Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
nathalie2302 schreef:ben ik helemaal met je eens, maar serieus...om het principe te proberen kan ik echt die uit Engeland aanraden. Vond dat een erg mooi bit en heb ontzettend spijt dat ik te ongeduldig was om weer een weekje op die te wachten, hoewel ze op de Ootemans ook prima lopen.
Wil wel t.z.t. 'the real thing' kopen maar heb nog steeds geen geldboom-zaadjes kunnen vinden helaas...
nathalie2302 schreef:Ik vind de Myler type bitten juist (voor onze pony's ! laat ik dat erbij schrijven) erg geschikt (wij hebben ook de liverpool versie). Ons schimmeltje was altijd heel onrustig in de mond en loopt hier super op. Ik vind het echt een voordeel dat als je druk op 1 zijde geeft, dit niet in het hele bit doorwerkt vanwege die onafhankelijke zijdes.
L0r3nZz0 schreef:oke ... zou niet begrijpen waarom een myler onder zadel wel goed is en met mennen niet ? ......... denk hij dat het myler ondstuk het hefboom effect niet aan kan dan ??? .. lijk me sterk .. hoe zou het dan zitten met de billy allen western bitten ! zelfde mondstuk .... en met shanks dus ook hefboom werking !!! ... of is het een hele andere reden waaro m hij het met mennen niet geschikt vind !?!
grttzz lorenzo
Jelleee schreef:nathalie2302 schreef:ben ik helemaal met je eens, maar serieus...om het principe te proberen kan ik echt die uit Engeland aanraden. Vond dat een erg mooi bit en heb ontzettend spijt dat ik te ongeduldig was om weer een weekje op die te wachten, hoewel ze op de Ootemans ook prima lopen.
Wil wel t.z.t. 'the real thing' kopen maar heb nog steeds geen geldboom-zaadjes kunnen vinden helaas...
Gewoon interesse hoor, maar waarom zou je die echte dure kopen als jouwe ook goed lopen op die van Ooteman? Is dat omdat ze zo snel slijten of heeft dat een andere reden?
Citaat:Ik heb mijn mylerbit toen rechtstreeks uit amerika laten komen (http://www.toklat.com) en ik heb omgerekend incl import iets van 93 euro betaald, en ben er ontzettend tevreden mee!
nathalie2302 schreef:Voor zover ik weet, zijn de Myler bitten die onder het merk Toklat verkocht worden, de bitten die in China gemaakt worden t.o.v. andere Myler's die in Amerika (hand)gemaakt worden en daar zit uiteraard ook een prijsverschil in. (Ik zeg verder niets over een mindere kwaliteit hoor). Ik meende dat Myler dit speciaal erbij heeft gedaan om ook in een minder dure prijsklasse Myler's aan te kunnen bieden.
Citaat:Handmade bits, crafted in Marshfield, Missouri, offer unique bit combinations for a broad range of specific horse and rider needs, including a patented bushing system and numerous innovative mouthpieces.
By 1998, the Mylers felt that their bits should be more accessible to horse people everywhere and, at that time, became affiliated with TOKLAT Originals of Lake Oswego, Oregon. TOKLAT Originals began producing many of the popular Myler bit designs in China, while retaining Myler’s rigid quality control standards. Since then, several significant design refinements have been added to both lines and horses and riders all over the world have enjoyed a greater level of comfort and communication. TOKLAT Originals now distributes the Myler/TOKLAT line worldwide.
L0r3nZz0 schreef:oke ... zou niet begrijpen waarom een myler onder zadel wel goed is en met mennen niet ? ......... denk hij dat het myler ondstuk het hefboom effect niet aan kan dan ??? .. lijk me sterk .. hoe zou het dan zitten met de billy allen western bitten ! zelfde mondstuk .... en met shanks dus ook hefboom werking !!! ... of is het een hele andere reden waaro m hij het met mennen niet geschikt vind !?!
grttzz lorenzo