[AR] Pony wordt heet & sterk met samenrijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 22:09

Sjonniej schreef:
Ik denk dat je zeker op dit moment even intensieve les nodig hebt. Je moet echt even die cirkel doorbreken en dat gaat je zonder hulp niet lukken ben ik bang. Ik heb geen verstand van meninstructeurs in jouw regio, dus dat zul je zelf even moeten uitzoeken.
Over prijzen; goede les is nooit te duur! Ik betaal voor mijn les ohz 25 euro voor een half uurtje. Best een hoop geld, maar ik krijg wel erg goed les en op een manier die mij aanstaat. Voor 5 euro kan ik ook les geven, maar of ik daar iets van leer??

hiermee ben ik het inderdaad wel eens, ik zou eerder dit seizoen even goed doorlessen tot je je ook daadwerkelijk zelf kunt redden met verder trainen, en tegen die tijd kan je langer tussen de lessen 'openlaten' zeg maar.
goede les kost meestal inderdaad wel wat, maar je kunt bijv. beginnen met halve uurtjes ipv hele om de kosten een beetje overzichtelijk te houden.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 07:28

merrieveulen schreef:
goede les kost meestal inderdaad wel wat, maar je kunt bijv. beginnen met halve uurtjes ipv hele om de kosten een beetje overzichtelijk te houden.

Ik heb zelf nog nooit langer dan een half uur gelest en moet zeggen dat ik mezelf en mijn pony daar ook geen plezier mee kan doen. Na 30 minuten intensieve les hebben wij beide zoveel geleerd en inspanning geleverd, dat het dan echt tijd is om te stoppen.

BlackDevils

Re: Pony wordt heet & sterk met samenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 16:24

Een instructeur kan je ook helpen met het fijn loswerken en de cooling down. Dan heb je toch echt meer nodig dan een half uurtje.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 00:08

tussen de 3 kwartier en een uur komen wij altijd wel, ohz is hetzelfde (weliswaar een ander paard maar goed) eigenlijk. ik ben voor de les al eventjes aan het stappen geweest aan een lang leidsel dan, maar dat is het dan ook wel. vervolgens nemen we even door hoe het gegaan is, waar we evt. tegenaan lopen, en dan aan 't werk. afhankelijk van het hele hoe en wat duurt het langer of korter, en tussendoor zijn er ook rustmomenten. bij nieuwe dingen concentreren we eigenlijk altijd op één of twee dingen, niet meer dan dat tegelijk. daarnaast nog datgene wat eraan vooraf ging, de basisdingen etc.

persoonlijk vind ik een uur op die manier aardig vulbaar, maar ik kan me voorstellen dat een halfuur ook genoeg zou zijn. als je zelf vast losrijdt scheelt natuurlijk al enorm.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 16:40

Als je losrijden en uitrijden ook tijdens je uur les doet, dan heb je uiteindelijk ook ongeveer een half uur intensief les.

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 11:09

JoyCiej007 schreef:
Hmm, oké........

Hier in de buurt weet ik wel ongeveer wat er zit (Reilink in Deventer, verder nog ver. Heeten en ver. Bathmen) maar punt is dat je bij bijv. Heeten waar ik me eerder wilde aansluiten (vanwege de contacten die ik daar had) best wel redelijk veel betaald op jaarbasis, + een eenmalig bedrag (ik geloof 250 euro) omdat ze 'net' een nieuwe rijhal hebben, waar dus alle leden in overleg dus ook privé gebruik van mogen en kunnen maken. Ookal maak je er dan geen gebruik van, die eenmalige bijdrage is 'verplicht' als lid.
Kan ik allemaal snappen, maar zowel heeten als bathmen is me te ver rijden met de aanspanning, heeten is zowiezo te ver, bathmen ís nog te doen maar eerst naar bathmen, dan les en dan weer terug vind ik dan wel weer wat te veel, omdat je toch intensief les krijgt.

Daarbij genomen nog eens dat er vaak lessen door de weeks zijn en dat de meesten juist in de zomer geen lessen hebben, is dat voor mij dus gewoon onhandig, helaas....

Maar ik kan eens kijken.... al is het maar eens in de 2 a 3 maand dat je een lesje neemt, je krijgt dan wel echt les, en tsja dat heb ik toch wel hard nodig op dit moment vrees ik.... alhoewel lessen natuurlijk altijd wel handig is.

ik heb niet alles gelezen, maat ik denk niet dat je het probleem oplost in een groepsles. ten eerste rijd je alsnog achter andere paarden (misschien in een later stadium een beter idee). en de aandacht is beperkt. met af en toe een privé-les los je meer op. en dat hoeft echt niet elke week te zijn. zelf belde ik mn instructeur altijd als ik merkte dat er geen vooruitgang meer in de uitwerkingen van de instructies zat bij het trainen.

en zoals je weet kun je gerust gebruik maken van onze wei. deze is weer mooi droog en vlak ;)