[AR] beleren voor de kar op 2 jarige leeftijd

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 15:25

Ik heb hier een 2,5 jarige lopen, maar die is nog zo speels in het kopje dat we volgend najaar pas met hem willen beginnen. We hebben alle tijd van de wereld. Als we er dan nog geen goed gevoel bij hebben wachten we gewoon wat langer. Helaas is het zo dat zodra geld in het spel komt (lees: als men haast heeft) de dieren vaak de dupe worden.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 15:28

Mijn merrie Ciara hebben we met 2 voor de wagen gezet. Eerst in 2-span, later ook in enkelspan. Nou was Ciara toch al een apart paardje.. Vanaf dat ze een week oud was ging ze mee het bos in. Ze had dus een super conditie, en was al verkeersmak.

Jenkins

Re: beleren voor de kar op 2 jarige leeftijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 15:38

bij die van mij ben ik met ong 2 jaar begonnen met het tuig.. nu is hij bijna 2.5 en heeft hij 2 keer een bit in gehad.
Verder is er 1 keer een band achter geweest voor 2 minuten om te kijken hoe hij reageerde op druk. Verder is dit dus allemaal over een half jaar tijd gegaan. Vanaf volgend jaar komt er een kar achter.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 15:48

ikdoemaarwat schreef:
nolanlover schreef:
Ik heb een haflingermerrie als verzorgpony gehad, die met 1.5 beleerd was en met 2 jaar hele akkers omploegde(zwaar werk dus).
Ze is nu helaas overleden, maar is 35 jaar oud geworden en nooit problemen gehad. Zelfs de dierenarts heeft haar helemaal onderzocht op haar 30e(ook met foto's enzo!) en stond versteld hoe goed ze nog was. Dus of vroeg beleren nu extra slijtage opleverd weet ik ook niet. Daar zijn de meningen denk ik over verdeeld. Ik ben er in ieder geval niet op tegen(mits goed begeleid).

ik ben van mening dat dit pure mazzel is geweest

Ik vind het verhaal ook een beetje ongeloofwaardig als ik eerlijk moet zijn. Waarom foto's latzen maken van een 30-jarig paard als er niks aan de hand is zoals je zelf zegt...Das toch weggegooit geld...

nolanlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 20:32

[quote]
nolanlover schreef:
Ik heb een haflingermerrie als verzorgpony gehad, die met 1.5 beleerd was en met 2 jaar hele akkers omploegde(zwaar werk dus).
Ze is nu helaas overleden, maar is 35 jaar oud geworden en nooit problemen gehad. Zelfs de dierenarts heeft haar helemaal onderzocht op haar 30e(ook met foto's enzo!) en stond versteld hoe goed ze nog was. Dus of vroeg beleren nu extra slijtage opleverd weet ik ook niet. Daar zijn de meningen denk ik over verdeeld. Ik ben er in ieder geval niet op tegen(mits goed begeleid).

ik ben van mening dat dit pure mazzel is geweest

Ik vind het verhaal ook een beetje ongeloofwaardig als ik eerlijk moet zijn. Waarom foto's latzen maken van een 30-jarig paard als er niks aan de hand is zoals je zelf zegt...Das toch weggegooit geld...
[quote]

Ze hebben toen foto's laten maken ivm met verzekering. Paard is altijd verzekerd geweest, maar eens in de zoveel tijd moesten er nieuwe foto's gemaakt worden. Vandaar. Klinkt misschien ongeloofwaardig, maar het is toch echt.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 20:45

35 jaar en dan in de verzekering :?
ik dacht dat dat tot 16 ging

nolanlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 20:56

Dat weet ik ook niet precies, weet wel dat hij altijd al verzekerd is geweest.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 20:58

De ene 2-jarige is de andere niet, ik zou dat per paard beoordelen.
En dan niet teveel vragen...beetje lange lijnen enzo. Met 2,5 voor de wagen.