Ik zou eens informeren bij een goede veearts, osteopaat en fysio die je paard goed bekeken hebben...
Zij zullen er na je paard gezien en gevoeld te hebben een mening over kunnen vormen, neem die meningen bij elkaar, kijk en luister goed naar je paard en doe dan wat jou het beste lijkt...
Artrose en artrose zijn nog 2 verschillende dingen... het ligt er helemaal in welke mate hij het heeft, waar het precies zit en hoeveel last hij er van heeft...
Als hij duidelijk pijnsignalen afgeeft lijkt het me bij voorbaat al duidelijk, niet doen, maar als hij er plezier in lijkt te hebben en geen pijn en de adviezen van deskundigen zijn goed, waarom dan niet voorzichtig op een ontspannen manier proberen...
nouvel: Ja dat is een goed id , ik denk dat nadat ikadvies heb gevraagd aan de da eerst een trekkerband eracht hang (als zijn conditie weer terug is) om te kijken of het gaat.
Kelperpau
Geplaatst: 30-01-10 00:22
Ik rij zelf ook een paard met atrose alleen dan in zijn benen. Hij heeft vroeger voor de kar gelopen maar nu niet meer hij is namelijk te oud. Dus ik denk dat je hem wel voor de kar kan beleren en als het te slecht gaat hou je gewoon weer op
VanHuisUit
Geplaatst: 30-01-10 18:02
Citaat:
eerst een trekkerband eracht hang
Begin maar met een gewone autoband hoor, is al zwaar genoeg zo'n trekkerband is veel te veel OF gewoon een balk.