ik kreeg zaterdag mijn starttijden binnen. Het begint nu wel echt te kriebelen hoor. Wij rijden met een 1 1/4 span, speciaal he?! Hihi onze shetlander Catootje is vorige week drachtig gescand, vandaar
Sandrina
Geplaatst: 24-05-10 08:02
lees dit topic nu pas: ik zou aan de rassenparade meedoen met mijn haflinger, maar ze liep niet best vorige week. Heb dat besproken met het bestuur; hebben ze ons uitgeschreven. Inschrijven lukte niet meer! Nou ja, dan kom ik maar gewoon kijken en de mensen van de stand helpen van DeAangespannenHaflinger in het strodorp.
Helemaal niet erg dat ik ben uitgeschreven; gisteren constateerde de tandarts dat Fralla 20(?!) gaten had in haar wangen van de haken in haar kiezen, nooit iets gemerkt!!! Een wolfskiesje los dus meteen getrokken. Kan zeker een week geen bit indoen. Nu vind ik het helemaal niet erg dat ik op de DAP niet mee kan doen.
Heb een heerlijke dag beleefd; het bleef wonderwel droog. Veel mooie paardengezien, maar ook rare dingen, zoals die hackneys lopen Sommigen hebben zo'n knie-actie dat ze zichzelf verwonden met hun ijzers zo hoog worden hun beetjes opgetild. Ook een Friese tweespan met sjezen Quadrille gezien; een plaatje! Dat was echt genieten. En verder een dappere vrouw die met haar haflinger een hele tour heeft gehaald om aan de rassenparade mee te doen. Chapeau Ada en Lowietje! Naast Ada reed nog een haf mee voor een Oostenrijks boodschappenwagentje helemaal versiers met bloemen en korenaren, het stel in Dirndl en Loderhose. Het zag er prachtig uit! Helaas geen prijs; die nam het Dartmoor stamboek mee naar huis.
Juf_Sanne
Woonplaats: In een heel knus huisje met allemaal lieve beestjes!
Het was ook super leuk! Ik zit nu moe maar voldaan thuis op de bank heel trots te zijn op mijn kleine shetten meiske. Catootje staat weer lekker op het weiland. Zelfs de waterbak ging ze keihard door. Top!
Haha die gene die achter die klomp foto's zit te maken dat ben ik Ik heb jullie dus ook op de foto gezet... Te bestellen vanaf komende week via de site http://www.dagvanhetaangespannenpaard.nl
Ik vond 't ook een geslaagde dag! Net thuis van het opruimen, helemaal gesloopt nu en koud want vanavond helaas wel regen... Maar we mogen niet klagen want overdag was 't superweer
Sandrina
Geplaatst: 30-05-10 08:53
JufSanne: ik heb jou niet gezien (sorry). Dat zou ikhebben onthouden; zo'n kleine shet meedoen aande marathon. Je hebt wel dappere shet hoor, die zomaar even de waterbak 'doet' Ik zie het mijn haf nog niet zo snel nadoen. Ik was bezig/moest passen op de stand van DeAaangespannenHaflinger (DAH ipv DAP) de twee bestuursleden gingen weg en ik bleef alleen achter . Ik kon dus niet van mijn plekje. Toen ze weer terugkwamen kon ik pas rond kijken. Sasika; Ik denk dat ik jou/jullie wel heb gezien. Was het leuk? In elk geval mooi weer en niet te heet.
Hum ik denk dat ik volgend jaar ook maar eens mee ga doen aan die marathon. Dat wil ik gewoon eens beleven. Wat zijn de kosten daarvan?
Renske: ik heb jou niet gezien. Kon ook niet zeker. Een vraagje/eigenlijk opmerking; uit die gele container achter jou op de foto kwam een afgrijselijke stank, leek wel kadaverlucht. Heb je daar geen last van gehad? Ik heb het de hele dag geroken en ik zat niet precies onder de wind. Het zou gepast zijn geweest als die was weggehaald voor zo'n groot evenement met zoveel bezoekers. Je zou het ~nu je in de oraganisatie zit~ in het draaiboek laten zetten?
Laatst bijgewerkt door Sandrina op 30-05-10 08:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Juf_Sanne
Woonplaats: In een heel knus huisje met allemaal lieve beestjes!
Ja dat is helemaal lekker, bijna een thuiswedstrijd. Volgend jaar doen wij niet mee met Catootje, die staat dan te moederen als het goed is, ze is namelijk drachtig en 3 april uitgerekend. We hebben nog een shet thuis staan. Dus Teun is volgend jaar aan de beurt, die hebben we net een aantal keren voor de wagen gehad en doet het heel stoer.
Leuk hé? Als beestjes het goed doen. thuiswedstrijd ja ik ben er eens naar toe gelopen. (met m'n vorige haf- deed er 2 uur over) Maar als je daarna nog een marathon gaat lopen; is dat wellicht te veel van het goede. Zelfs geen goede warmloop/training.
Steefjevos
Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-10 14:39
Pfoei wat een berichten opeens Ik zit hier echt compleet gesloopt te wezen... Het was echt heel leuk om de koetsentochten te begeleiden, langs de route ook veel mensen die met uitdrukking vroegen waar het nou voor was. De aanspanningen zelf waren ook echt heel mooi om te zien en ik mijn favo span deed zelfs 's avonds mee. In totaal zo'n 30 kilometer gefietst gisteren denk ik, als interval training (stilstaan, keihard racen om weer voorop te komen, stilstaan enz enz..) maar onze hulp werd zeker gewaardeerd. De rit in de avond was nog het moeilijkste, met al die kleine straatjes, uitgaansvolk en je hebt in het donker toch minder overzicht. Althans, ik wel. Toen de koetsentocht op het hoofdterrein in de ring was, heb ik nog even over het terrein en langs de stands gelopen. Wat zag het er gezellig uit! Volgend jaar maar eerst vrijnemen van de AH, zodat ik niet al om 6 uur op moet en zodat ik eerst over het terrein kan lopen. Ik was gisteren ook pas om kwart voor 12 thuis *gaaaaaap*.
Benieuwd naar de foto's!
Sandrina
Geplaatst: 30-05-10 14:44
steefjevos: wat voor koetsen doen daar nu aan mee? Originele en replicá's of kan ik daar met mijn huis-tuin- en keukenkoetsje ook aan meedoen? Is/wordt bepaalde kleding op de koets vereist/ verwacht? Geloof vast dat je gesloopt bent. Eén tempo is goed te goed, maar wat jij beschrijft is lastig, optrekken/langzaam/optrekken.