Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
addy<3 schreef:Het gaat om een groene pony..
Mijn vraag is hoe je kunt zien of een groene pony of een groen paard dat dus nog niet beleerd is geschikt is om uiteindelijk mee te gaan mennen.
Dan kun je hem/haar niet even voor de kar zetten om te kijken of het wel goed gaat. Dat is vragen om problemen
Citaat:is ie in de omgang al heel rillerig zal ie dat in het tuig hoogst waarschijnlijk ook zijn
amyz schreef:Het is maar net in hoeverre je het zelf allemaal kan hoor... Ik heb 3 keer gemend in mn leven, heb vorig jaar een hengstveulen gekocht en over een paar jaar ga ik die ook voor de wagen beleren.. Zelf. Als je voldoende mensen om je heen hebt die je op evt fouten kunnen wijzen en je hebt zelf voldoende ervaring met paarden in het algemeen, zou het in feite makkelijk moeten kunnen. Stalgenootje had ook nauwelijks men-ervaring en heeft haar jonge pony ook zelf beleerd voor de wagen. Met wat hulp links en rechts, uiteraard. Maar die pony is hardstikke braaf buiten en blijft keurig staan bij t optuigen en inspannen. No problem.
Dus t kán wel, mits je wel in staat bent om in te zien wanneer je t zelf af kan en wanneer je hulptroepen in moet gaan schakelen