[AR] Ervaringen tuig

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_janet_

Re: Ervaringen tuig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 09:37

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 21:08

haarlem schreef:
Wat maar weing menners weten is dat ook Clever tuigen levert die in verhouding staan met Ideal maar daar marketing technisch geen promtie voor voeren. wellicht is dit een tip voor diegene die op zoek zijn naar een tuig, en het vergelijk aangaan tussen deze twee leveranciers?
http://www.clever.eu

Ik heb sinds kort een Clever tuig en ben daar zeer tevreden mee :). Idd een aanrader!

haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 09:15

Pasterza schreef:
haarlem schreef:
Wat maar weing menners weten is dat ook Clever tuigen levert die in verhouding staan met Ideal maar daar marketing technisch geen promtie voor voeren. wellicht is dit een tip voor diegene die op zoek zijn naar een tuig, en het vergelijk aangaan tussen deze twee leveranciers?
http://www.clever.eu

Ik heb sinds kort een Clever tuig en ben daar zeer tevreden mee :). Idd een aanrader!

ik heb dezelfde ervaring, gebruik een donkerbruin CLevertuig voor de dressuur eb vaardigheid, maar zou er gerust een marathon mee starten. is naar mijn mening gelijkwaardig aan Ideal tuigen en zit prijstechnisch onder die van Ideal

Ilona_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 16:54

Hallo iedereen,

Ik ben nu dit topic aan het lezen omdat onze fries wordt betuigd en ik nu naar een fijn/degelijk tuig zoek voor hem..het liefs een goed merk wat toch goed betrouwbaar is.

Ik heb al een paar website gezien en vooral jullie mooie foto's maar ( het is misschien een brutale vraag) maar wat kost nou een nieuw tuig..ik heb dit nog nooit gekocht en weet niet waar ik moet aan denken en op de site staat er niets van.

Alvast bedankt

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 20:21

Jeej!!!
Vandaag heb ik mijn nieuwe tuig binnen gekregen!!!

haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 09:37

Ilona_D schreef:
Hallo iedereen,

Ik ben nu dit topic aan het lezen omdat onze fries wordt betuigd en ik nu naar een fijn/degelijk tuig zoek voor hem..het liefs een goed merk wat toch goed betrouwbaar is.

Ik heb al een paar website gezien en vooral jullie mooie foto's maar ( het is misschien een brutale vraag) maar wat kost nou een nieuw tuig..ik heb dit nog nooit gekocht en weet niet waar ik moet aan denken en op de site staat er niets van.

Alvast bedankt

de vraag wat een tuig kost, is makkelijk en tegelijk niet makkelijk te beantwoorden. van goedkoop € 250,-dubieuze kwaliteit vaak stuk en veel reparatie kosten in het verschiet tot top kwaliteit van vander Wiel tuigen of van Rijs € 1500,--/ 2000,-- voor een enkelspan. duur ja onverwoestbaar ook ja, gaat echt een levenlang mee.

Wat het meest voor de hand ligt zijn de midden moot tuigen goede kwaliteit tegen acceptabelle prijs rond de € 450,-- en de € 600,-- voor meer info even via mijn PB

groet.

Ilona_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 20:01

Phoe, wat een geld. 1500/2000 euro maar ja een goed zadel kost immers ook zoveel en dat geef ik er ook aan uit als het zover is..maar een zadel gebruik ik dan wel dagelijk en mijn tuig straks misschien 1 a 2 keer in de week. kan ik wel een goedkoper tuig voor hem kopen of is dit meteen gevaarlijk.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 20:44

Nee hoor ik heb ook een tuig in middenmoot gekocht, rond de 500 euro.
De kwaiteit prijs verhouding is meestal we goed van die middenmoot tuigen.

haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 08:58

de z.g.n. "midden moot" tuigen zijn de meest verkochte tuigen.(rond de € 500,-) in dit midden segment zijn een aantal leveranciers die graag goede een betaalbare kwalteit kunnen en willen leveren, met bijbehorende services en garantie. ik ga hier geen namen noemen.

ozzyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 08:17

Ik heb een Ideal zwaar tuig, kost ongeveer 675 euro. Voordeel is dat onderdelen ook los worden verkocht. Goeie verhouding prijs / kwaliteit.