Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Naaltje schreef:leuk detail hierin is het volgende:
Ik heb eens contact gezocht met de politie in mijn woonplaats, in verband met verkeerslichten. (reageren op massa op een voeler, leuk, maar paardlief zet daar zijn voetje niet op, dus indien ik geen kar erachter heb, blijft het mooi rood)
ik kreeg als reactie van de politiemacht:
> dan pak je toch het voetgangersoversteeklicht?
''mag je met een paard op de openbare weg dan?''
dus niet alleen bestuurders weten van toeten noch blazen..
Ben overigens met paard aan de hand ook al een keer aangehouden! Wilden mij een boete uitschrijven omdat ik op de rijbaan liep, en autos mij over de doorgetrokken streep inhaalden. Ik mocht daar niet lopen.
Ze dropen af, toen na een half uur bleek dat ik gelijk had
JoyCiej007 schreef:Qua richting aangeven; haha heb nu al een paar keer mensen gezien met een recreatie-wagen die achterop echte richtingaanwijzers-lampjes hadden gemonteerd, die het ook echt deden, zelfs 1 die werkende remlichten had
JoyCiej007 schreef:Met handen is makkelijker te begrijpen, maarja soms is dat ook wel lastig hoor, met 1 hand sturen, dat leer je wel en bovendien moet je soms ook in een dressuurproef een volte met 1 hand rijden, maar soms zijn er situaties waarin dat gewoon lastig en/of gevaarlijk is.
Lia_ schreef:Op 80km wegen telt GEEN minimum snelheid, ook landbouwvoertuigen mogen er rijden.
Wel moet langzaam verkeer voorzien zijn van een afgeknotte driehoek.