Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Evelli schreef:Heb ook panieksluitingen aan mijn zweng zittenheb een ideal tuig
Laatste flapje van mijn strengen afgehaald zodat daar alleen de D ring nog zat en kon ik zo aan de haken vastmaken. Geen dure tussenstukjes e.d. nodig
Maar denk dat alleen goed werkt als de ring aan het einde van je streng rond is, niet als hij vierkant is
Evelli schreef:
Zo ziet het uiteinde van mijn streng er nu uit
Eerst zat er aan de andere kant van de ring nog een flapje leer en zat er een lus. Die lus ging om de zweng heen, met dat flapje bovenop. Flapje eraf, lus eruit en dus een ring aan het einde.
Die maak ik aan de sluitingen vastZie inderdaad veel strengen met vierkante 'ringen' aan het uiteinde
josie schreef:De bovenste is niet bedoelt om te werken middels een strop, deze is echt alleen voor panieksluitingen.![]()
En de onderste echt alleen om te werking middels een strop.
Maar er is nog een manier, ik weet alleen zo even niet hoe men die noemt en tja dan is het lastig om hier neer te zetten
josie schreef:Bij mij niet hoor, geen enkel lipje te bekennen en ook alleen maar geschikt in combi met panieksluitingen.
Dit kan ook niet omdat het een D ring is en daar zal de streng nooit goed invallen als het ware en nooit goed kunnen aansluiten op je zweng, zoals bij een strop. En dat moet wel, voor de veiligheid.
Daarom is bij een strop het metalen gedeelte ook zo gebogen.
jouke_h schreef:Ik zou zelf voor de D-ringen kiezen. Vind het een makkelijk systeem in combi met de panieksluitingen. Wij hebben een klein touwtje aan het ringetje waar je de sluiting open trekt. Dit werkt nog net iets handiger en sneller dan dat je aan het ringetje trekt.