[AR] Een stoel op ski's en gaan met die banaan!!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Re: Een stoel op ski's en gaan met die banaan!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 12:32

Jammer van de onrustige teugels idd, op de stukken dat je niet stuurt of bijdrijft met je teugels ziet het er heel leuk uit. En zeker een goede uitvinding die slee, erg gaaf :D

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 12:52

vind je dat niet zonde dat je strengen op de grond hangen bij het longeren?

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 13:19

Ik had niet gezien dat je met een stalhalster reed. Excuses!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 14:15

Jammer dat je leidsels zo achter je aanslepen. Met een pinkriempje kan je dat voorkomen. Slaan met de leidsels op de kont vind ik er niet uitzien, ook al krijgt hij dan geen ruk in de mond.
Je slee vind ik wel de uitvinding van het jaar!

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 14:44

L_Rivaldo schreef:
vind je dat niet zonde dat je strengen op de grond hangen bij het longeren?

Tja, eigenlijk is dit tuig niet wat hoor.. Het past wel, maar het ziet er niet uit. Ik wil het nog wel proberen op te lappen, maar als het zover komt dat ik echt met hem aan het werk ga dan komt het gewoon een goed/degelijk tuig.

Napie schreef:
Jammer dat je leidsels zo achter je aanslepen. Met een pinkriempje kan je dat voorkomen. Slaan met de leidsels op de kont vind ik er niet uitzien, ook al krijgt hij dan geen ruk in de mond.
Je slee vind ik wel de uitvinding van het jaar!

Het woord 'slaan' vind ik wel erg overdreven, dat doe ik namelijk niet. Maar ik weet wel wat je bedoelt.. Eigenlijk heb ik over die dingen allemaal niet zo nagedacht, het is meer een automatisme, omdat ik nu niets doe met m'n zit ga ik maar wat met m'n handen doen of zo... 't is niet echt bewust en eigenlijk ook niet echt nodig, want hij doet het ook wel op stem commando's. Maar ik zal er aan denken voor de volgende keer!
Wat die teugels betreft, ik had ze beter gewoon aan elkaar vast kunnen maken denk ik, dan hadden ze ook niet over de grond gesleept. Maar dat drufde ik dan weer niet zo, omdat hij er voor het eerst voor stond en ik dacht dat het veiliger was om ze los te houden, zodat ik ze eventueel zo snel mogelijk los kon maken, mocht dat nodig zijn.

Ik heb gewoon eigenlijk geen ervaring met mennen en ik merk wel dat het heel lastig is om subtiel hulpen te geven. Dit was eigenlijk mijn eerste echte keer dat ik zonder een ander erbij 'met paard en wagen' gereden heb. En voor mijn shettie was het de eerste keer dat hij uberhaupt voor de 'kar' liep.
Ondanks onze onervarenheid en klungeligheid vond ik dat het best heel goed ging, maar ik weet best dat er een hoop aan schort hoor :o

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 14:46

sumic schreef:
Ik had niet gezien dat je met een stalhalster reed. Excuses!

Geeft niet, het is ook niet mooi en niet netjes, ik had daar best wat meer aandacht aan mogen besteden, vind ik achteraf ;)

Iedereen trouwens bedankt voor de leuke reacties!

Domesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 20:31

ik vind je slee geniaal, en je pony trouwens ook!
wat een schatje

ik wilde het ook proberen, met een slee
maar mijn paard...
denk niet dat ik dat overleefd zou hebben :o

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 12:33

Dank je!

Jah, het moet wel veilig zijn inderdaad. Ik ben al wel een tijdje bezig geweest met oefenen hoor, met alle tuig en hij heeft in de zomer al wel eens banden getrokken enzo. Maar het ging inderdaad super, ik ben ook erg trots op hem!
Ik ga vanmiddag weer een paar rondjes maken, nu kan het nog... Dan zal ik eens proberen om mijn handen stiller te houden en met een zweepje te rijden.