[AR] rem op dit karretje mogelijk?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 22:36

Evelli sorry niet gezien :o maar goed bedoelen en zeggen het zelfde :+

zonnestraal2

Re: rem op dit karretje mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 22:46

ik snap wat jullie bedoelen :+ misschien verwoorde ik het verkeerd ;) maar ik snap zelf ook dat je hem met een rem niet tot stilstand kan krijgen als hij écht gaat. Ik bedoel meer als hij stapt stopt hij soms niet 123 ( gewoon shettig :Y)) voor de rest is hij super braaf. De rem is me dus vooral voor de heuveltjes ;)
maar welke functies heeft de broek dan allemaal? ik men op de stoeterij ( waar ik les krijg ) namelijk altijd zonder broek ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 22:51

ruiter1992 schreef:
ik snap wat jullie bedoelen :+ misschien verwoorde ik het verkeerd ;) maar ik snap zelf ook dat je hem met een rem niet tot stilstand kan krijgen als hij écht gaat. Ik bedoel meer als hij stapt stopt hij soms niet 123 ( gewoon shettig :Y)) voor de rest is hij super braaf. De rem is me dus vooral voor de heuveltjes ;)
maar welke functies heeft de broek dan allemaal? ik men op de stoeterij ( waar ik les krijg ) namelijk altijd zonder broek ;)

Nou... wat de rem doet :+
Weet het niet precies, maar weet iig wel dat je óf met rem zonder broek óf met broek zonder rem kan rijden.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 22:57

de broek zorgt ervoor dat het paard de kar niet op zijn hakken krijgt
ik rijd altijd met broek ook al heb ik een geremde wedstrijd wagen

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 10:59

De broek remt de wagen ook af :)
Zodra het lamoen naar 'voren gaat' spant de broek zich om de kont van het paard en remt de wagen op die manier af.
Máár als het écht steile heuvels zijn zou ik niet alleen op een broek vertrouwen :n
Daarom heb ik een goed geremde wagen gekocht zodat ik mee kan remmen :)
Met de sulky rem ik met mijn voeten mee op de grond :)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 11:07

Ik rijdt al jaren zonder rem (helaas) en krijg nu straks eindelijk goede achterschijfremmen op m'n nieuwe marathonwagen.... rijdt daarom ook dus altijd met broek. Hier in de buurt is er sinds enkele jaren een fietsbrug over het kanaal (waar ik veel rijdt) gebouwd zodat fietsers niet meer tegelijk met de auto's over een smalle brug moeten, dus neem ik altijd die fietsersbrug.
Is erg steil en hoog, in vlotte draf erop, direct terug naar stap nemen, wagen remt wel op de broek en pony neemt die druk ook wel, maar moet dan wel met de leidsels wat druk geven en ondersteunen zodat ze ook echt in stap blijft.
Maar broek doet z'n werk wel.

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 13:50

Als ik de dikte van broek zo zie en dan op mijn gevoel af ga hoeveel het wagentje volbeladen zou wegen, dan zou ik echt voor een rem kiezen.

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 18:00

heb waarschijnlijk een sulky gevonden :) zonder rem, maar die kan er wel opgemaakt worden ;) ze hebben het voor me nagevraagd en er hoeft maar een kleine aanpassing gemaakt te worden voor een laag prijsje bovendien krijg ik het tuig erbij :) dit allemaal voor 275,- is dat een redelijke prijs? ( zonder rem dan ;) )
er is heel weinig mee gereden en ziet er nog als nieuw uit.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 14:44

ligt er helemaal aan wat voor sulky; er worden zat ondingen te koop aan geboden en in mijn ogen moet men daar hélemaal geen geld aan uitgeven. Heb je foto van de sulky?