[AR] Verbazen..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 23:41

Begrijp me niet verkeerd, ik heb je reactie gelezen en snap hoe je het bedoeld, maar nogmaals; het lijkt mij echt verstandiger alles even af te wachten en eerst bezig te gaan met alles uitzoeken en kijken naar de mogelijkheden om zelf een opleiding tot instructeur te volgen, en dán pas klanten gaan trekken. Lijkt mij de meest logische en goede volgorde. Daarna kun je altijd nog een leuke klantenkring op bouwen.

Een cursus volgen bij het KNHS is alvast een stap in de goede richting.

L_Rivaldo

Re: Verbazen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 23:44

Ja dat klopt, ik was gewoon heel enthousiast om mijn ondernemingsplan te schrijven. Mijn opzet was ook niet mensen lesgeven, daar begin ik nog niet mee, zeker als ik zelf een ongeluk gehad heb en ik dus niet wil dat dit gebeurd als ik illigaal les ga geven.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 08:12

Toch vreemd dat wanneer ik via email op die advertentie reageer ik een uitgebreide correspondentie heb en je zelfs nog vraagt of ik een eigen aanspanning heb..
Je kunt pas meninstructeur worden als je zelf wedstrijden gereden hebt en een bepald niveau hebt gehaald..
En dan nog...

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 08:29

Even voor de duidelijkheid...
Ik weet niet of dit voor het mennen ook geld, maar lesgeven ohz heb je geen diploma's nodig om verzekerd te zijn.
Het kan best zijn dat de persoon waar jij menles van krijgt geen papieren heeft (veel van de oude mengarde hebben geen papieren) maar misschien wel verzekerd zijn.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 08:32

Akls er gezegd wordt dat je met instructeurs zijn/haar aanspanning les krijgt moeten ze een wel verdomd goede verzekering hebben
En dan nog hoe kun je mensen lesgeven als je zelf net weet hoe je je paard vooruit moet sturen..

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 09:54

Echtwel, heb ik meer gevraagd?
Ik heb enkel gevraagd of je een eigen aanspanning hebt, want ook dat moet ik weten.
Verder heb ik niets aan je gevraagd en was ik ook niet doorgegaan met het mailen, of een afspraak met je gemaakt.
Dus wat is hier fout aan? Dus waar moet ik me voor schamen wat je via de pb verteld.

Het maakt me ook verder niet uit hoe je erover denkt, want ik weet donders goed zoals ik al verteld heb dat ik dit niet ga doen en welke eisen en risico's eraan vast zitten.. Ik lijk wel gek als ik dat wil gaan doen. Ik weet hoe het zit, jij mag er anders over denken, maar dit voegt niets toe aan mijn ondernemingsplan, want dat staat al onder verzekeringen aansprakelijkheid en diploma's.

Annebe: Dat klopt, je kunt je inderdaad gewoon wa verzekeren voor menlessen te geven, maar ik vraag me af of dat wel alles denkt omdat je toch ''iligaal verdient'', denk dat dit meer zal gelden voor de wa verzekering als je iemand meeneemt op je kar om gezellig een ritje te maken.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 10:27

Moderatoropmerking:
Ik wil jullie vragen de discussie in het algemeen te voeren, niet specifiek over personen/advertenties. Graag verdere specifieke reacties per pb, en niet in dit topic zodat de vraag van TS centraal en algemeen blijft. Alvast bedankt.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 12:45

Als men een dergelijke advertentie plaatst met als doel een marktonderzoek, zou het handig zijn als dit in de advertentie vermeld werd; nu reageren er dus potentiele 'klanten', die blijkbaar geen antwoord meer terug ontvangen en bovendien dus helemaal geen les kunnen krijgen.

Vermeld het dan direct in de advertentie, want dit is dan gewoon misleiding.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 12:56

Wel antwoord terug krijgen zelfs met de intentie om wel les te krijgen...
Zelfs dressuurles was mogelijk....
Denk dat er zo op marktplaats veel meer opereren en mijn vraag dus hoe kun je weten als je iemand niet kent of het vertrouwd is..
Ook voor ohz bijvoorbeeld...
Een leek weet het niet en denkt goed te doen zeker nadat iedereen hier op bokt roept je moet les nemen..

En nogmaals instructeur kun je pas worden als je zelf een bpaald niveau in de wedstrijden hebt behaald en daarna moet je nog een vrij prijzige cursus volgen..http://www.knhs.nl/news.asp?pCatID=231& ... le=11&men=
Deze mensen worden dus benadeeld door een ieder die ongediplomeerd les gaat geven..

Btw een ondernemingsplan opstellen is fictief, mijn dochter heeft er meerdere opgemaakt..

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 18:12

Citaat:
Annebe: Dat klopt, je kunt je inderdaad gewoon wa verzekeren voor menlessen te geven, maar ik vraag me af of dat wel alles denkt omdat je toch ''iligaal verdient'', denk dat dit meer zal gelden voor de wa verzekering als je iemand meeneemt op je kar om gezellig een ritje te maken.

Iligaal verdienen heeft natuurlijk niks te maken met verzekeren of diploma's, dat heeft enkel te maken met de belastingdienst die niet op of om kijkt als jij geen diploma's of verzekering hebt :Y)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 20:37

Wow...ben even weekendje weg en dan direct een heftig topic ;)
Ik heb zelf super kleinschalig een soort van praktijk in equine assisted learning. Voordat ik dat zo'n beetje ' in de markt zette' (wat overigens nog steeds niet echt gebeurd is omdat ik met mijn pony's gewoon niet commercieel genoeg ben) heb ik als marktonderzoek alle bedrijven bezocht / bekeken en bevraagd etc op dit gebied in een straal van zo'n 50 km rond mijn vestigingsplaats. Ook heb ik een aantal trainingen gedaan en veel gevraagd en gekeken. Dat is dus ook een manier om marktonderzoek te doen. Is een stuk ' veiliger' want je plaatst jezelf minder in de picture.
Overigens ben ik erg voorzichtig met alles en nog wat, en dat is ook een van de redenen dat het nog niet echt van de grond komt. Verzekeringen, aansprakelijkheid, ongelukken en gedoe met paarden/pony's en mensen... ik vind het nogal wat.
Ben ook heel wat niet zo geweldige 'bedrijven' tegen gekomen dat ik zoiets had van hoe kun je je op een bepaalde manier presenteren, het is echt niet professioneel, maar goed, dit zal altijd zo blijven.
Ik vind het heel knap van Rivaldo dat ze zo goed en zonder rancune of wat dan ook antwoord geeft in dit topic, petje af en volgens mij gaat het met jouw bedrijf te zijner tijd echt wel goedkomen.

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 23:14

Dan heb ik nog even een ander vraagje want tijdens de mencursussen die bij ons in de buurt gegeven worden, worden gegeven door 1 gediplomeerd instructeur en de rest is dan als extra hulp en die moeten jou dan ook lesgeven. Ik moet zeggen dat ik me af en toe kapot geergerd heb en dat dan ook nog eens op de weg. Die hebben dan ook niks in te brengen neem ik aan mocht er iets goed fout gaan. Ben je eigenlijk verzekerd als je les gaat geven terwijl je nog in opleiding bent?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-10 07:32

Jouke ik denk dat het eraan ligt of het bedrijf waar je lest ook aangesloten is bij de KVK en verzekeringen voor zijn werknemers heeft..
Daarbij denk ik nog altijd dat zeker wat betreft mennen de risico's enorm hoog liggen en je als cursist mag verwachten dat jouw instructeur van wanten weet en er zelf ook flink wat kilometers op heeft zitten.En dan praat ik niet eens dus over dressuurlessen enz.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 15:44

Citaat:
worden gegeven door 1 gediplomeerd instructeur en de rest is dan als extra hulp en die moeten jou dan ook lesgeven

Nou dat vind ik echt niet kunnen... dan krijg je les van je mede-cursisten? Het moet niet gekker worden :+

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 15:46

Nou nee niet mede cursisten maar wel mensen die hun koetsiersbewijs amper een jaar ervoor hebben gehaald...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 15:52

OK ik begrijp het. Maar eigenlijk niet want je zou zeggen dat je gewoon een instructeur op de bok moet hebben. Een koetsiersbewijs is geen instructeursdiploma.
Het maakt volgens mij qua verzekering niets uit of je nu met een instructeur, groom of wie dan ook op de bok zit, volgens mij is de eigenaar van de aanspanning en het paard aansprakelijk voor schade aan derden en als je zelf wat overkomt ben je gewoon zelf de pineut als je niet verzekerd bent.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-10 21:40

Dat bedoel ik dus, hoe weet je dat je zelf verzekerd bent je kunt het niet aan de neuzen van mensen zien die zomaar les willen geven..
En zoals ik zei instructeur wordt je ook neit zomaar, zou een speljdje helpen wat mensen moeten dragen :D

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 23:21

levensgevaarlijk die speltjes ;) maar ik denk zeker dat als je echt les wilt dat je dan beter een gediplomeerde instructeur kan aanschaffen en voor wat tips tussendoor dat het dan weer wat anders wordt.