[AR] Gevaren driehoek

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 18:10

De betekenis van deze driehoek is langzaam rijdend gemotoriseerd verkeer. Dus officieel mogen ze helemaal niet op de karren zitten. Wiij hebben er dan ook geen op zitten. Dat wat in de tekst aandeduid stond als wagens daar word meebedoeld de wagens die je achter een gemotorriseerd voertuig hangt dus geen paard! Ik ben wel van mening dat je er voor moet zorgen dat je goed zichtbaar bent. Maar dat kun je ook met reflectors en hesjes.

josie

Re: Gevaren driehoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 21:43

Neem van mij aan dat het wel verplicht is en dat je ook zeker een bekeuring kunt krijgen, wat ik geschreven heb klopt.

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 23:02

de betekenis van de driehoek is langzaam rijdend gemotorriseerd verkeer. Daar valt een paard bij mij niet onder.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 23:04

maar qua regelgeving in het verkeer *plaats op de weg enz* sta je daar wel weer gelijk aan?
denkend aan de tractor..

hebrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 21:51

ligt ook weer aan de gemeente...normaal gesproken mag je geloof ik niet eens over het fietspad, maar bij ons heb je "vrijstelling" en mag het wel op sommige plekken (omdat het gewoon te gevaarlijk is op de 80 km weg, en er toch veel aanspanningen over die weg komen, kan de gemeente dat aanpassen) maarja dat is een hele andere "discussie"

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 13:22

Echwel schreef:
Ik vind het op een wedstrijdwagen ronduit gevaarlijk om hem achterop te bevestigen, wil voor geen goud dat mijn groom zich eraan openhaalt of weet ik wat er kan gebeuren
We rijden nu al tig jaar zonder geen bekeuring ooit gehad, we nemen gewoon het risico..
Trouwens als ze dan flink bekeuringen willen uitdelen moeten ze bij een samengestelde wedstrijd gaan staan...
En 20 euro eens in de 20 jaar is 1 euro per jaar, kan ook nog wel :D :D

Volgens mij is ie op het wegtraject wel verplicht. Heb daar geloof laatst eens lijsten van gehad, wie wel en wie niet zonder reed.

Ik heb hem trouwens met twee buizenklemmetjes links achterop zitten. Kan er dus gemakkelijk op en vanaf :)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 15:00

In de mendurance mag je zelfs niet starten zonder driehoek. Ook al rij je soms niet eens over de openbare weg.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 15:39

Bij ons zit hij zo:
Afbeelding

Mag ook niet, maar als ik hem op de 'juiste' plek doe, dan steekt hij of uit, of belemmerd de achterinstap of je blijft haken in het bos ... zo zit hij niemand in de weg.

Enige is als er mensen achterop zitten, is hij niet te zien :o

Hij is er af te halen en op de tweewieler te zetten, waar ik hem tussen de rugleuning en het bankje kan schuiven (ook in het midden dan).

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 18:07

ik weet dat het een oud topic is,
maar waar kun je die dingen in hemelsnaam kopen, kan niks vinden zo op internet of zoek ik verkeerd?

wat is overigens nog meer verplicht ?

gevaren driehoek
men zelf met cap op,

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 21:32

Volgens mij heeft Divoza ze wel en anders zeker bij leveranciers van menwagens e.d..
Maar bij bedrijven waar men trekkers e.d. repareerd/verkoopt zullen ze ook te verkrijgen zijn, vast ook wel bij de Welkoop / Boerenbond / Agradi, automaterialen zaak (moeten hem dan wel bestellen)
Cap is niet verplicht maar wel veilig.
Er moeten zijreflectoren op je menwagen (4 wiel) zitten.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 22:42

Napie schreef:
Ik geloof dat er uberhaupt er geen haan naar kraait als je hem er niet op heb zitten. Ik heb dat ding los thuis staan en hij gaat alleen maar mee op wedstrijd (verplicht in de mendurance)

Evt zijn ze ook als sticker verkrijgbaar. 15 euro bij HCA

Ik rijdt al jaren zonder, ook regelmatig politie tegengekomen tijdens ritten, en nooit maar dan ook nooit ben ik er op aangesproken, laatstaan er voor bekeurd.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 22:51

het is een teken voor andere weggebruikers dat je langzaam verkeer bent :) dus niet dat je geen boete wil zegmaar.

Mijn vader heeft hem bi een auto-onderdelenzaak gehaald voor mij :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-10 22:53

Ik heb de mijne bij de plaatselijke boerenbond gekocht :)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 22:54

;) dat snap ik ook wel..... maar vind het zelf persoonlijk onzin, vandaar dat ik 'er niet aan mee doe' :)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 07:10

josie schreef:
Volgens mij heeft Divoza ze wel en anders zeker bij leveranciers van menwagens e.d..
Maar bij bedrijven waar men trekkers e.d. repareerd/verkoopt zullen ze ook te verkrijgen zijn, vast ook wel bij de Welkoop / Boerenbond / Agradi, automaterialen zaak (moeten hem dan wel bestellen)
Cap is niet verplicht maar wel veilig.
Er moeten zijreflectoren op je menwagen (4 wiel) zitten.

Zijreflectoren hoeven niet op de wagen alleen ronde reflectoren (rood) achter. 's avonds moet je ook verlichting voeren (na zonsondergang) Wit voor en rood achter

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 09:59

Ik heb zo'n sticker achterop mijn oude wagen gehad, die had ik op mijn bokkussen geplakt. Op mijn huidige wagen heb ik er geen :D Ik heb er wel 1 liggen in de auto!

ElsB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 11:41

capopjekop schreef:
Nou ja dat risico neem ik dan maar. Ik ga hem achterop de bok plaatsen, achterop is er kans dat er iemand blijft haken.

Wij hebben de driehoek al drie jaar achterop de bok zitten en komen bijna elke week politie tegen; nog nooi commentaar gehad. Wat de verlichting betreft: we rijden in principe niet in het donker, maar hebben voor noodgevallen altijd 2 witte en 2 rode fietslampjes bij ons die eenvoudig aan de wagen te bevestigen zijn.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 20:35

of je wel of geen boete krijgt, voor mijn geld me eigen veiligheid en die van me pony,

dus ga niet de weg op met me tweewieler voor er zo n ding opzit,
fietslampjes is ook een goeie ga ik van de week meteen aanschaffen,

maar kun je die dingen ook via internet kopen

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 14:43

Lennek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 00:17

Bij mij is het geleerd met mijn koetssiersbewijs en hij zat er bij ons dus ook meteen op. Bij ons zit hij aan de linkerkant bevestigt. :)

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 19:17

Hier plakt ie op de bok. Sta je als groom achterop dan sta je ervoor. Maar hij zit er iig op