[AR] Wagen uit Polen, wat is er nu mis mee?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nannyrana7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 21:53

nou denk op zich dat er niks mis is met een wagen uit polen zolang je er niks mee krijgt eb zelf ook een kar uit polen maar na een ongeluk en een kar die niet helemaal meer heel was kwam ik tot de conclusie dat het dan lastig of ook wel onmogelijk is om aan onderdelen te komen en baal hier eigenlijk nog steeds van . hebben de kar nu zelf gemaakt maar het mooiste zou wezen zijn vier nieuwe wielen want die waren zwaar beschadigd maar deze tot op heden niet kunnen krijgen en ben daarbij door diverse mensen geholpen maar toch is het niet gelukt .

semo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 23:21

Als je een wagen van een bekende leverancier hebt dan kan deze zeker voor wielen zorgen. Maar heb je een goedkopere van een scharrelaar van internet gekocht dan heb je een probleem ja.
Maar toch weet ik zeker dat een goede firma voor wielen kan zorgen. Maar beter had je iets meer uit kunnen leggen en bij een gerenommeerd bedrijf kopen dan had je geen gezeur gehad en uiteindelijk waarschijnlijk toch goedkoper uitgeweest.

nannyrana7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 07:58

nou heb hem ook niet bij zomaar een bedrijf gekocht want degene bij wie ik hem heb gekocht verkoopt heel veel karren en hij zal ook best wel bekent zijn in de men wereld maar ben van mening dat het geen zin heb om iemand hier op de site zwart te gaan maken. hij doet voornamelijk in oude antieke wagens en had er gewoon een paar marathon wagentjes bij en had me verzekerd dat als er wat aan de hand was of ik onderdelen nodig had ik altijd bij hem terecht kon dit maakt hij alleen echter niet waar. heb toen via kennissen gevraagd die een vrijwel dezelfde wagen hadden naar hun leverancier maar die kreeg het ook niet voor elkaar. aangezien ik nu geen paard heb zit ik er nu ook niet echt super achteraan geef ik zelf toe maar had niet verwacht dat het zo lastig zou zijn .

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 09:17

Zijn er eigenlijk meer mensen die een Bakker wagen hebben die wél bevalt, of is dit maar 1 incident ? dat het zo mis is gegaan.
Hij levert nu toch gewoon wagens in NL af ?

Falliet gaan, is niet altijd de schuld van de eigenaar hoor !

L_Rivaldo

Re: Wagen uit Polen, wat is er nu mis mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 10:06

Weet iemand hoe dat dan met de dutch wagens is geregeld?

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 20:54

semo schreef:
Die Dom w sadzie is de hollander Bakker hij is in holland failliet gegaan en verkoopt en woont nu in
Polen. Hij levert wagens rechtstreeks met een louche factuurtje. Hij zal dus wel geen BTW afdragen.
Je kunt hier dus voor aansprakelijk worden gesteld door de belastingdienst. Hij heeft geen service
mogelijkheid in nederland en hij zal zeker niet voor service hier naar toe komen. Dit weet ik omdat een
kennis dus daar een wagen heeft gekocht en dit allemaal negatief heeft meegemaakt.
Koop voor iets meer bij een goed nederlands bedijf dan heb je geen gezeur en kan je ergens op terugvallen.

Dit een persoonlijke ervaring van jullie, wat ik interessanter vind is hoe de wagen eruit zag en of die van goede kwaliteit is.
Ik ga mijn wagen daar ook bestellen en ben er zeer benieuwd naar.
Ik laat tegen die tijd zeker mijn ervaring met meneer Bakker weten.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 07:05

Er word dus momenteel voor mij een wagen gebouwd door Bakker, ik heb foto's gezien van wagens van hem, en ook zeer positieve ervaringen over de Bakker wagens gelezen van een aantal gebruikers.
Ik ben er dus nog steeds optimistisch over, en hoop binnenkort mijn nieuwe wagen te kunnen laten zien ! *D

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 10:01

Welke heb jij besteld Marjo?

Hij antwoord in ieder geval gelijk op mijn mail.
Ik heb de beginners marathonwagen zwart/paars besteld :D
Hoelang de levertijd is vind ik niet zo belangrijk, ik wil 'm toch pas in Augustus dus hij heeft ruim de tijd.
En als het langer duurt dan 5 weken maakt dat dus niet uit..

Liset1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 19:32

Ik heb vorig jaar ook een wagen van D.W. Swadzie, model "Miracle" gekocht.
Voor het bestellen kreeg ik supersnelle en duidelijke antwoorden op mijn mails en na mijn bestelling viel er een stilte (na de 10% aanbetaling). Als ik al antwoord kreeg (ik werd na de afgesproken 6 weken toch wat ongeduldig) was het een vage mail van zijn vrouw en hoorde ik vervolgens niets meer. Het vermelde telefoonnummer op zijn site werd gewoon niet opgenomen. Uiteindelijk is de wagen ik geloof na 12 weken toch afgeleverd en kreeg ik er ook een vaag geschreven factuurtje zonder vermelding van de afleverkosten bij. De "service" en communicatie vind ik uiterst belabberd en ik denk niet dat ik nog een keer een wagen bij hem zou kopen want ik ben er een beetje flauw van maar eerlijk is eerlijk, met de wagen zelf ben ik echt supertevreden! Prima kwaliteit voor een heel redelijke prijs.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 20:00

ik heb een minimarathon besteld voor mijn tweespan minisetje !
Een zwarte met zilver en zwarte bekleding.
Leek me wel mooi bij bijna 2 witte pown's met zwarte tuigjes.
een beetje aangepast aan mijn eigen wensen verder.
En ben ontzettend benieuwd wanneer de wagen klaar is.
Vind het al met al best spannend, maar ben overtuigd dat er een mooie wagen afgeleverd word straks :7

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 11:42

Liset1 schreef:
De "service" en communicatie vind ik uiterst belabberd en ik denk niet dat ik nog een keer een wagen bij hem zou kopen want ik ben er een beetje flauw van maar eerlijk is eerlijk, met de wagen zelf ben ik echt supertevreden! Prima kwaliteit voor een heel redelijke prijs.

Di wou ik graag weten, als de kar maar goed is dan zal de rest me eigenlijk 1 grote zorg zijn (dat kan ook letterlijk worden maar we wachten af).
Ik was eigenlijk alleen maar benieuwd hoe de kwaliteit van de wagens is en dat antwoord heb jij Liset me nu gegeven ;) :+

sonnie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 12:49

als het goed is vertrekt vandaag de vrachtwagen uit polen met mijn marathonwagen! Dus morgen naar Hengelo om hem op de te halen! Ik ben benieuwd!

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 20:05

Tuihanti schreef:
De eerste generatie chinese koetsen zijn inmiddels op de markt en vertonen dezelfde gebreken als destijds de eerste poolse koetsen. te licht gebouwd, slechte remmen en slecht gespoten. Ook hier zal de komende jaren een verbeterplan in werking treden en zullen de koetsen in 10-15 jaar net zo goed zijn als poolse, duitse of nederlandse koetsen.

Daar is de prijs dan ook naar inderdaad. Ik heb er zo een: een Oxer Sulky inderdaad uit China. Je ziet zeker het verschil met de wagens uit Polen en Nederland.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 18:22

Ik heb ook gelezen van iemand die ervaring heeft met de wagens, ze rijd er zelf mee, en kent nog een aantal mensen met een wagen van Bakker en hebben geen problemen met de wagens van Bakker (dom w sadzie), die schijnen prima in orde te zijn !
En dat is dan ervaring van 3 verschillende mensen.

Sonnie81; wat gaaf dat je wagen komt, ik ben heeeeel benieuwd !

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 10:18

Ik hoor graag van jullie hoe de wagens bevallen als jullie ze hebben :).. ik begrijp er wel uit dat je de wagen niet van te voren kan uitproberen? Ik ben namelijk 1,55 en vind het toch fijn te weten dat ik met mijn voeten op de grond kan :P

megahaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 13:16

Wij hebben ook een Poolse wagen en tot nu toe zijn we heel tevreden (foto zie ergens in profiel). Dat "Pools" moet je overigens relativeren want de verkoper zei dat ie weliswaar in Polen gemaakt ("geassembleerd") wordt, maar dat de onderdelen sowieso uit alle mogelijke landen afkomstig zijn (vb banden uit verre Oosten, remmen zijn dan mogelijk weer uit een Europees land enz enz - dat zal bij alle wagens wel zo zijn). We zijn vrijetijdsruiters en rijden niet zoveel, deze wagen voldoet best aan onze eisen. Van enkele ervaren menners hebben we positieve reacties gekregen, dus wat ons betreft zijn Poolse wagens ok. Qua onderhoud (remmen, onderdelen) kunnen we altijd terecht bij de verkoper (ze houden zich ook bezig met restauratie van oude koetsen, dus ik veronderstel dat ze dan wel één en ander in huis hebben wat betreft onderdelen).

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 12:27

sonnie81 schreef:
als het goed is vertrekt vandaag de vrachtwagen uit polen met mijn marathonwagen! Dus morgen naar Hengelo om hem op de te halen! Ik ben benieuwd!

En?? Heb je 'm al??
Kun je wat foto's tonen als je 'm hebt en je bevindingen met ons delen??

sonnie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 07:22

Ik heb inderdaad mijn wagen. Ik ben er super blij mee. Het is het nieuwste model van de Lemerij. Hij is heel stabiel.
Hierbij een paar foto's
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 19:27

mooie wagen hoor, ziet er goed uit!

heb je 'm al getest?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 15:24

Mooie wagen zeg, wat voor paardje loopt ervoor ? schitterende wagen ! <3

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 17:16

sonnie81 schreef:
Ik heb inderdaad mijn wagen. Ik ben er super blij mee. Het is het nieuwste model van de Lemerij. Hij is heel stabiel.
Hierbij een paar foto's
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Fijne wagen he, wij hebben dezelfde, dan wel voor 2 span.
Wij gebruiken het touwsysteem niet meer, de vorige Leica hadden we dat wel, maar beviel niet, dus bij deze eraf gelaten.
Bij onze ergonomic lopen er 2 New Foresters voor, soms in 1 span, meestal in 2 span, maar super stabiel, en comfortabel, ook voor de groom.

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 09:38

Erge mooie wagen +:)+ Heel veel plezier ermee!

Joyce900

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 23:33

Bakker zou ik nooit mee in zee gaan, die komt zijn afspraken niet na. Dit heeft hem in Nederland al de das om gedaan.
Verder zijn de meeste Poolse wagens droog gemonteerd. Dit houdt in, dat je er nog uren werk aan hebt. Dus demonteren en vet smeren tussen alle draaiende delen.

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 09:48

Nog 2 weekjes dan wordt mijn wagen geleverd :D Het heeft dan 9 weken geduurd maar daar had ik op gerekend en er moeten nog 3 andere wagens naar Nederland en ik snap dat ze dat in 1 keer willen doen.

Ben erg benieuwd! Samen met mijn zwart/paarse Libby's tuig zal het vast prachtig zijn :D

Blendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 19:29

Suzan_bobar schreef:
Ben zelf bezig geweest met een nieuwe Clever sulky namelijk en zodoende weet ik het. De naam Clever is namelijk verkocht aan de fabriek in Polen. Ze zijn nog wel te bestellen in Nederland, alleen komt de naam Clever er samen met de naam K u t z m a n n erop. Dat is de Poolse fabrikant.
Ik heb nu een excellent sulky bestelt. Wordt ook in Polen gefabriceerd.

Excellent is ook een prima menwagen net zo als de Clever. ;)