meestal een pallet, soms autobanden. in het weiland haal ik de meeste mest weg, het restje wordt verspreidt. in de bak om hem mooi vlak te krijgen, uiteraard hier geen mest.
Dakota is een draver en ik weet niet of ze ooit voor een kar of sulky heeft gestaan. Dravers lopen vaak al met anderhalf jaar voor een sulky. Haar vorige eigenaren hebben wel met haar gesleept en ze heeft ook voor een kar gestaan, maar kan alleen rechtuit. Zodra ze de bocht om moet raakt ze in paniek en gaat zelfs steigeren. Ik ben bang dat er iets is gebeurd met het lopen voor een kar ofzo.
Ik ben maandag gaan slepen. Heb de losse zweng en een zware autoband achter de pony gehangen, en zo de bos ingetrokken.
Soms ben ik een stukje op de band gaan zitten. Dan moest ze wel serieus trekken. Hebben onderweg ook nog een bergop gedaan (goed voor de achterhand). Ik denk dat ik dit echt wel vaker ga doen. Vooral als ik minder tijd heb. Volgende keer een zwaardere band er achter (eentje van een jeep bijvoorbeeld). Wel ga ik nog een ander borststuk kopen. Wil hiervoor niet mijn goed tuig gebruiken (uiteindes van de strengen sleepten nu soms door het zand).
Pasterza
Geplaatst: 15-07-09 13:36
Pasterza
Geplaatst: 15-07-09 13:38
.
Laatst bijgewerkt door Pasterza op 09-01-26 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt