[AR] 2 vragen over het mennen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jeskim

Re: 2 vragen over het mennen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 11:08

Sorry dat ik het ga zeggen, maar longeren is een veel te eenzijdige belasting voor een jong paard. Ik zou daar toch nog even mee wachten..

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 12:30

Ik wil toch ook even zeggen dat je met longeren echt uit moet kijken! Het is gevaarlijker dan het er op het eerste gezicht uit ziet. Door de kleine cirkel die het paard moet draaien, belast hij zijn lichaam erg zwaar.
Aan de lange lijnen rechtuit is dan verstandiger om hem overal aan te laten wennen.

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 21:28

ik doe ook wel voorzichtig met longeeren.
hij loopt 2x per week 10 min aan de longeerlijn.
en dan laat ik hem het meeste stappen en 1 rondje draf en een rondje galop meer niet.
ik heb nog steeds contact met de fokkers van hem en hebben hem ook nog gezien vorige maand en volgens hun kon dit geen kwaat om hem 2x 10 min te longeeren.

nolanlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 15:26

wijzelf mennen met een liverpoolstang, en ik kan zeggen dat het beter werkt dan een gebroken bitje, mocht je paard een kere verveelden zijn of er van door gaan heb je veel meer te zeggen met een liverpoolstang verder worden ze re niet hard van in hum mond, als je er tenminste normaal mee omgaat. verder ben ik het met je eens, 2 jaar n 7 maanden is een prima leeftijd, onze bels is nu bijna twee en een half, nog een paard maandjes, en als het weer wat beter weer wordt beginnen wij ook!!