[AR] bestaan er NEP-myler bitten??? voor mennen ???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 20:08

Ja het klopt wel, hij is tegen de myler menbitten, niet tegen de mylers om mee te rijden onder het zadel.
Aangezien dit topic staat onder AR, heb ik het ook als zodanig opgevat.

nathalie2302

Re: bestaan er NEP-myler bitten??? voor mennen ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 20:20

Dan zou hij dus zeggen dat een Myler Liverpool (heb het over de echte dan, geen nep) eerder breekt dan een Myler trens?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 20:21

josie: waarom is hij dan tegen? Je weet het, dus nogmaals kan je het net zo goed hier neer zetten (wie A zegt...)

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 20:49

Hij heeft het mij uitgelegd, maar ik weet het niet meer helemaal, vandaar dat ik het hier dan ook niet neer zet, aan halve dingen heb je niets. Is alleen maar verwarrend en ik wil geen evt. onjuiste dingen verkondigen uit naam van iemand anders.
Als je wilt weten hoe het echt zit, neem dan contact met hem op, via de mail of even bellen, dan hoor je het van de bron zelf zonder ruis van mij of iemand anders.
Het heeft er mee te maken dat geen van de paarden er goed op wilde lopen en nog meer zaken, men heeft er ook onderzoek naar gedaan.
Feit is dat hij (veel) Mylers verkoopt dan wel verkocht heeft, maar absoluut tegen de Myler is als het gaat om mee te mennen.
De redenen die hij heeft uitgelegd, komen zeker geloofwaardig over en zijn logisch en hij is ook niet iemand die je iets aan probeerd te smeren, ondanks zijn 'bittenbank'.
Voor zover ik weet breken er geen echte Mylers.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 21:31

echte myler en ik heb het nu ook alleen over de MENbitten van myler. Maar heb er zelf geen ervaring mee verder.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 22:24

hij was kennelijk dusdanig duidelijk dat je weet dat ie niet pro is.
JIJ komt met deze naam, ik niet, dus waarom zou ik in hemelsnaam contact opzoeken?
Als je het fijne er niet van weet had je beter niks kunnen zeggen IMO, beetje stemmingmakerij zo

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 09:38

hij heeft het verteld tijdens de meninstructieweek van de KNHS. Hij is daar instructeur. Hij geeft ook de opleiding tot meninstructeur. Hij is wel duidelijk alleen was het een presentatie van 4-uur (hij kon nog wel 4-uur doorgaan) waarbij het dus ging over de werking van de paardenmond, gebitsverzorging en het inwerken van de verschillende bitten op de paardenmond. Vandaar dat ook bij mij helaas niet alles 100% is blijven hangen. Ik zal nog eens kijken of ik de uitleg nog ergens heb liggen thuis.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 12:44

Ik vind het geen stemmingsmakerij.
Het klopt wat ik zeg, ik weet alleen zijn precieze woorden niet meer, dan is het toch logisch dat ik naar hem verwijs, als je persé het fijne er van zou wilt weten.
Als je dat niet wilt, ook prima, ieder zijn ding.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 16:50

nathalie2302 schreef:
ben ik helemaal met je eens, maar serieus...om het principe te proberen kan ik echt die uit Engeland aanraden. Vond dat een erg mooi bit en heb ontzettend spijt dat ik te ongeduldig was om weer een weekje op die te wachten, hoewel ze op de Ootemans ook prima lopen.
Wil wel t.z.t. 'the real thing' kopen maar heb nog steeds geen geldboom-zaadjes kunnen vinden helaas...

Gewoon interesse hoor, maar waarom zou je die echte dure kopen als jouwe ook goed lopen op die van Ooteman? Is dat omdat ze zo snel slijten of heeft dat een andere reden? :)

L0r3nZz0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 17:26

ja hier de zelfde vraag !

Gewoon interesse hoor, maar waarom zou je die echte dure kopen als jouwe ook goed lopen op die van Ooteman? Is dat omdat ze zo snel slijten of heeft dat een andere reden?

L0r3nZz0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 17:45

nathalie2302 schreef:
Ik vind de Myler type bitten juist (voor onze pony's ! laat ik dat erbij schrijven) erg geschikt (wij hebben ook de liverpool versie). Ons schimmeltje was altijd heel onrustig in de mond en loopt hier super op. Ik vind het echt een voordeel dat als je druk op 1 zijde geeft, dit niet in het hele bit doorwerkt vanwege die onafhankelijke zijdes.

helemaal mee eens!!!!( geld voor mijn haf het zelfde )
Laatst bijgewerkt door L0r3nZz0 op 15-10-09 17:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 17:55

In Amerika worden myler bitten bij de minipaardjes volop gebruikt bij het mennen.

L0r3nZz0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 17:59

oke ... zou niet begrijpen waarom een myler onder zadel wel goed is en met mennen niet ? ......... denk hij dat het myler ondstuk het hefboom effect niet aan kan dan ??? .. lijk me sterk .. hoe zou het dan zitten met de billy allen western bitten ! zelfde mondstuk .... en met shanks dus ook hefboom werking !!! ... of is het een hele andere reden waaro m hij het met mennen niet geschikt vind !?!

grttzz lorenzo

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 18:01

Ik heb mijn mylerbit toen rechtstreeks uit amerika laten komen (www.toklat.com) en ik heb omgerekend incl import iets van 93 euro betaald, en ben er ontzettend tevreden mee!

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 18:17

L0r3nZz0 schreef:
oke ... zou niet begrijpen waarom een myler onder zadel wel goed is en met mennen niet ? ......... denk hij dat het myler ondstuk het hefboom effect niet aan kan dan ??? .. lijk me sterk .. hoe zou het dan zitten met de billy allen western bitten ! zelfde mondstuk .... en met shanks dus ook hefboom werking !!! ... of is het een hele andere reden waaro m hij het met mennen niet geschikt vind !?!

grttzz lorenzo

Moet er wel bij zeggen dat bij de minipaardjes met mennen bitten zonder hefboomwerking worden gebruikt. Dus het zou met die hefboomwerking te maken kunnen hebben.

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 08:23

Jelleee schreef:
nathalie2302 schreef:
ben ik helemaal met je eens, maar serieus...om het principe te proberen kan ik echt die uit Engeland aanraden. Vond dat een erg mooi bit en heb ontzettend spijt dat ik te ongeduldig was om weer een weekje op die te wachten, hoewel ze op de Ootemans ook prima lopen.
Wil wel t.z.t. 'the real thing' kopen maar heb nog steeds geen geldboom-zaadjes kunnen vinden helaas...

Gewoon interesse hoor, maar waarom zou je die echte dure kopen als jouwe ook goed lopen op die van Ooteman? Is dat omdat ze zo snel slijten of heeft dat een andere reden? :)

Of ze sneller slijten kan ik nog niet beoordelen aangezien ik ervanuit gaan dat ze dan nog een poosje langer gebruikt zullen moeten worden ;) . De (echte) Myler trensen hebben we nu een jaar of 2 en die zien er gewoon nog nieuw uit (heb daar eerst ook mee gemend)

Ik vind die van Ooteman echter wel degelijk een stuk minder 'fijntjes en gepolijst' (kan even geen betere woorden bedenken om het te omschrijven) dan bijvoorbeeld die uit Engeland. Die van Ooteman zijn veel grover qua uiterlijk en uitvoering (zeker rond het scharnierpunt in het bit zelf). Uiteindelijk wil ik dus liever weer die uit Engeland (of als ik de loterij win, de echte Myler's)

Citaat:
Ik heb mijn mylerbit toen rechtstreeks uit amerika laten komen (http://www.toklat.com) en ik heb omgerekend incl import iets van 93 euro betaald, en ben er ontzettend tevreden mee!

Voor zover ik weet, zijn de Myler bitten die onder het merk Toklat verkocht worden, de bitten die in China gemaakt worden t.o.v. andere Myler's die in Amerika (hand)gemaakt worden en daar zit uiteraard ook een prijsverschil in. (Ik zeg verder niets over een mindere kwaliteit hoor ;) ). Ik meende dat Myler dit speciaal erbij heeft gedaan om ook in een minder dure prijsklasse Myler's aan te kunnen bieden.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 08:38

nathalie2302 schreef:
Voor zover ik weet, zijn de Myler bitten die onder het merk Toklat verkocht worden, de bitten die in China gemaakt worden t.o.v. andere Myler's die in Amerika (hand)gemaakt worden en daar zit uiteraard ook een prijsverschil in. (Ik zeg verder niets over een mindere kwaliteit hoor ;) ). Ik meende dat Myler dit speciaal erbij heeft gedaan om ook in een minder dure prijsklasse Myler's aan te kunnen bieden.

Niet helemaal correct :)

Alleen custommade bitten (specifiek in opdracht en op maat gemaakt) worden nog door de Myler brothers met de hand gemaakt. De standaard Mylers worden in opdracht van Myler gemaakt in de fabrieken van Toklat (in de VS ook een gerenommeerd bittenmerk) :) Alle Myler standaardbitten die in de winkels verkrijgbaar zijn, zijn dus van Toklat/Myler.
Citaat:
Handmade bits, crafted in Marshfield, Missouri, offer unique bit combinations for a broad range of specific horse and rider needs, including a patented bushing system and numerous innovative mouthpieces.

By 1998, the Mylers felt that their bits should be more accessible to horse people everywhere and, at that time, became affiliated with TOKLAT Originals of Lake Oswego, Oregon. TOKLAT Originals began producing many of the popular Myler bit designs in China, while retaining Myler’s rigid quality control standards. Since then, several significant design refinements have been added to both lines and horses and riders all over the world have enjoyed a greater level of comfort and communication. TOKLAT Originals now distributes the Myler/TOKLAT line worldwide.

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 08:51

Ik was in de veronderstelling dat naast de handgemaakte bitten (en customized) er ook nog een range in Amerika gemaakt werd? De bitten van Toklat die ik gezien heb, hadden nl. allemaal een Toklat merk/inscriptie terwijl mijn Myler Trensen alleen het Myler merkje hebben zonder Toklat en het zijn gewone "stangen"???

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 10:32

L0r3nZz0 schreef:

grttzz lorenzo

Zoals ik eerder in het topic aangeef maakt myler ook bijv liverpools, dus tja