[AR] verwarmde kleding bij het mennen, is het wat?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

josie

Re: verwarmde kleding bij het mennen, is het wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 16:42

Ik vond die verwarmde hanschoenen, ook van equiplus, absoluut niet soepel en veel te dik.
Nu worden ze wel soepeler door het dragen, maar de dikte zal niet echt veranderen.
Wellicht dat het e.e.a. ook te maken heeft met de grootte van je handen en vingers, heb zelf niet al te grote handen,, kon met zo'n handschoen niet fatsoenlijk mijn vingers buigen e.d. door de dikte.

kakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 23:42

Ik gebruik die handschoenen van equiplus. Ik vind ze super, ondanks dat de kleinste maat nog te groot is voor mij. In het begin zijn ze stug maar door ze te gebruiken worden ze soepel. Natuurlijk is het het fijnste zonder handschoenen, maar bij koud weer zijn die handschoenen nog altijd beter dan bevroren vingers, want dan voel je helemaal niets meer. Voor mij is het een uitkomst!

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 14:32

kakkie schreef:
Ik gebruik die handschoenen van equiplus. Ik vind ze super, ondanks dat de kleinste maat nog te groot is voor mij. In het begin zijn ze stug maar door ze te gebruiken worden ze soepel. Natuurlijk is het het fijnste zonder handschoenen, maar bij koud weer zijn die handschoenen nog altijd beter dan bevroren vingers, want dan voel je helemaal niets meer. Voor mij is het een uitkomst!

Helemaal mee eens! Als ik moet kiezen tussen mennen met ijskoude, gevoelloze handen of met warme handen in inderdaad wat dikke handschoenen, dan weet ik het wel. Dan kies ik absoluut voor lekker warme handen.
Ik ben dan ook een tevreden gebruiker van de verwarmde Equiplus handschoenen.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 21:54

ik heb sinds van de week de verwarmbare jas van pureza products. heb hem nu 2x gebruikt en vind hem heerlijk!
(zelfs al zo erg dat ik hem in de auto nog aan laat staan haha. heerlijk dan die 'stoel'verwarming in je rug).

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 22:09

Is het ook zo dat je handen beter warm blijven door je jas? Of zou je eigenlijk ook de verwarmde handschoenen nog moeten hebben?? Denk je dat het nog veel scheelt, de jas of de bodywarmer?

Overigens blijken mijn handwarmers inderdaad gewoon "gereset" te kunnen worden, dus ik loop nu steeds met een stuk of 10 van die dingen rond te slepen :+

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 22:25

Lalidan schreef:
Is het ook zo dat je handen beter warm blijven door je jas? Of zou je eigenlijk ook de verwarmde handschoenen nog moeten hebben?? Denk je dat het nog veel scheelt, de jas of de bodywarmer?

Overigens blijken mijn handwarmers inderdaad gewoon "gereset" te kunnen worden, dus ik loop nu steeds met een stuk of 10 van die dingen rond te slepen :+

ik heb nog niet echt uren in de kou gestaan ermee eigenlijk, dus durf er nog geen uitspraak over te doen. heb hem vandaag aan gehad naar mijn werk om hem even te showen (iedereen verklaarde me uiteraard voor gek haha, maar kan me niks schelen, ik vind het heerlijk!). morgen zou ik eigenlijk les geven, maar heb dat af moeten bellen omdat de bak gewoon té bevoren is..
dus dat antwoord houd je nog even tegoed van me.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 09:10

@boeflover: ik ben ook benieuwd of hij bestand is tegen wat uurtjes vrieskou!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 09:21

Ik mag jouw jas vanmiddag zeker niet even een uurtje lenen he? :+

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-10 13:47

Lalidan schreef:
Ik mag jouw jas vanmiddag zeker niet even een uurtje lenen he? :+

ben zelf vrij, dus helaas haha.

Diamantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 22:40

denk dat je het sowieso wel koud krijgt wat je ook aandoet, want je zit vrij stil in tegenstelling tot het paardrijden, is mijn ervaring tenminste...

Diamantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 22:41

maar die bodywarmer klinkt wel goed :D gewoon leker veel lagen over elkaar, handen zullen wel een probleem blijven ben ik abng.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 23:10

ik ben écht wel heel erg fan van mn nieuwe jas. hij is super snel warm en zeker op je rug heerlijk. heb hem nog niet zo heel lang echt in de kou gebruikt. de eerste anderhalve week dat ik hem had heb ik hem nl. aangehad als 'goeie' jas, dus naar mn werk. gewoon de jas aan laten staan in de auto en het was net of ik stoelverwarming had! sinds deze week ook daadwerkelijk gedragen bij de paarden, en zoals gezegd, hij is super snel warm (sneller als in de gebruiksaanwijzing aangegeven). als ik bv zoals net even hooi ga voeren is hij al warm voor ik bij de stal aan kom (en dat is maar een meter of 20 lopen)!
minpuntje wat ik eraan heb ontdekt is echter dat hij wat lastiger schoon te houden is, de buitenkant is geen gladde stof dus als je paard zn neus afveegt zit er een flinke veeg op, welke er met een natte doek wel vanaf gaat, maar niet zo gemakkelijk als wanneer het glad was geweest. (en hij mag niet in de wasmachine, dus vandaar met de hand).

ik vind hem iig tot nu toe al zn centen waard!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 14:04

Oké, ik ben helemaal klaar met de kou. Werkelijk alles doet me pijn. Ik ga een bodywarmer bestellen.

@boeflover, heb jij de jas of de bodywarmer? En wat voor batterijen zitten er eigenlijk bij? Of moet je die los bestellen? Ik zit eigenlijk te denken aan model rider, zodat je die gewoon lekker onder je trui aan kan doen. Maar kan geen info vinden over batterijen of wat dan ook....

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 20:39

Lalidan schreef:
Oké, ik ben helemaal klaar met de kou. Werkelijk alles doet me pijn. Ik ga een bodywarmer bestellen.

@boeflover, heb jij de jas of de bodywarmer? En wat voor batterijen zitten er eigenlijk bij? Of moet je die los bestellen? Ik zit eigenlijk te denken aan model rider, zodat je die gewoon lekker onder je trui aan kan doen. Maar kan geen info vinden over batterijen of wat dan ook....

ik heb de jas besteld. er zat al een li-ion batterij bij plus oplader. dus wel sterke batterijen. denk dat die bij de rest ook wel erbij zit, maar moet je gewoon even een mailtje sturen naar hun.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 13:09

De bodywarmer Rider is ook compleet. Heb hem vrijdag besteld, werd vanochtend geleverd. Helaas, hij past niet..... Marian (van pureza products) heeft alles in het werk gesteld om te proberen dat ik morgen of overmorgen een grotere heb, maar helaas heeft de leverancier ze ook niet op voorraad..... Maar de service is wel super, ben al een paar dagen met haar aan het heen en weer mailen geweest met verschillende vragen, maar ze reageert altijd mooi vlot en informeren bij haar leverancier voor dingen die ze niet (op voorraad) heeft is ook geen enkel probleem! +:)+
Maar helaas duurt het nu dus wel een week.... ;(

De handschoenen passen wel en die lijken wel fijn te zijn, al heb ik ze alleen nog maar binnen aan gehad :+ . Echt dressuurmatig is er denk ik niet mee te rijden, maar gewoon voor buitenritjes zijn ze goed genoeg.