bij een marathon zoek je vaak toch nog net iets meer de grens op dan bij een training.
HMM
Geplaatst: 27-08-09 19:20
Wij rijden marathon altijd helemaal ingepakt, omdat dit toch meestal net iets onstuimiger gaat. Ik heb hier gewoon een goed gevoel bij, ik wil niet achteraf spijt hebben. Zoveel overlast geeft beenbescherming voor mijn gevoel niet.
Hieronder wat ik meestal om heb. Marathon: Voor: peesbeschermers en springschoenen Achter: Pijpkousen Vaardigheid: Voor: Peesbeschermers Achter: strijklappen Training: Voor: peesbeschermers
Met training heb ik ook nooit wat om. Maar op wedstrijd toch echt wel. Ik vind het zonde om mijn paard zijn gevoelige benen niet te beschermen. Het is een kleine moeite en naar mijn idee is het risico behoorlijk hoog dat hij zichzelf aantikt in de hindernissen. Vaardigheid vind ik het dan ook weer niet nodig, daarin is het risico van aantikken mij te klein.
Denk ook wel dat het een gevoelskwestie is. Train het hele jaar zonder kalkoenen in de ijzers, maar op wedstrijd draai ik ze er wel altijd in. Ook zoiets...
Echwel
Geplaatst: 27-08-09 19:31
Bij trainingen en lange ritten doen wij ze ook niet om, puur omdat de pezen dan te warm kunnen worden. Wij doen ze ook na de marathon gelijk weer af liefst nog voor het uitstaptraject..
Voor heb ik peersbeschermers met springschoenen, en achter 3 in 1 en soms ook nog springschoenen omdat zijn achterhoeven soms niet zo mooi zijn
hafjelinger
Geplaatst: 27-08-09 22:55
Ik heb 'gewone' peesbeschermers Met trainen doe ik ze eigelijk nooit om, want we rijden thuis geen hindernissen. Ik vind het risico ook wel groot dat ze met haar achterhoef haar voorbeen raakt. Tja, ik doe ze gewoon om, ik denk er niet overna
Ik heb knal oranje, mooi bij de wagen (hééél lang naar gezocht )
Nouvel
Geplaatst: 28-08-09 08:19
Bij rustige ritjes rijd ik tegenwoordig steeds vaker zonder bescherming omdat mijn paard heel snel schuurplekjes krijgt van beenbeschermers. Als ik wat meer doe in de training heeft ze peesbeschermers en strijklappen om van Veredus, die zijn lekker soepel en zacht gevoerd en passen haar goed.
Voor wedstrijden heb ik beenbeschermers van Woofwear die rondom gaan, ze sluiten heel mooi aan en gaan niet draaien of afzakken, ze gaan niet los en ze krijgt er geen plekjes van. Enige wat ik iets minder vind is dat ze niet echt een harde buitenschaal hebben, wat ik prettig vind met ergens tegenaan tikken, maar verder ben ik hier erg tevreden over! Verder doe ik ook springschoenen voor om.
Ik men eigenlijk altijd zonder... Natuurlijk ben ik maar gewoon recreatief bezig, dus gewoon ritjes rechtdoor zonder snel bochtenwerk. Maar ohz doe ik technische trainingen (raar terrein tegen verhoogde snelheid) ook zonder bescherming en tot nu toe zijn er geen accidenten gebeurd.
Bij enkelspan lijkt het mij in de marathon minder nodig, maar zodra er meerdere paarden in het spel zijn, kun je toch niet garanderen dat ze mekaars voeten niet gaan plat lopen...
Ik men en rij wel met beschermers. Voor: New cross country Airoflow (met harde plaat achter bij de pezen) Achter: BR kogelbeschermers / new airoflow pijpkous De kosten van een goede set beschermers wegen niet op tegen de kosten van b.v. een peesblessure door het aantikken. Kijk anders eens bij het SGW topic, daar rijden de meeste met goede beschermers, die niet zwaar en af gaan in de waterhindernissen en niet draaien. Een goede set kost wel wat, maar besteld via Engeland, als de pond laag staat, ben je stukken voordeliger uit dan hier.