[AR] welke kar/ tuig voor een mini shet

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-10 16:39

JoyCiej007 schreef:
Pashon: ik bedoelde het zeker niet aanvallend, en het zal heus wel vaker gedaan worden, dat moet iedereen natuurlijk ook helemaal zelf weten. Ik zou me er persoonlijk gewoon niet zo fijn bij voelen; peuters en kleuters kunnen zich nog redelijk vasthouden en blijven zitten, heb 't idee dat je zo'n kleintje toch ook goed moet vasthouden en goed op moet letten, en dan daarbij heb je nog eens de zweep en leidsels ter hand en moet je op het paard letten. Op een vierwieler kun je dan extra iemand meenemen die op het kind let of het kind vasthoud e.d, bij een tweewieler gaat dat moeilijk.

Maargoed ik zal er verder niet over door gaan, het was niet mijn bedoeling om een hele discussie los te maken. :)

Ik heb het ook niet aanvallend opgevat hoor ;) enkel staat dit hier niet ter discussie en heb ik geen zin dat er wel een discussie van komt, het topic uiteindelijk op slot gaat en ik vervolgens nog niks wijzer ben.
vandaar de vraag om off topic reactie's via pb te doen.

Modw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 12:44

Pashon,

Misschien woon ik in de buurt dan kun je bij mij de piroutte bekijken en proberen. Het wagentje bevalt me prima. Alleen door veel gebruik in de bak (menles) was een lasnaad losgeknapt. Deze heb ik laten lassen en nu doet hij weer prima dienst. Mijn paardej is 83 cm. Mocht je echt comfortabel willen zitten vind ik mijn vier wielig wagentje beter voldoen.

Afbeelding

Afbeelding

Pashon

Re: welke kar/ tuig voor een mini shet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 20:22

Modw, helaas woon je niet in de buurt gelukkig heb ik wel via via een proefritje kunnen regelen die dezelfde soort kar heeft als jij.

een 4 wieler wil ik zeker niet, dit omdat het dan al gauw te zwaar word voor de uk(kie's)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 09:11

VanHuisUit schreef:
Citaat:

Ik schreef :
Wij hebben wel de onderkant netjes dicht gemaakt van de tweewieler zodat hij niet onder het bankje door op de grond kan glijden, want dat is wel een nadeel van die tweewieler, dat de onderkant onder het bankje open is. Maar dat is met een plaat eenvoudig dicht te maken.

van huis uit schreef:
Heb je bij een pirouette of een caveletti ook geen last van, dat is aan de onderkant gewoon dicht ,je kunt er een keurig matje bij kopen (zit standaard bij de pirouette) zodat er ook geen spatwater omhoog komt.

Haha, en ik heb niet eens aandelen kun je nagaan :$ :+

Bij de cavaletti zit onder het bankje niks hoor, geen bodem ofzo, die zit alleen waar je voeten neergezet worden, dus onder dat bankje, daar kan een klein kindje gewoon onderdoor glijden, dat bedoelde ik eigenlijk
Dus vandaar dat ik hem toch dichtgemaakt heb.

JoyCiej007

Re: welke kar/ tuig voor een mini shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 09:46

Qua tuig heb ik trouwens nog een tip voor je; bokker heeft eerder ook altijd gement met haar mini's van 76 en 80 cm. tuig is helemaal aangepast aan die kleine maat pony's;
Assepoetster @ [EA-TK-AP] Tuig voor mini shetlander vanaf €50,-

Als je geinteresseerd bent zou ik wel snel reageren; ik zie dat men al tegen elkaar aan het opbieden is.

Modw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 22:45

Pashon, heel veel succes met zoeken. Ik vond het ook moeilijk. Ook een passend tuigje is nog een hele klus. Maar als je het voor elkaar hebt is het leuk om te doen.