[AR] Tips licht karretje

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 17:18

Een E pony kan zeker wel 21 inch hebben. Wij hebben voor onze A pony's (117 / 120) een wagen met 18 inch wielen en een tweewieler met 19 inch wielen. Maar bij een mini is 16 inch denk ik toch echt hoog genoeg. Overigens trekt de pony van het topic onze wagen van 165 kg en dus 18 inch wielen met gemak plus twee mensen die gezamenlijk ook nog 120 kg wegen, alleen ik vind het geen gezicht :o Trekken moeten pony's ook leren, sommigen doen het zo maar bij anderen moet je het langzaam opbouwen. Sim kan enorm goed trekken.

Zoals beloofd de foto's van de sulky pirouette.
Ik heb er maar even een topic van gemaakt :+
[AR-ITP] Simba nu met sulky

Als je nog vragen hebt hoor ik het wel. Groetjes, Maaike

Oja, om je pony wat dikker te krijgen zou ik niet steeds meer krachtvoer erin doen, dan heb je alleen maar kans op maagproblemen. Probeer anders luzerne of voorverpakt gras van bijv Hartog (compact gras) of iets waar veel natuurlijke suiker inzit als mais (maissilage / kuilmais) of (natuurlijk goed geweekte) pulp.
Onze Sim is Bergmann (soort Argentijns minipaardje) x NMPRS / kruising met falabella. Hij heeft er geen moeite mee op gewicht te blijven :+
staat gewoon op de afgegraasd weitje met af en toe een boterham en handje ponybix plus beetje oud hooi.
Zie hier zijn speknekkie.... hij moet dus afslanken :+
Afbeelding

Rhine_

Re: Tips licht karretje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-10 18:20

Ik heb gekozen voor een klein vierwielertje. omdat het iets stabieler is en dat er iemand mee kan !

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 19:34

Als je nog even een post doet met een foto van het vierwielertje? Ben wel benieuwd wat je hebt gekozen.
Deze sulky is trouwens super stabiel hoor. Als je met een vierwieler te hard door de bocht gaat kun je ook omvallen ;)
Veel plezier met je aanspanning!

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-10 21:38

Een metalalic bordoux rode, ik ga het morgen halen :D En dan zal ik foto's maken! Het is zo een als in jouw link maar zonder bokkussen en iets beter kwalietiet! Het word morgen nog even aangepast voor mijn rug.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 07:52

Ik wil je aanraden het gewiht van de wagen te controleren. Hiermee wordt veel gesjoemeld. Mijn eerste wagen zou 180 kilo wegen, helaas was dat meer dan 200. Voor een shet een groot verschil.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 09:06

Ok, zal het nog eens vragen. Bij dat karretje kunnen 4 personen maar dat is enkel voor de kleine kientjes!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 21:53

Mijn vierwielige marathonwagentje heeft een uitstekende kwaliteit hoor ;)
Maar als je er net zo een neemt past die dus niet bij jouw pony.
Besef dat 4x een kind ook gauw 80 a 120 kg is.

BiHB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 11:37

Ik begrijp dat t nu wel een beetje laat is, maar op de sulky's van sulky.eu kan je ook met zn tween zitten....

groetjes

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-10 16:51

Ik zal binner kort een foto plaatsen!

Lisanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 23:11

even off topic ( maar kan geen pb sturen kan niet op het knopje klikken)
Van welk merk is de wagen op de vorige pagina?

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 13:50

Flaver schreef:

Lisanne_ schreef:
even off topic ( maar kan geen pb sturen kan niet op het knopje klikken)
Van welk merk is de wagen op de vorige pagina?

Bedoel je deze ? Waarom wil je het weten?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 22:45

ben benieuwd wat je gekocht hebt en wat het weegt hier loopt onze pony 128cm voor een recreatie marathon wagen van 125kilo dit vind ik ook meer dan genoeg hier in limburg met allemaal die bergen,sins kort lopen onze 2 pony;s er voor als 2 span en ik zou geen zwaardere wagen voor mijn pony's van 128 willen hebben er zouden ook nog 4 mensen op kunnen nu zitten we er altijd met 2en op.voor een shet heb ik ook al marathonwagens gezien van 90 kilo denk dat dit ook een mooi gewicht is als er ook nog 2 mensen op willen zitten ook vind ik dat je naar het landschap moet kijken waar je inrijd is alles vlak kan hij ook wel wat meer gewicht hebben?

_Isa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 16:28

Een sulky is aan teraden (wat ze hierboven zeggen)

De pony van een vriendin van mij Heeft ook een sulky voor haar shet ik ben daar erg tevreden over.