[AR] Wat voor sulky voor mijn shet

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wat voor sulky voor mijn shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 22:27

Veel ervaring meet verschillende merken en types tweewielers heb ik niet. Alleen met de onderste en die wil ik je absoluut afraden. Heb hem gloednieuwe gekocht drie maanden terug, wordt ongeveer één keer in de twee tot drie weken gebruikt, de meeste bouten e.d. waren bij aanvang al vervangen en nog valt hij bijna van ellende uit elkaar.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-10 09:22

Judith_ dank je wel voor je advies. De 2e is idd al afgevallen na de verschillende verhalen.

De 1e heb ik nog in mijn hoofd. Ik heb bij Kraay gekeken bij tweewielers maar wat ik zo op het 1e gezicht kon zien, zijn dat enkelzitters. Misschien kun je die wel ombouwen maar dat wil ik wel graag dat zij dat voor mij doen ;).

Ik heb gezocht naar Dutch maar kan zo 123 geen Internetsite vinden, iemand een idee?

Bij HCA heb ik gekeken maar daar ben ik niet direct gecharmeerd van. Niet vanwege de kwaliteit overigens hoor. Meer het feit dat ik gewoon iets anders in mijn hoofd had.

Ik wil eigenlijk een kant en klare kar gebruiks -en onderhoudsvriendelijke kar waar ik zo mee weg kan rijden (don 't we all ;)). Waar ik lekkere ritjes mee kan maken, alleen of met z'n 2-en. Waar ik nog eens iets op kan bevestigen (mand met eten, deken, reservespullen etc). Die vaker dan één keer in de week gebruikt kan worden en die ook een flinke afstand kan afleggen. En liefst niet één die me een rib uit mijn lijf kost (inleveren op kwaliteit en veiligheid is echter geen optie).

Voorlopig zit ik nog steeds aan de 1e te denken. Iemand nog tips? Do's and dont's?

BiHB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 10:39

Ik heb zelf een sulky van sulky.eu ( gekocht bij horseshop in Cappelle ad IJsel )
Mij bevalt ie prima, ik rij er regelmatig mee, over het harde maar ook door de bossen!

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 10:47

wij hebben ook de cavaletti,
nieuwe model. en het is een super fijne wagen.
alles is pas te maken, en heel gebruiksvriendelijk

ulyse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 18:50

Sees schreef:
Judith_ dank je wel voor je advies. De 2e is idd al afgevallen na de verschillende verhalen.

De 1e heb ik nog in mijn hoofd. Ik heb bij Kraay gekeken bij tweewielers maar wat ik zo op het 1e gezicht kon zien, zijn dat enkelzitters. Misschien kun je die wel ombouwen maar dat wil ik wel graag dat zij dat voor mij doen ;).

Ik heb gezocht naar Dutch maar kan zo 123 geen Internetsite vinden, iemand een idee?

Bij HCA heb ik gekeken maar daar ben ik niet direct gecharmeerd van. Niet vanwege de kwaliteit overigens hoor. Meer het feit dat ik gewoon iets anders in mijn hoofd had.

Ik wil eigenlijk een kant en klare kar gebruiks -en onderhoudsvriendelijke kar waar ik zo mee weg kan rijden (don 't we all ;)). Waar ik lekkere ritjes mee kan maken, alleen of met z'n 2-en. Waar ik nog eens iets op kan bevestigen (mand met eten, deken, reservespullen etc). Die vaker dan één keer in de week gebruikt kan worden en die ook een flinke afstand kan afleggen. En liefst niet één die me een rib uit mijn lijf kost (inleveren op kwaliteit en veiligheid is echter geen optie).

Voorlopig zit ik nog steeds aan de 1e te denken. Iemand nog tips? Do's and dont's?

Dan kan ik je daar vanaf helpen, deze sulky is niet geschikt voor kleine pony's, toevallig heb ik net geinformeerd. Ik vond de sulky's erg mooi, maar helaas.........

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 11:04

Ulyse, wat jammer nou...Kunnen ze geen kleintje maken ;)? Wat ga jij nou doen?

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 16:04

Ik heb een vd Mee tweewieler.
Ben ik heel tevreden over.
Licht van gewicht, maar toch stevig zodat hij prima in het bos te gebruiken is en tegen een stootje kan.
Geschikt voor 2 volwassenen.
Pony's in mijn profiel die ervoor staan zijn 103 (Isa) of 96 cm (Trijntje).

Heb hem destijds tweedehands gekocht bij vd Mee zelf (Loon op Zand).

Foto's in profiel en op:
http://www.mijnalbum.nl/Album=PV8GPF3C

ulyse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 08:18

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 22:28

wij hebben een dutch sulky luxe gehad super zware kwaliteit en denk ik vergelijk baar met de eerste op de foto maar hij was ook redelijk zwaar flinke schijfremmen die ook goed werkten,als deze goed in balans is heeft de pony geen last van het gewicht.de sulky van horseshop is veel lichter maar ook stuk goed koper de remmen hier op zijn ook niet vergelijkbaar met de dutch sulky.ik zou kijken wat je kunt betalen want bijde sulky's zijn wel goed alleen andere kwaliteit.succes

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 22:34

Sorry maar een cavelettie is gewoon prima hoor voor de recreatie ruiter! :?

Helemaal niet brak! ;)

stormpy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 22:42

Ik rijd met een tweewieler van Aars (Stadtwijk) uit Goederede, super wagen voor de dressuur/vaardigheidswedstrijden, maar ook veilig genoeg om door het bos te crossen.
Deze wagen (ik noem hem dan ook mijn crosfiets) is zeker aan te raden, wij hebben hem tweedehands gekocht een aantal jaren geleden en hij was toen al een aantal jaren goed gebruikt.
Ik wil hem zometeen nog wel eens laten overspuiten vanwege beschadigingen, maar hij roest ook nog nergens.
Voor foto's kun je even in mijn profiel kijken, mijn pony is 93 cm hoog.
Een kennis heeft zo'n zwarte gehad van Marktplaats, ging ze alleen met de beide braafste pony's mee rijden omdat de wagen te gammel aanvoelde.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 16:01

Stormpy, die ziet er goed uit!!! Maar is die geremd?

Ulyse, jij ook bedankt voor de tip.

De Cavaletti wordt het idd niet, ik wil echt een stevige kar die al dan niet regelematig gebruikt kan worden. Dan spaar ik maar wat langer door ;).

Keona was die Dutch ook tweezits?

Isapaardje, die van jou is ook niet geremd, toch?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 18:19

hoi wij hadden de dutch de luxe is voor de grotere pony maar je hebt ook de gewone dutch voor de kleintjes en dit is een 2 wieler met een 2 zits bank op de luxe grote kon je zelfs met 3en zitten en hij is super geremd met schijfremmen over deze kar is niks aan te merken soms staan er ook 2de handse op marktplaats en divoza had ze vroeger ook in asortiment weet niet of ze die nog hebben hoop dat je er wat aan hebt,super sulky vind ik zelf.maar de goedkope cavaletti nou die heeft bij ons ook wat mee gemaakt vaak af the road met dat ding gegaan en ook niet kapot te krijgen dus ik wil maar even zeggen als je niet veel te besteden hebt is dit toch een erg leuke sulky .succes met het zoeken naar een geschikte sulky voor jou wil je nog wat weten hoor ik het wel
Sees schreef:
Stormpy, die ziet er goed uit!!! Maar is die geremd?

Ulyse, jij ook bedankt voor de tip.

De Cavaletti wordt het idd niet, ik wil echt een stevige kar die al dan niet regelematig gebruikt kan worden. Dan spaar ik maar wat langer door ;).

Keona was die Dutch ook tweezits?

stormpy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 20:02

De tweewielers van Aars kunnen geremd geleverd worden, die van mij is niet geremd.

palinglcw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 20:06

als je een beetje handige harry kent die kan lassen... is het beste zelf maken ;) goedkoper,lichter en naar eigen wens te maken mijn zus racede jarenlang op wolvega met haar shet en daar werdt goed duidelijk dat zelfgemaakt vele malen beter is.

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 10:48

Ik heb ook de cavelettie, fijn karretje. Lekker licht, voor een mooi prijsje.
Heb hem al een tijdje en ben er nog steeds erg tevreden over. Ik rij er alleen mee over de renbaan, en over de weg.

http://i63.photobucket.com/albums/h157/ ... ennen2.jpg
(Die shet van mij is wel wat kleiner, 80 cm)

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 13:05

Zo ben weer terug van vakantie ;).

Keona, thanks voor de tip, ik heb gemaild. De kar zou voornamelijk op bosgrond (mul zand, kiezels) gebruikt worden, weinig verharde wegen. De kar moet dus echt stevig zijn en niet lostrillen na elke heuvel haha.

Palinglcw, ik ken een handige lasser maar heb zelf (nog) té weinig verstand van karren om er echt zelf een te maken.

Stormpy, ok dan ga ik eens googlen.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-10 23:15

Heeft iemand de website van de Dutch tweewielers toevallig?

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:40

Sees schreef:

Nee klopt, mijn wagen is ongeremd.
Bos is hier heel klein beetje glooiend en dat gaat prima.