[AR] Foto zeemleer om stang

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Elske_D

Re: Foto zeemleer om stang

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 19:16

nijland schreef:
slobberriempje is een stuk goedkoper dan een nieuwbit en werkt prima,weet alleen niet of ik hier officieel mee mag starten op wedstrijden

Stukje tuinslang ertussen is nóg goedkoper Knipoog en dat mag ook.

*edit* heb elleboogstang gelezen en visioen van buxtonstang gekregen. Gestoord Mag dus wel wat ik hierboven heb geschreven, heeft voor jou echter weinig toegevoegde waarde..

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 00:25

dan kan je net zo goed een sper-riempje gebruiken..

maar ik zeg ook niet dat je een nieuw bit moet aanschaffen, je collega menners in de buurt eens vragen kan bijv. ook.

en anders even het reglement doorlezen, die heb ik hier even niet bij de hand

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 10:49

Waarom een sperriem? De functie van een sperriem is behoorlijk anders dan alleen het voorkomen dat het paard de schaar pakt met zijn lip.
Het slobberriempje/tuinslang/wat nijland ook tussen de 2 scharen wil doen, is een goede oplossing. De enige functie hiervan is dat het paard de schaar niet meer kan pakken en heeft verder absoluut geen andere effecten. Waarom dan voor een oplossing kiezen die nog meer effecten heeft als het ook zo kan?

Elske_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 11:38

Bedoelt PB niet een sperriempje op de plaats van het slobberriempje? Of ben ik volledig de draad kwijt in dit topic en moet ik wijselijk mijn mond gaan houden? Haha!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 11:41

Ik weet niet of Nijland de scharen van zijn bit echt nodig heeft, ik heb de mijne eraf laten halen, gebruik toch alleen de bril en evt het bovenste gat.
Zo kan je paard ook niks vastpakken...

nijland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 19:15

Elske_D schreef:
nijland schreef:
slobberriempje is een stuk goedkoper dan een nieuwbit en werkt prima,weet alleen niet of ik hier officieel mee mag starten op wedstrijden

Stukje tuinslang ertussen is nóg goedkoper Knipoog en dat mag ook.

tuinslang werkt in dit geval niet,word volgens mij meer bij tweespannen gebruikt om te verkomen dat de scharen in het tuig bij de ander blijft hangen.
als ik tuinslang er om heen doet speelt hij alsnog met lip met de schaar incl, tuinslang erom heen

Elske_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 19:20

Ik had ook nog een edit geschreven: 'Mag wel heeft voor TS echter weinig toegevoegde waarde' Nerd Buxtonstangen of stukjes tuinslang zijn er voornamelijk zodat het achterpaard van een tandem of vierspan niet de leidsel van de voorganger onder de schaar krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 19:22

Ik ben nog niet echt toe aan meerspannen Clown

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 19:22

Ik denk dat het wel meevalt hoor. Hij kan hem wel proberen te pakken, maar heeft geen 'houvast' meer. Nu blijft het einde van de schaar mooi in zijn lip hangen, maar als dat uiteinde weg is blijft hij ook niet meer hangen.
Maar kies de oplossing die jouw het beste lijkt, ik ken je paard niet.

nijland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 22:12

maar met tuinslang blijft hij het toch proberen,(we hadden dat al reeds uitgeprobeerd) om het bit te pakken en daardoor is zijn aandacht absoluut niet waar hij wezen moet