[AR] [VD] Tips vrijheids dressuur

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 19:43

Ik heb het compliment Odin zo aangeleerd:

Ik ga aan de linkerkant van het paard staan en ik vraag om z`n been. Daarna lok ik haar met een snoepje omlaag, net zolang tot haar been die ik in me hand heb op de grond komt. Dan laat ik hem los en dan geef ik haar het snoepje ergens bij haar borst. Voila!

succes!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-03 21:15

dank je wel Lachen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 23:24

dit bedoel ik dus met uitleg geven via internet. Een halve uitleg die nogal vaag is. Gevolg, woogy gaat straks op eigen houtje op een verkeerde manier aan de gang... need i say more?
Ik blijf het maar zeggen, compliment en buiging zijn 2 totaal verschillende dingen. Ik snap niet waarom iedereen nou zo graag het hoofd tussen de benen wil hebben

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-03 23:35

bij compliment moettie er toch naast zeg maar?
ach ik ben voorlopig bezig met buiging aanleren dus maak je maar geen zorgen

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 23:39

Woogy.. misschien is het boek van Natalie Penquitt wat voor je, daar staat namelijk ook in waar het aan ligt als het niet lukt.

Er zijn een heleboel dingen die niet helemaal zo eenvoudig werken zoals men het hier neerzet. Mijn paard wordt bijvoorbeeld erg sjacherijnig van het lokken met snoepjes en begint naar mijn handen te happen, hij let dan niet meer op de oefening maar alleen maar op mijn broekzak en handen.

Persoonlijk zou ik beginnen met een stukje Horsemanship om een band met je paard te scheppen en vandaar uit voetjes optillen en zo stapje voor stapje verder.

Succes!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-03 23:44

okay dan zal morgen naar de bieb gaan kijken of er meer boeken over zijn, heb ik eigenlijk niet eens aan gedacht, erover lezen Lachen
maar buddy is heel snel lerend zodra het gaat om beloningen dus dat zit hoop ik wel snor Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 14:24

ff 1 opmerking............ waarom geven er mensen advies als ze zelf niet weten hoe het moet?????

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-03 14:45

uhmmmm omdat ze denken dat ze het goed doen?, ik weet het niet

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 18:57

Debo schreef:
ff 1 opmerking............ waarom geven er mensen advies als ze zelf niet weten hoe het moet?????

Gaat dit toevallig om mijn reactie????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 18:57

Evy"]
[quote="Debo schreef:

Gaat dit toevallig om mijn reactie????
[/quote]

whahaha nee juist niet Haha!

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 19:03

Ok, dan is het goed Knipoog

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 23:55

Debo schreef:

Dank je

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 18:58

stef"]
[quote="Debo schreef:

Dank je
[/quote]

hoe bedoel je??? Jouw bedoel ik niet dat weet je best

RoCKyLoVE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-03 20:30

héhé mijn muis doet het niet duzz ik moet heel erg moeilijk doen..
masarja het word nu wel errug vaag..
Ik heb mijn fjordje leren buigen door ook een snoepje tussen zijn benen.. evenlater ging hij kijken of er nog een was

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 00:26

Debo"]
[quote="stef"][quote="Debo schreef:

Dank je
[/quote]

[/quote]

Jij verwoordt iets duidelijker wat ik al een poosje duidelijk probeer te maken. Dat bedoelde ik Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-03 10:16

stef"]
[quote="Debo"][quote="stef"]
[quote="Debo schreef:

Dank je
[/quote]

[/quote]

Jij verwoordt iets duidelijker wat ik al een poosje duidelijk probeer te maken. Dat bedoelde ik Haha!
[/quote]

oke...wij zitten op 1lijn maar dat wist ik al Haha!

STELLAlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 12:43

Ff over dat steigeren op comando: Een vriendin van mij wilde dat ook aan haar pony leren, en deed dat door haar zachtjes een tikje op de borst te geven. De pony had het snel door en kreeg steeds een beloning als zij het goed deed. Na een tijdje deed de pony niet anders meer dan steigeren (ook met rijden) omdat ze dacht dat ze dan braaf was.
Ik weet niet hoe je een pony moet leren steigeren, maar zo dus niet ! Een goed fout voorbeeld zal ik maar zeggen! Haha!

Leetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 14:58

stef schreef:
dit bedoel ik dus met uitleg geven via internet. Een halve uitleg die nogal vaag is. Gevolg, woogy gaat straks op eigen houtje op een verkeerde manier aan de gang... need i say more?
Ik blijf het maar zeggen, compliment en buiging zijn 2 totaal verschillende dingen. Ik snap niet waarom iedereen nou zo graag het hoofd tussen de benen wil hebben

Loesje opmerking:

"mensen hebben altijd commentaar op wat ze zelf niet doen"

Dus met deze:
Je geeft wel commentaat, maar heb je zelf een betere uitleg?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 19:24

ja hoor, heb ik...

dagami

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 14:48

stef schreef:
ja hoor, heb ik...

Waarom geef je die dan niet even? Want anders gaan mensen hun paard het compliment op de verkeerde manier aanleren (waar jij zegt zo bang voor te zijn Verward ) En het compliment is toch geen al te gevaarlijk kunstje? ik kan me nog wel voorstellen dat je hier niet gaat uitleggen hoe je je paard leert steigeren maar dit kan je toch wel even uitleggen? als je toch zo'n geweldige uitleg hebt?

je zegt zelf "Gevolg, woogy gaat straks op eigen houtje op een verkeerde manier aan de gang... need i say more?" Waarom probeer je dat dan niet even te voorkomen? of ben ik nou heel dom dat ik dit niet begrijp Verward

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 17:57

omdat ik dit niet zomaar duidelijk via internet uit kan leggen zonder dat ik daarbij een voorbeeld kan aangeven (en dus kan laten zien wat ik bedoel)

dagami

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 18:16

stef schreef:
omdat ik dit niet zomaar duidelijk via internet uit kan leggen zonder dat ik daarbij een voorbeeld kan aangeven (en dus kan laten zien wat ik bedoel)

ja dat zeg je steeds he... maar je zou toch minstens wel even een globale uitleg kunnen geven van bijv de dingen die je absoluut niet moet doen... ofzo Haha! Kijk ik snap dat je probleemgevallen zo niet kunt behandelen omdat je niet kan zien wat er fout gaat maar mensen die nog moeten beginnen kan je toch wel proberen te helpen?

Ik vind het trouwens wel een beetje flauw dat je gewoon zegt dat de uitleg van bepaalde mensen niet goed is.. maar als je er dan even bij zou zeggen wat er fout aan is en hoe je t dan wel moet doen (bijv je zegt dat je t paard bij t compliment t snoepje niet tussen de benen geven maar zeg er dan ook even bij waar je het dan wel moet doen) en ik begrijp dat t allemaal moeilijk is om uit te leggen maar ik vind het nogal banketstaaf zoals je alles afkraakt maar ondertussen niet zegt wat er aan verbeterd kan worden...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 18:26

Dat zeg ik dus continu. Bij een compliment hoort het hoofd niet tussen de benen. Het risico hiervan? Als ie uit evenwicht raakt en om valt... *ieuw*
Maarja, dan zeg ik ernaast. en dan? Dan stort elk paard uit evenwicht, omdat dit niet iets is wat je zomaar doet

luna_cockie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 22:28

stef schreef:
Dat zeg ik dus continu. Bij een compliment hoort het hoofd niet tussen de benen. Het risico hiervan? Als ie uit evenwicht raakt en om valt... *ieuw*
Maarja, dan zeg ik ernaast. en dan? Dan stort elk paard uit evenwicht, omdat dit niet iets is wat je zomaar doet

met buigen kan ie tog ook uit evenwicht raken?
okeej,minder snel maar t kan wel......!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 22:36

tuurlijk, zelfs gewoon tijdens het rijden kunnenz e uit evenwicht raken