[AR] Minimale stokmaat om SGMW te starten??

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 09:00

En als ze bij de grote jongens zijn wanhopig proberen daar te blijven....want degradatie is wel zo verschrikkelijk..
Nee dan maar lekker gezellig klasse 3 blijven rijden en de lol erin houden

Patricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 13:05

Divine schreef:
Echwel schreef:
Divine het is gewoon hun eigen niet kunnen rijden projecteren op een ander
Vaak staan ze in de dressuur al 20 punten achter, ja ja komt echt door kleine paarden(ahum)

Dát snap ik ook wel, als ik laatste word is dat ook altijd de schuld van die lui die boven mij staan, met hun veel grotere pony's :D .

Maar hoeveel 4-spannen (wellicht ook 2-spannen) wisselen niet in hun span tussen DV en M? Nu kan dat dus nog vrolijk, bij de paarden, span maar rustig een wat kleinere lenige, slecht dressuurlopende springbok in, die je overige veel front tonende kastelen wel door de marathon trekt. Dat maakt nu nog niet uit, je bent en blijft een paardenspan.
Die rijders hebben dan straks toch echt een probleem....

Maar aan bovenstaande maakt niet alleen de bedoelde meneer zich schuldig. Ik heb er in Bredevoort ook wat gezien die dit heel slim toepassen.
(En ook over deze meneer genoeg aan te merken qua gedrag)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 13:47

Zodra je 2 of meer paarden voor de wagen hebt lopen mag je met 1 reserve paard wisselen.
Dus dat is niet schuldig maken an maar gewoon volgens reglement...

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 16:37

Patricia schreef:
Maar aan bovenstaande maakt niet alleen de bedoelde meneer zich schuldig. Ik heb er in Bredevoort ook wat gezien die dit heel slim toepassen.
(En ook over deze meneer genoeg aan te merken qua gedrag)

Het is inderdaad geen 'schuldig maken aan', maar 'handelen naar wat het reglement toelaat'.

Wat bedoel je met 'heel slim toepassen'??

Patricia

Re: Minimale stokmaat om SGMW te starten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 17:24

Daar heb ik ook een man 2span paard zien rijden, maar ik betwijfel of het paard wat hij bij zich had in de marathon wel onder de noemer paard viel.
Dat was ook zo'n een die de ander er gewoon mee doorheen trok. In de dressuur had hij zeker weten twee even grote, bijna identieke paarden bij zich.

Niet dat ik het gedrag van eerder bedoelde menner goedkeur hoor, dat is om tureluurs van te worden, maar ik wilde alleen duidelijk maken dat hij beslist de enige niet is en het dus af en toe ook wel voorkomt bij tweespannen ;)

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 17:31

Maar dat mag gewoon hoor Patricia. Dus ik zie het probleem niet?

Patricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 17:53

Nu mag dat, maar als volgend jaar die 1.50 de maat wordt, denk ik dat het niet meer mag. ;)

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 21:56

1.48 blijft de maat, zoals altijd.
De verandering wordt alleen dat je dus niet meer met met een mixed-team aan de start mag komen. Dus of állemaal paarden of állemaal ponys. Dat zou voor deze mensen dan inderdaad roet in het eten gooien, tenzij ze de pony net op 1.50 in het paspoort zetten en dan ben je er ook vanaf :)

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 21:58

Denk dat dat laatste (op papier een afwijkende maat) dan ook steeds vaker zal voorkomen. En wie gaat dat intensief controleren?

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-09 22:01

Ja dat vraag ik me ook af. Dan zouden ze bij iedereen een meetcontrole moeten houden. Of nou ja gewoon eerlijk zijn :D

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 22:07

Vertrouwen op de goedheid van de mens. Als je al dit soort dingen moet gaan controleren is het einde zoek.
Heeft die man met dat span fjorden wel zaterdag en zondag dezelfde? Ik zie het verschil niet tussen 2 fjorden hoor. Dat zijn allemaal van die dingen, je moet maar geloven dat de mensen zo eerlijk zijn. En anders; ze houden alleen zichzelf ermee voor de gek.

Het is ook nog altijd goedkoper om een doos bekers en linten zelf te kopen, dan om ze (on)eerlijk te winnen op een wedstrijd. Dus wat dat betreft....

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 22:11

Tja, maar wat is eerlijk? Onze pony is op 3-jarige leeftijd in het stamboek opgenomen, en gemeten op de keuring: 1.21m. Inmiddels 4 jaar (werk) verder, ik-weet-niet-hoevaak opmeten en 1 keuring later: 1.23m. Maarja... dat was (volgens het stamboek) zo'n gedoe om aan te passen.
Schrijf em bij wedstrijden in als 1.23, terwijl ie op papier kleiner is.

Nu maakt dat in dit geval niet uit, 1.21 is ook voldoende, maar toch... geen haan die er naar kraait dat op het inschrijfformulier 1.23 staat, en op zijn startkaart 1.21.

Er zullen altijd mensen bij zijn die zich vergrijpen aan fraude, maar die zullen vanzelf wel een keer tegen de lamp lopen.....

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 07:37

Als je als volwassen mens op die manier moet winnen zegt het meer over jou dan over de anderen...
Eerlijkheid durt het langst en zolang je zelf weet dat je eerlijk bent toch.Wij hebben altijd 2 pony's bij ons, maar geen haar op ons hoofd denkt eraan om te wisselen..
(ze verschillen ook wel heel erg voor ons maar een ander ziet alleen maar een haflinger)