[AR] Sulky Cavaletti, is het wat?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Napie

Re: Sulky Cavaletti, is het wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 12:07

He, dat is nieuw. Maar ook lachen. Een wagen die in enkelspan al moeilijk in evenwicht is te krijgen en dan een dubbelspan ervoor. Voor mijn idee zit die langboom veels te hoog.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 12:47

Nu je het zegt ja. Dan komt de sulky dus heel erg voorover te hangen en dan hangt hij waarschijnlijk niet in balans.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 13:03

Het lijkt wel of die verkeerd om zit op de foto, maar dan zouden de zwenger er weer bovenop zitten. Vreemd....

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 16:55

Ik ga het tegen die tijd eens bekijken denk ik :P Zal sowieso nog een jaar duren, misschien kom ik in de tussentijd iets anders tegen.

slagchoco_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 08:54

Deze sulky heb ik ook op het oog :) ik vind het heel fijn om ervaringen van gebruikers te lezen !
Jammer dat er nadelen aan zitten, maargoed wat wil je ook voor die prijs.
omdat ik nog maar sinds vorig winter men, wil ik niet gelijk teveel geld besteden aan een kar (ook niet te weinig natuurlijk)

Het is voor af en toe te kunnen trainen in de bak, waar onze andere kar te groot voor is... en ik wil met deze sulky gaan oefenen op de weg :) Zit er trouwens ook garantie op die kar? dat je hem bijv. een week mag uit proberen? en als het niet bevalt terug mag sturen(zonder schade uiteraard)

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-10 08:57

Pfoe, dat zou ik niet weten. Maar ik denk het eerlijk gezegd niet? Hoe kan je nou een koetsje uitproberen, en het zonder schade terugbrengen? Sowieso worden ze dan goor.
Maar ik weet het ook niet hoor, voor hetzelfde geldt zit er wel garantie op.

Ik vond en vind het ook fijn om ervaringen te lezen, daarom heb ik toen ook dit topic opengegooid. Maar ik denk nog steeds dat ik, als ik het geld bij elkaar heb, er eentje aan ga schaffen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 12:15

Zweng zit standaard nu beneden hoor, niet meer boven. Is ook al jaren zo ;) En je kunt het lamoen in de lengte verstellen, bovendien zijn er ook nog verschillende lengtes (die ook nog instelbaar zijn) te krijgen. En je kunt het ook in de breedte verstellen door meer naar binnen of buiten te zetten. Er zitten stophaakjes op en broekgaten.
Tweespanrijden vind ik wel iets voor de meer ervaren menner hoor, tegen die tijd heb je vast wel meer idee over hoe en wat met je wagen.
Vanochtend nog heerlijk over het gras gegaan met Alwyn ervoor, ging prima, sulky & ik plus pony zijn niet door elkaar geschud / zijn nog heel :+
Wij mennen trouwens ook hooguit 1 / 1,5 uur als we er op uit gaan. Langer lijkt me inderdaad wat oncomfortabel (en volgens mij geldt dat voor alle tweewielers met niet-mee-verende bomen).

Garantie om uit te proberen zullen ze denk ik niet geven, maar je kunt vast wel iemand vinden waar je een paar keer de sulky van kunt lenen. Er zijn / worden er genoeg van verkocht.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-10 15:53

Ervaring zit wel goed hoor, ik men ieder weekend lange stukken, en dan tussendoor nog. Plus de eigenaresse heeft een 4span menbewijs. Maar goed, dat zijn zaken voor over een jaar minimaal :)