Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Echwel schreef:Janouk dit is geen mendeken, waarbij je leidselgaten enz enz hebt.
Wij gebruiken tegen het afkoelen tussen door gewoon een fleecedekentje van Zeeman kijk daar zit nut in om ze warm te houden tijdens het wachten met een wedstrijd
Maar een hele deken zodat ze niet nat worden tijdens het rijden, daar had ik het over, net over het wachten tijdens een wedstrijd..
Als het regent nou worden ze nat komen we thuis en gaat er een zweetdeken op...ze smelten niet van de regen hoor, ik denk dat wij eerder smeleten
Maisie schreef:... en dan vatten ze toch snel een koutje.
ElsB schreef:Maisie schreef:... en dan vatten ze toch snel een koutje.
Is dat zo? Heeft een van jullie wel eens meegemaakt dat je paard verkouden is geworden nadat 'ie (al dan niet geschoren) 's winters zonder deken voor de wagen had gestapt? En is er toen door de dierenarts ook een verband gelegd met het (uit)stappen zonder deken?
Divine schreef:Volgens mij gaf Maisie aan dat ze onderweg nogal eens stil hebben gestaan, en em TOEN die deken heeft opgelegd. Als je met koude temperaturen/wind ed. met een warm/bezweet paard gaat stil staan voor langere periodes, tja... dan zou ik em ook een deken opleggen tijdens de rust.
Horseware schreef:Ik zal straks eens een foto maken van die van mij (= een blauwe Bucas men nierdeken). Die is echt ideaal! Wel wat prijziger dan de meeste andere, maar ook wel de allersterkste. Daarnaast ademt hij goed en is hij toch 100% waterdicht Door de fleece voering neemt hij ook eventueel wat zweet op.
Evelli schreef:Horseware schreef:Ik zal straks eens een foto maken van die van mij (= een blauwe Bucas men nierdeken). Die is echt ideaal! Wel wat prijziger dan de meeste andere, maar ook wel de allersterkste. Daarnaast ademt hij goed en is hij toch 100% waterdicht Door de fleece voering neemt hij ook eventueel wat zweet op.
Ja maar is dat ook (mini)shetland maat?
xElienx schreef:ik heb de smartex in een gewone deken. ze zijn inderdaad heel fijn. alleen wel prijzig ja. helemaal als je er dan 2 nodig hebt.
ik morgen eerst maar eens kijken wat ze op P&K hebben. zal wel niet veel zijn, maar wie weet.
Echwel schreef:Dat vind ik een van de meest nuteloze uitvindingen die er zijn..gewoon rijden zonder en als je thuiskomt paard droogwrijven en een zweetdeken erop...
Ze zijn niet van poppenstront gemaakt de paarden, kunnen best tegen een buitje hoor..
Lekker hard doordraven zie je de damp eraf komen.
xElienx schreef:Echwel schreef:Dat vind ik een van de meest nuteloze uitvindingen die er zijn..gewoon rijden zonder en als je thuiskomt paard droogwrijven en een zweetdeken erop...
Ze zijn niet van poppenstront gemaakt de paarden, kunnen best tegen een buitje hoor..
Lekker hard doordraven zie je de damp eraf komen.
ik vind het het niet eerlijk tegenover mn pony's om 's avonds de lekkere warme dekens er af te trekken en met hun geschoren velletje richting les te stappen. bij mj krijgen ze dan gewoon een mendekentje op en die haal ik er in de manege weer af.