Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Echwel schreef:Denk dat aangespannen de duurste tak van paardensport is..
Aanschaf marathonwagen marathontuig weet ik niet meer![]()
Aanschaf presentatiewagen presentatietuig weet ik niet meer
Vrachtwagen/onderhoud/apk zo een 800euro per jaar en tank diesel per wedstrijd
lessen 30 euro per 2 weken
Stalling 240 euro per maand op manege met goede uitrijmogelijkheden menvereniging dichtbij met mooie binnenbak
Wedstrijden gemiddelde wedstrijdkosten zijn 55 euro
2x per jaar enten 200 euro
Dressuurkleding ook voor groom
Marathonkleding ,, ,, ,, Helmen van goede kwaliteit
Oeps denk dat ze beter kan gaan schaken is ze toch met paarden bezig alleen het kost niet zoveel
haarlem schreef:dit is mijn situatie;
* stalgeld € 300,- p.md luxe pensionstal met meerdere rijbakken (achterberg), binnenbak, molen,weide
* lesgeld € 20,- p.wk OHZ
* lesgeld € 7,- p.wk mennen is bij een kleine vereniging € 250,- p.jr gemiddeld 40 x les in een jaar
* contributie +/-€ 250,- p.jr. = rijverening OHZ
* contributie +/-€ 200,- p.jr. = menvereniging
* lidmaatschap KNHS 2x OHZ en Mennen € ???
* hoefsmid € 105,-- om de 7 weken
* wormkuren € +/- 15,- in de 3 maanden (eis van de pensionstal)
* inentingen € 50,- (ongeveer)
* wedstrijden € 60,- per wedstrijd is een gemiddelde start 8 keer per jaar (nu even niet ivm jong paard)
* onderhoud € 500,- per jaar aan div. materiaal o.a trailer menwagen e.d.
* en wat ik zo links en rechts vergeet doe daar nog eens € 1000,- p.jr bij
opgeteld € 7440,-- per jaarmaar eerlijk gezegd denk ik dat er nog wel wat bij komt
![]()
wie om wie durft het aan om ook zo'n optel som te posten??
Echwel schreef:hafjelinger schreef:Ook al is het een dure hobby, het is wel de leukste hobby!
Dat vind jij een ander die aan ballet doet vindt dat de leukste hobby, dat is het mooie van mensen dat iedereen iets anders mooi vindt
hafjelinger schreef:Tja, tis duur....
Wij met 2 paarden; 100 euro per maand stalling (voor állebei de paarden, ze staan dag en nacht op de wei, dus daarover kunnen we niet klagen!) Menles betalen we niet (ook geweldig natuurlijk!!
) Voor hooi zijn we wel veel kwijt, zo'n 1800 euro op jaarbasis. Voer 16 euro per maand.
We hebben net nieuwe wagen en tuig gekocht, dus niet moeten we héél zuinig zijn met alles