[AR] zachtste menbit wat bestaat?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Re: zachtste menbit wat bestaat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 16:30

de eigenaar van uris gaat morgen even bij zijn instructeur in de emmers met bitten kijken, dan neemt hij er iig een aantal mee om te proberen.

wordt nog lachen als ik ooit met stang en trens moet gaan rijden :))

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 16:54

Cowgirl schreef:
http://www.huppa.nl/sytske/Joomla/index ... 8&Itemid=1

ff scrollen en dan zie je een 'kunstof B stang'...die heb ik. Zacht en zonder metalen kern dus lekker soepel.

ik heb die in liverpool uitvoering en dan de onderste 2 gaten van de scharen eraf gehaald, en dan leidsels gewoon in de bril en ketting niet al te strak...

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:09

jep ik heb ook de liverpool uitvoering en rijd ook met de leidsels in de bril die van mij loopt er heel goed op.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:15

LiSSy schreef:
wendy: zoals hierboven al geschreven heb ik onder het zadel nergens problemen mee. ik rij met een dubbelgebroken (bol tussenstuk) 16mm watertrens.

Knoop dat bit dan eens aan het menhoofdstel...
Iemand gaf hier al aan dat je gewoon op een trens mag starten. Dus als Uris het ook goed voor de wagen goed doet op jouw trens, is het probleem toch opgelost?

Of denk ik nu te simpel?

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:31

Ben benieuwd of hij daar een goed bit gaat vinden! Het is soms echt een gezoek naar een goed bit hoor. Heb zelf ook altijd liever een stang voor de wagen. Je hebt al zo weinig te vertellen vanaf die afstand, dus het rijbitje overhangen zou ik niet zomaar doen. Je kunt wel kijken of je het mond van het rijbitje in stang-uitvoering kunt vinden.

Gewoon met een trens blijven rijden in het Z ;) Of een heeel dun stangetje en onderlegtrensje proberen te vinden. (Vind dat sowieso altijd al een heel ijzerwerk in zo een paardenbekkie)

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 18:14

LiSSy schreef:
aaaah, ik snap hem.

maar bij zo'n B stang kan je je leidsels niet aan de ring maken waar het mondstuk aan zit?
ben bang dat als we ze aan de onderste vastmaken er weer teveel hefboomwerking is namelijk

Als je bij een B-stang de leidsels in de bovenste gat vast maakt heb je nauwelijks hefboomwerking.

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 19:20

Wendy schreef:
LiSSy schreef:
wendy: zoals hierboven al geschreven heb ik onder het zadel nergens problemen mee. ik rij met een dubbelgebroken (bol tussenstuk) 16mm watertrens.

Knoop dat bit dan eens aan het menhoofdstel...
Iemand gaf hier al aan dat je gewoon op een trens mag starten. Dus als Uris het ook goed voor de wagen goed doet op jouw trens, is het probleem toch opgelost?

Of denk ik nu te simpel?

Dat denk ik ook. Ik rij ohz met hetzelfde bit als dat ik men, geen verschil. Misschien kun je dat 'ns proberen?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 12:06

dat gaan we inderdaad even proberen :) niet geschoten is altijd mis :D