Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Six schreef:ja, maar die hulpen mis je ook met bit........
stef schreef:Goh, wat trek je dat toch leuk uit zn verband.
Een ruk aan t halster, bit, whatever levert pijnprikkels op, hoe je het ook wend of keert. En iedereen zal weleens in een situatie komen dat je er niet onderuit kan.
Dat jij het dan gelijk uitlegt als: Dat ik op basis van pijnprikkels met mijn paarden om wil gaan vind ik erg jammer en doet voor mij ook gelijk de discussie dicht. Hoe bedoel je kortzichtig (maarja, die ervaring heb ik al vaker met een aantal "naturals" gehad, dus ik ben er weer weg mee....)
Miss_Malfoy schreef:Tja dan zou ik er aan toe willen voegen dat het me van je tegenvalt dat jij met je paard wilt omgaan op basis van pijnprikkels. Werken en luisteren naar de baas hoort leuk te zijn...
Brainless schreef:stef schreef:Goh, wat trek je dat toch leuk uit zn verband.
Een ruk aan t halster, bit, whatever levert pijnprikkels op, hoe je het ook wend of keert. En iedereen zal weleens in een situatie komen dat je er niet onderuit kan.
Dat jij het dan gelijk uitlegt als: Dat ik op basis van pijnprikkels met mijn paarden om wil gaan vind ik erg jammer en doet voor mij ook gelijk de discussie dicht. Hoe bedoel je kortzichtig (maarja, die ervaring heb ik al vaker met een aantal "naturals" gehad, dus ik ben er weer weg mee....)
En mijn paard gaat van een ruk aan het bit (als zij bv een schrikreactie heeft) juist wel aan de "kletter".
Zonder bit is zij super te rijden buiten.