[AR] Maten wagen??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Echwel

Re: Maten wagen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 14:08

Ja in zo een lamoen kan ik mijn kont niet eens draaien Clown Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 14:15

Mijn kont past er wel in, maar ik ben niet beleerd.
Met alleen het lamoen verbouwen ben je er niet, tuurlijk kan daar wel een stuk tussen maar het zweng moet ook worden aangepast/vervangen.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 14:15

@suleilitha ze vragen 400 voor deze kar, dacht dat is een mooi prijsje om mee te beginnen Knipoog
Ik zal eens vragen hoe breedt het lamoen is , misschien oogt het op de foto wel erg smal, ik heb hem verder nog niet gekocht maar vond het wel een leuk ding en een leuk prijsje.

Zelf had ik ook het idee dat het lamoen erg smal is.
Maar ik heb de maten opgevraagt, dus hoop dat hij de morgen even voor me op kan meten.

Denk ook dan mijn tink niet echt moeite heeft met deze banden, ze is klein maar heeft een mega power Haha!

@Echwel dat zal toch wel meevallen met die kont Knipoog

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 14:18

we zijn op zoek na een nieuwe wagen voor ons welshje van 1.35m, omdat de huidige wagen te groot voor hem is.
een D-pony zou er goed voor passen.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 14:21

400 is inderdaad geen rotprijs. Moet je wel even kijken of de banden niet gaar zijn, want als je die moet vervangen wordt de prijs toch iets minder leuk.
Zowiezo krijg je onkosten aan het lamoen, maar ik weet niet of je een handige lasser in je kennissenkring of familie hebt rondlopen.
Indien gewenst kan ik nog wel even gaan knippen en plakken hoe je een lamoen eenvoudig kan verbreden.

Elien, als dit een verkooppoging van je is, moet je even een topic openen op eenmaal andermaal en niet de wagen te koop aanbieden in andermans topic Knipoog
Knap karretje trouwens voor Midgie Knipoog

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 14:25

haha, we hebben geen haast hoor. we hebben namelijk nog geen nieuwe wagen. het was alleen een tip Knipoog

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 14:25

@xElienx ja zeker een knap karretje, pb me de prijs maar door.

@ suleilitha Ja 400 om mee te beginnen lijkt me niet verkeerd.
Als je wil mag je wat knip en plak werk voor me doen, een lasser kan ik altijd wel vinden, desnoods breng ik hem even weg naar iemand die vertsnad heeft van karren, zitten er wel wat in de buurt waar ik woon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 14:27

Pffft, heeft iemand voor mij een foto van een lamoen??? Ik zoek me helemaal leipo en hubbie heeft de digitale camera in de auto liggen en laat die nou net niet zu hause zijn.....

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 14:32

suleilitha schreef:
Pffft, heeft iemand voor mij een foto van een lamoen??? Ik zoek me helemaal leipo en hubbie heeft de digitale camera in de auto liggen en laat die nou net niet zu hause zijn.....

Heeft geen erge haast hoor Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 14:40

Heb je al een tuig en menhoofdstel, of moet je dat ook allemaal nog aanschaffen?
Ik zit nog even op Marktplaats en zie dat er soms ook wegens beëindiging karren compleet met tuig worden aangeboden.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 14:55

Mmmweet niet of je het hier kunt zien
Afbeelding

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 15:35

Het wagentje lijkt me best wel een leuk wagentje om mee te beginnen. Kijk het is niet ideaal, maar je moet er ook niet van uitgaan dat je voor 500 euro een ideale wagen kunt kopen! Kijk (als je deze wilt kopen) wel asjeblieft heel erg goed naar roestplekken en dat soort dingetjes. 400 euro is een leuk bedrag, maar erg weinig. Een laag bedrag kan meerdere oorzaken hebben; wagen moet snel weg, mensen hebben geen kijk op de echte waarde, mensen hechten geen waarde aan geld en willen iemand een plezier doen of de wagen is dus in slechte staat.
De banden hoeven geen probleem te zijn, ook dit is niet ideaal. Maar je hebt sterke pony's dus voorlopig kun je hier wel even mee vooruit denk ik.
Lamoen is al genoeg over gezegd.

De wagen van xElienx lijkt me te klein voor jou. De voorkant van de wagen is ongeveer net zo hoog als de pony van 1.35 die ervoor staat. Wanneer je je haf van 1.50 ervoor zult zetten, komt die er ver bovenuit. Waardoor je ook geen mooie combinatie hebt en je het risico loopt dat hij een keer over de wagen heen bokt (helaas kan ik uit ervaring zeggen dat je daar niet erg gelukkig van wordt). Verder is het wel een mooie wagen, maar helaas te klein.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 17:29

IK heb wat maten door gekregen, erg nauw en laag allemaal, er zou een haflinger voor hebben gelopen, maar het lamoen is maar 75 op het breedste en 55 op het smalst m nou daar krijg ik mijn tinker niet tussen en ook mijn stevige haf niet.

Zo kreeg ik het door,
binnenmaten lamoen:
75cm wagen kant
55cm smalste stuk

Breedte wagen:
135cm

Hoogte wagen:
hoogste punt zitting menner: 165 cm
hoogte begin zitting: 125 cm
Hoogte beugel rondom 85 cm
Hoogte voetgedeelte: 75 cm

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 17:35

Heb je de huidige eigenaar al om een foto gevraagd met hun paard ervoor? Ik denk dat je daar meer aan hebt.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 17:40

Sjonniej schreef:
Heb je de huidige eigenaar al om een foto gevraagd met hun paard ervoor? Ik denk dat je daar meer aan hebt.

Bij hem heeft er een shet voor gestaan , dus aan die foto`s heb ik dan niet veel denk ik.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 17:50

Dan denk ik dat deze wagen op de foto groter toont dan dat hij is en dat je op zoek moet gaan naar wat anders.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 17:58

Sjonniej schreef:
Dan denk ik dat deze wagen op de foto groter toont dan dat hij is en dat je op zoek moet gaan naar wat anders.

Ja dat denk ik ook, leek me een leuk karretje voor dat geld.
Maar ik heb de tijd, mijn tink en ik zijn voorlopig nog niet aan de kar toe, maar je kan er maar vast een klaar hebben staan Knipoog Haha!
Ik vind die lamoen gewoon erg smal, aangezien mijn tink niet een standdaard tink is , maar een met soms wat erg veel temperament , is het denk ik verstandiger een kar te nemen die de ruimte heeft als ze een ontplof bui heeft Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 18:09

Nou zowiezo moet een lamoen dusdanig breed zijn dat je paard zonder ermee in aanraking te komen, een volte van 10 meter kan lopen en wij houden altijd aan dat het lamoen zo breed als de kar moet zijn.
Maar heremientiet, een Shet voor die kar, daar kan ik me dus echt helemaal niks bij voorstellen.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 18:13

Ja hij zei dat de kar wel wat te groot was voor de shet, maar een haflinger is hij weer te klein voor volgens mij?
En wat je zegt over dat lamoen, dat moet ook kloppen, ik wil wel veilig op pad en ruimte voor mijn tinkie hebben als ze moet draaien enz

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 18:19

Nu is dat lamoen niet het grootste probleem. Wat wij wel hebben gedaan is het in tweeen doen in het midden van het dwarsstuk, dus het deel wat de beide bomen met elkaar verbindt en daar een stuk tussen lassen, alleen weet je natuurlijk niet of de bomen ook lang genoeg zijn. En daar heb ik wel een beetje mijn twijfels bij, eerlijk gezegd.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 20:14

Ja ik krijg ook steeds meer twijfel, denk toch dat ik maar even verder ga zoeken, komt wel een kar wat wel bij mij en mijn tink past;-)

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 20:39

Advertentienr.:209083999 op de MP.
Wat vinden jullie daar van?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 20:43

Waarom niet doorsparen tot je echt gaat rijden, dan heb je heel wat meer keus
Deze uit de advertentie zakt aan de voorkant wat door, betekend dat het zwaar wegtrekken is.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 20:49

Ja dat is ook wel een idee, maar ik wil met een niet te duren kar starten, kan altijd nog een duurdere kopen als het echt helemaal klikt met mijn tink de kar en ik;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 20:51

Midgie, kun je de link uit het vakje van de advertentie hier even heenplakken, dit wordt zo heel moeilijk zoeken.