[AR] Mensport

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:36

Loolotte schreef:
@liedje89,, aha,, ik zal even kijken.... Doen jullie nog een keer zo'n cursus of niet??

Volgend jaar pas weer. (we beginnen in februari met theorie lessen en in juni is het theorie examen). Maar het zou ook kunnen dat het volgend jaar duurder word want we hebben straks minder paarden.

Loolotte

Re: Mensport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 19:52

Ja, nu heb ik het geld toch nog niet helemaal :+ Hoe duur wordt het dan ong. denk je?? (dan weet ik een beetje hoeveel ik dan moet sparen :P

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 20:08

Lastig te zeggen, maar we geven in principe voorkeur aan studenten van de WUR (eigenlijk studenten sport vereniging). Vaak blijft er wel plek over maar er zijn dus ook verschillende prijzen voor studenten en niet studenten. Volgens mij was het voor niet-studenten 240 euro dacht ik, maar we zijn dus ook een beetje afhankelijk van de subsidie die we krijgen.

Misschien valt het ook wel mee hoor, want we gebruiken er nu twee maar 1 van de twee gaat weg. Maar we hebben nog een andere die wel blijft die momenteel beleerd word, dus misschien blijven er wel evenveel lessen/ zelfde prijzen.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 14:38

Okee, bedankt!! :D Ik woon in Boxmeer (grens Brabant-Limburg), Dat is dus ong. 30/45 min. rijden.... Ik heb het geld toch nog niet helemaal :P ik zal nog van me laten horen!! (ik heb nu ong. 100 euries :P )

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 20:53

oehh, trouwens: Is er iemand die hier in de buurt woont waarbij ik een keertje misschien op de kar zou mogen zitten (om het gewoon een keertje te proberen :) ) Ik woon ik Boxmeer zoals ik net al zei :P

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 20:57

SuSEQ schreef:
Dat is niet nodig voor het koetsiersbewijs. Maar het is wel handig als je met je eigen (verzorg)pony kunt mennen. Voor een rijles of wandeling kun je nog op een manège een paard huren, maar voor het mennen is dat veel minder evident.

Hoe kom je daarbij? Er zijn genoeg maneges waar naast de KB-cursussen de gelegenheid is om gewone menlessen te volgen nog afgezien van het Mennen met plezier dat de FNRS nu aan het opstarten is overal in het land.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 21:01

Hm... raar dan, maarja... Ik zoek nog gewoon eventjes verder :) Dankjewel allemaal!!

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 17:05

Een keertje meerijden kan evt. ook wel een in de buurt van Hilversum (NH),, maar daar ben ik maar 1 weekend in de maand ong.,, dus dan duurt het wat langer...

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:28

daniella74 schreef:
Hoe kom je daarbij? Er zijn genoeg maneges waar naast de KB-cursussen de gelegenheid is om gewone menlessen te volgen nog afgezien van het Mennen met plezier dat de FNRS nu aan het opstarten is overal in het land.

Ik zei niet dat het onmogelijk zou zijn... Maar hoeveel procent van de manèges bieden een KB-cursus aan? Zij hebben het materiaal en de kunde in huis om ook losse menlessen aan te bieden of om de hele zwik te verhuren voor een wandelingetje.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:32

SuSEQ schreef:
daniella74 schreef:

Ik zei niet dat het onmogelijk zou zijn... Maar hoeveel procent van de manèges bieden een KB-cursus aan? Zij hebben het materiaal en de kunde in huis om ook losse menlessen aan te bieden of om de hele zwik te verhuren voor een wandelingetje.

Ik verbaas mij er juist over hoe veel het er zijn als ik op de examenlijst van de SRR kijk. In iedere regio zit er wel eentje, misschien moet je iets verder reizen maar het zijn er aardig wat landelijk. Op de informatiedag in oktober waren ook veel bedrijven aanwezig omdat ze interesse hebben het op te gaan zetten. Denk dat verhuren voor een wandelingetje echt niet gedaan wordt, veel te link verzekeringtechnisch.

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:48

daniella74 schreef:
Ik verbaas mij er juist over hoe veel het er zijn als ik op de examenlijst van de SRR kijk. In iedere regio zit er wel eentje, misschien moet je iets verder reizen maar het zijn er aardig wat landelijk. Op de informatiedag in oktober waren ook veel bedrijven aanwezig omdat ze interesse hebben het op te gaan zetten. Denk dat verhuren voor een wandelingetje echt niet gedaan wordt, veel te link verzekeringtechnisch.

Zoals je zelf zegt, zijn het er meer dan men zou denken... Maar het is niet zo dat je een willekeurige manège binnenstapt en een menles kunt boeken. Dat valt imo onder "minder evident".

Een paard (en koerts) huren voor een wandelingtje kan wel, maar is zeker niet vanzelfsprekend. Op de Veluwe zitten er zo'n paar bedrijven...

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 19:49

daniella74 schreef:
SuSEQ schreef:

Site van die SRR lijst?? :+ Of info over die informatiedag??

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:52

Ik ben heel benieuwd naar die bedrijven want het is volledig ongedekt qua verzekering. Ik weet op de Veluwe wel een bedrijf waar je een huifkar kan huren maar dat is altijd met begeleiding.

Ik stap ook niet elke willekeurige manege in om les te nemen of paard te stallen, daar rij ik nu ook een stukje verder voor.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:53

Loolotte schreef:
Site van die SRR lijst?? :+ Of info over die informatiedag??

Wat bedoel je precies?

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 20:54

Een site waar je kunt zien waar je zoiets kunt huren ;)

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 20:56

Ik snap het niet meer. Wil je een huifkar huren of serieus menles?

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 20:58

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 21:18

daniella74 schreef:
Ik snap het niet meer. Wil je een huifkar huren of serieus menles?

:+ Ik wil serieus menles (waar ik ook een menbewijs krijg!!)

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 13:19

Zie bovenstaande lijst dan dus zou ik zeggen....

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 19:37

Dan laat maar hangen :+ Dat is allemaal veel ste ver weg

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 19:40

Je kan idd ook op de site van de SRR kijken en dan bij examenkalender ;)

Klein beetje moeite doen is toch niet zoveel gevraagd?
Je vind echt wel iets in d ebuurt, duurt misschien alleen wat langer.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 21:34

zoals ik al zei doet bergemo dat wel. wat ze gemaild hebben klopt niet. Mail ze nog eens en verwijs naar hun site. ik heb het daar met manegepaard gehaald ;)

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 21:40

Bedankt :) Ik zal nog even zoeken naar de SRR examenkalender :+ Maaaar ik zal hem vinden, hoe dan ook!! :P :+ @deedee19,, ?? Dan zal ik ze wel nog een keertje mailen ;) Laat het nog weten!!

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 19:31

Om het wat overzichtelijker te houden, heb ik even een nieuw topic geopent!! Ga daar dus naartoe!! Hier kan dan een slotje op ;) Hij heet : Menlessen!! En een keren proberen bij een bokker