[AR] paard steigert.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 21:23

Vraag me ook af hoeveel tijd je neemt voor het inspannen / het ritueel 'voor het wegrijden'. Kan me voorstellen dat je zoiets hebt, met al die drukte, van we moeten zsm op pad. Maar ik denk dat je het juist moet verlengen. Pas weggaan als ze rustig is. En dan weer stilstaan. Eventueel span je haar alleen maar in en weer uit. En dan als ze rustig blijft gewoon weer in en uit plus paar pasjes. Enz. gewoon paar middagen / ochtenden / dagen aan besteden.

Straffen helpt alleen maar als ze 'weet' wat ze fout doet. Anders geeft het volgens mij alleen maar meer paniek. Straffen kan ook heel goed door haar slechte gedrag te negeren. Je beloont haar gedrag door haar weg te laten gaan. Ze mag pas weg als ze zich normaal gedraagt. Hoop dat je een beetje wijs uit mijn wartaal kunt worden :+ :o Je moet hier wel geduld voor hebben en je niets van al dat gedoe aantrekken maar heel consequent zijn, want ze kunnen het bloed onder je nagels vandaan halen }>

Onze Sim (RIP) had toen we hem net hadden ook enorm de neiging om direct weg te rennen en als ik hem tegenhield te gaan springen (nog net niet steigeren zeg maar). Paar dagen oefenen en het was 80% beter. Hij was nog wel vlot weg :+ maar wel veilig.
Met Snuit zitten we nu weer met net zoiets, geen gesteiger maar enorm druk doen, dus die krijgt dezelfde aanpak :+ en we hopen dat het gaat helpen...

__Cynthia

Re: paard steigert.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 21:55

Zoals hier boven wordt gezegd de ene keer duurt het wat langer dan de andere keer, maar sorry wachten en het langzaam doen die ik zeker niet meer. we zijn namelijk al 2x met wagen en al om geklapt door dat k*t gedrag van der, en zoals weg lopen paard rondjes en het weer opnieuw doen flikt ze het gewoon weer.

We hebben de moed echt opgegeven, ik ga het alleen nog proberen met een paard er naast te zetten alsof het lijkt alsof ze in 2span moet, en anders is het einde verhaal ;).

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 22:56

Meestal komt het stijgeren doordat je ze te vast houdt.
Om gevaarlijke situaties te voorkomen kun je het stalhalster over het hoofdstel doen en haar daarmee vastzetten tussen de voorbenen (touw voor het schoftje). Hierdoor kan ze het hoofd niet omhoog gooien en dus niet stijgeren.
Bij het voorwaarts gaan zorgen dat je het leidsel helemaal geeft.

jessicatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 12:22

Zelf heb ik dit ook eens meegemaakt,, Toen hebben we de dierenarts erbij gehaalt en er bleek niets te zijn. toen we de tandarts erbij hielden bleken de tanden er best wel slecht aantoe te zijn. hij kan het wel heel vervelend vinden,, ook omdat hij begint te steigeren als je de leidsels in handen neemt kan het aan het gebit liggen

MVG