[AR] kosten mennen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Napie

Re: kosten mennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 12:39

Rondom Den Helder ben je inderdaad ook beperkt met het mennen. Ik ben een paar jaar een 'poldermenner' geweest maar van die rondjes van 5 km rechtdoor, 5 km rechtsaf en 5 km linksaf gaan toch wel erg snel vervelen en dan duurt het ook een eeuwigheid voordat je een leuk rondje heb gereden. Als je dan eenmaal een keer in het bos heb gement, dan wil je nooit meer anders (en zo ben ik dus bij het bos gaan wonen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 12:43

tja.. maar jij ment zeker elke dag? ik zie het namelijk meer als afwisseling, dus 3 a 4 keer per maand ;)

demenner

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 12:52

Je kunt goedkoop beginnen, om uit te vinden of de mensport je aanspreekt, maar naarmate je enthousiaster wordt over de sport nemen de kosten ook toe, je gaat je goedkope menuitrusting toch langzamerhand vervangen voor een luxere of degelijker versie, een marathontuig bijvoorbeeld is echt van een andere klasse ook qua prijs. Je paard blijkt z'n bit niet zo fijn aan te nemen, dan probeer je toch eens een ander bit, je wilt de pezen beschermen tijdens het crossen door de bossen, tja dan moeten er peesbeschermers aangeschaft worden etc, etc...
Ik had zelf de parden nooit dekens op, maar sinds ik ben gaan mennen wil ik niet dat m'n paarden dik in het haar komen, dus toch ook maar winter/regendekens aangeschaft, zo rol je van het een in het ander.
Kortom, de mensport en dit geldt trouwens voor de hele paardensport is niet goedkoop.

lovestefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 21:57

Ik heb lessen voor 50,- per jaar. 2 keer in de maand. (zomer)
en 1 keer in de maand (winter)

Zijn goede en duidelijke lessen..

Maron

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 20:57

ik ben momenteel bezig om mijn koetsiersbewijs te halen, maar jeetje de theorie is wel erg pittig en veel, en zeer uitgebreid,.... praktijk is daarintegen erg leuk en leerzaam!!