[AR] Sleeën komende winter

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 21:27

_O- Heb even t topic bekeken :') Als dat nou het zieligst op de wereld was zouden alle dieren het goed hebben!! (wat trekt dat negatieve reacties zeg!)

naambordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 21:31

nanette1 schreef:
_O- Heb even je topic beken naambordjes :') Als dat nou het zieligst op de wereld was zouden alle dieren het goed hebben!! (wat trekt dat negatieve reacties zeg!)

Achja, ik voel mezelf ook heel zielig als ik met 1 hand iemand trek met de slee... (heb er nu nog last van van vorig jaar :n _O- )
Heb wel wat netjes opbouwende kritiek gekregen ook waar ik zeker wat mee gedaan heb!

Iemandiemand

Re: Sleeën komende winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 21:33

_O-

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 12:49

ik hoor hier over sleetjes van 5 euro, maar op internet zie ik ze voor rond de 30-50. Beetje duur, aangezien het niet eens zeker is dat het (genoeg) gaat sneeuwen!!

(ik krijg het bij de gedachte trouwens wel koud...) is het trouwens ook wel te doen als de ponies een vacht van 10 centimeter dik krijgen? :P

heb alleen ervaring met mennen zonder shetwintervacht

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 12:52

Die van mij waren toch van de winter aardig harig toen ik ze voor de slee had ;) (nu trouwens ook al wel weer).

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 12:55

Ja de vacht zit er wel weer aan te komen inderdaad... Maar zo harig als dat ie echt in de winter was is hij nu nog lange niet.

Vond vorige winter trouwens wel enorm lang doorgaan... Iedereen vorige winter ook echt zo lang gesleed of hadden jullie tegen het einde zoiets van nou mag het wel over zijn? :P

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 14:07

Met wintervacht mennen is geen probleem hoor. Ik rij in de winter ook nog rustig een km of 15 in anderhalf uur

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 15:57

Zo kan ik het ook wel eens proberen met een longeersingel! Vrees alleen dat de slee het niet kan halen misschien een plank of iets?

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 16:16

Ik heb er ook al weer zin in.
Ik heb 2 jaar geleden geïnvesteerd in een slee van ongeveer 30 €. Daar heb ik nu al jaar plezier van. Het is wel een groter model (zo eentje voor 2 kinderen) en ik vind dit toch fijn want zo heb ik (als ik alleen ga) lekker veel plaats voor mezelf.

Ik heb er geen zweng (knuppel) tussen zitten. Ik heb de strengen aan extra touwtjes hangen die dan weer aan de slee hangen. Anders was de afstand tussen de achterhoeven en de slee te kort. Remafstand is lang met een slee. Ik denk wel dat ik er dit jaar een zweng tussen hang.

Ik kijk er anderzijds niet naar uit want dat wil zeggen dat ik weer met waterkannen mag beginnen sleuren en 2 maal daags het ijs moet kapotmaken.

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 22:06

Afbeelding

Tuurlijk ga ik dan ook weer sleeen! zou niet weten wat voor andere training ik zou moeten doen! haha! :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 22:26

Wij hebben niet gesleed, durfde het echt niet :oo
Misschien dit jaar :=

Eerlijk gezegd moet ik er niet aan denken, wat heb ik lopen sjouwen met hooi en water....

Pony's vonden het wel lekker!
Alwyn met dikke wintervacht in de sneeuw...was toen trouwens nog niet beleerd...
Afbeelding

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 22:38

Wij gaan ook weer sleeën!
Moet nog wel een andere slee aanschaffen want ik ben er door gezakt :+ . Neem dit keer wel eentje met een rugleuning zodat ik er minder vaak van achter af kukel :P .
Waar verkopen ze trouwens sleeën? :o

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 22:38

Ik ga ook weer sleeën met [***]!
Laat het dus maar weer flink sneeuwen! :D

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 07:06

op sleetjes.nl staan wat goede kwaliteits sleetjes volgens mij, maar ik zoek er ook eentje met rugleuning inderdaad, en liefst een beetje groot formaat zodat je niet zo opgepropt zit....

maar 1 met rugleuning heb ik nog niet echt kunnen vinden

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 14:25

mijn kleine drol loopt ook sinds afgelopen winter super braaf voor de wagen en idd ik zou ook wel graag willen sleeen mocht het weer het toe laten maar ik beng zo bang voor het feit dat je geen rem hebt!

Klap je niet heel makkelijk op de hakken als ze afremmen? Hoe doen jullie dat? Strengen verlengen ofzo?

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 14:29

Crista schreef:
mijn kleine drol loopt ook sinds afgelopen winter super braaf voor de wagen en idd ik zou ook wel graag willen sleeen mocht het weer het toe laten maar ik beng zo bang voor het feit dat je geen rem hebt!

Klap je niet heel makkelijk op de hakken als ze afremmen? Hoe doen jullie dat? Strengen verlengen ofzo?

dat lijkt me niet zo moeilijk denk ik, gewoon je hakken op de grond zetten?

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 14:33

haha ja dat zou op zich best kunnen als je gecontroleerd remt, helaas heeft mijn pony soms nog wel de neiging als ze iets eng vind ineens stil te staan :)

En mennen in de sneeuw, doen jullie dat met ijzers (lijkt me niet...), blote voetjes of hoefschoenen?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 14:39

Ik heb langere strengen en een zweng er tussen. Zelf optijd hakken in de sneeuw zetten en als je strengen slap komen te hangen valt je zweng op de grond en stopt je slee daar ook nog eens op.

Mijn merries blote voetjes.
De zwarte dekhengst waar ik mee reed op ijzers (is 2 weken voor de HK op ijzers gekomen en heb hem de laatste 2 weken helemaal niet meer voor de wagen kunnen trainen). Ging wel een dikke smeer hoefvet op z'n voeten, daar overheen oude sokken en daar overheen weer een smeer vet. Dan kon ik een half uurtje rijden voor het ging klonteren, maar ideaal was het niet.

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 15:05

Afbeelding

<3

Met ijzers idd niet heel handig. Heb Zorro de vorige keer 15 minuutjes kunnen laten lopen. Had groene zeep in en op zijn hoeven gedaan, maar de sneeuw plakte vrij snel vast.

edit: ik had de strengen aan de zweng zitten en daarvandaan met touwtjes naar de slee. Volgende keer de touwtjes aan de strengen maken en dan een zweng, was iets te kort voor hem.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 16:53

Wij gaan er ook voor dit jaar. Paardlief krijgt zooltjes tussen ijzer en hoef en pinnen eronder. Nu alleen nog een slee zien te vinden. Vorig jaar was de sneeuw al weg toen ik op het idee kwam. Nu ben ik er op tijd bij :D

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 17:15

Zorro had afgelopen keer ook zooltjes voor, mar dat hield het klonteren helaas niet tegen. Of bedoel je mss de speciale sneeuwrubbertjes ertussen?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 22:02

Sneeuwbuitenritten met mijn grote merrie en sleeen met shetlief, doe mij maar weer een portie sneeuw voor even!

Afbeelding

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 20:06

Ja daar zat ik dus ook net aan te denken die van mij heeft dus wel ijzers en dan is het geen succes nee.

En ik heb nog nooit met hem gement en ik ken hem goed genoeg dat ik nu al weet wat hij gaat uitspoken bij zoiets leuks. Dus zal ik het eigenlijk wel proberen voordat er weer iets gebeurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 20:23

naambordjes schreef:
nanette1 schreef:
_O- Heb even je topic beken naambordjes :') Als dat nou het zieligst op de wereld was zouden alle dieren het goed hebben!! (wat trekt dat negatieve reacties zeg!)

Achja, ik voel mezelf ook heel zielig als ik met 1 hand iemand trek met de slee... (heb er nu nog last van van vorig jaar :n _O- )
Heb wel wat netjes opbouwende kritiek gekregen ook waar ik zeker wat mee gedaan heb!

Heb ook op die manier een tuigje in elkaar geknutseld hoor :') Pony heeft er niets aan overgehouden :))

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-10 23:06

melizz13 schreef:
Ja daar zat ik dus ook net aan te denken die van mij heeft dus wel ijzers en dan is het geen succes nee.

En ik heb nog nooit met hem gement en ik ken hem goed genoeg dat ik nu al weet wat hij gaat uitspoken bij zoiets leuks. Dus zal ik het eigenlijk wel proberen voordat er weer iets gebeurt.

je zou eventueel een 2ehands tuigje kunnen kopen en nu alvast gaan oefenen met het tuig en een band ;)