamde professionals kan ik me voorstellen dat mensen dat niet zien zitten.
xElienx schreef:arno8 schreef:...
moet je bijvoorbeeld je mendiploma halen? Ik heb heel veel topics hierover gezien en er zijn heel veel mensen die het hele diplomagebeuren nergens op vinden slaan. En wat is zo'n diploma waard? Het is aan een mens gekoppeld en niet aan een combinatie mens-paard.
....
maar het zegt over het algemeen wel iets over de instelling van de menner. het geeft vaak toch wel aan dat je het serieus aanpakt en er open voor staat om dingen te leren
Isegrim schreef:justdiesel schreef:Jawel dat zal ook heus wel hoor, maar met menbewijs weet je toch wel beter hoe te handelen met rijden.
Heeft het koetsiersbewijs meer niveau dan het ruiterbewijs (ruiterbewijs is echt een lachertje imo)?
Leinearthur schreef:ohja wil iemand even verbeter puntjes van het tuig op mijn foto geven
gewoon om dat ik nieuwsgierig ben wat ik vroeger allemaal fout heb gedaan.
ik zie zelf wel dat ik te streng ben met me hand etc.
S_zanne schreef:Sommige mensen vinden zichzelf heel wat als ze een keer een simpele pony hebben beleerd en kunnen dan opeens alles. (geen negatief woord over pony menners!!!)
Ania schreef:S_zanne schreef:Sommige mensen vinden zichzelf heel wat als ze een keer een simpele pony hebben beleerd en kunnen dan opeens alles. (geen negatief woord over pony menners!!!)
Probeer je hiermee iets te zeggen over mij en brave Modoc?![]()
hihihi
Miss_Malfoy schreef:Nouja het is dus mijn vzpony, en echt niet iedereen die geen pro is en recreatief ment is onverantwoord hoor. Zoiets zie ik hier nu echt nooit?