Sjonniej schreef:Joyce, waarom dan geen speciale kleine-maatjes-singel. Waarbij de binnensingle en buitensingel eigenlijk in 1 singel is verwerkt. Weet even niet meer welk merk dat had, maar ben het pas wel tegen gekomen.
Binnen en buitensingel zijn bij dit tuig ook in 1 verwerkt, gespen en stoten voor de buitensingel zitten aan de binnensingel 'vastgestikt'. Voorheen had ik een tuig met een compleet losse buitensingel, ook daar hadden we problemen mee, maar niet zo veel als hiermee.
Die hoezen zien er wel heel erg fijn uit, ware het niet dat er eigenlijk niets ónder de singel moet komen, omdat het dan te dik wordt en daar krijgt ze ook weer wondjes van. Lastig uitleggen allemaal, maar het enige wat ik op dit moment nog kan bedenken, (uitgezonderd de optie om de tuigenmaker een complete singel met de hand op maat te laten maken en aan te laten passen etc.) is korte 'hoesjes' van zacht spul, bijv. schapenvacht, mag ook best dik zijn, en dat ik die dmv. een vastmaaksysteem om de gesp en de passanten kan vastmaken nadat ik pony heb opgetuigd en ingespannen. Dan blijft de rest verder gewoon zonder wat er om, want behalve oksel + binnenkant bovenbeen heeft ze onder aan haar buik in het midden nooit wondjes, dus daar zit het probleem ook niet.
De wondjes zitten ook op een erg vervelende plek, nu alleen nog maar links, helemaal 'binnenin' de oksel, en wat op de binnenkant van het linkerbovenbeen.
Ik ga maar weer eens met m'n tuigenmaker overleggen, want wordt er nu echt moedeloos van langzamerhand
Wel allemaal bedankt voor het mee-denken, ik zou zo'n hoes ook altijd nog kunnen proberen als dit allemaal niet lukt, maar liever zo min mogelijk verder om de singel heen, behalve de plekken waar het echt nodig is, anders werkt het dus bij mijn pony blijkbaar averechts....