Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
BlackDevils schreef:Ik ken ook een KWPN-er van 30 die nog een marathon lopen kan. Maar dat bevestigd nog niet dat alle paarden zo lang mee gaan...
Paarden die op jonge leeftijd worden gebruikt zijn gewoon vroeger versleten, hoe je het ook wendt of keert.
Dravers en renpaarden zijn natuurlijke extreme voorbeelden.
Dapy schreef:en wat als ze 15 zijn ?

Lynn_Nikita schreef:Mo_I_Rana schreef:Helemaal niet!
Dat diertje hoort nu nog helemaal niet te werken. Zo'n jong dier hoort op een weide te spelen met zijn vriendjes en alles te verkennen.
Wanneer men nu al een kar achter dat paard zet mag je er zeker van zijn dat je het dier gewoon kapot maakt! Het dier is nog niet eens volgroeid!
Ik zou toch eens de nieuwe eigenaren contacteren, want moest dit met een van mijn paarden gebeuren neem ik het dier gewoon terug in mijn bezit.
verkocht is verkocht
hoe wil je dat juridisch aanvechten?
maaikj schreef:gebeurt veel bij tuigpaarden en dravers, zolang ze maar voor een licht karretje staan en een licht tuigje ophebben kan het best..
in het begin vond ik het ook raar en zielig voor de paarden, maar na 30000 keer uitleg gekregen te hebben heb ik uiteindelijk zelf mijn dravertje zo staan beleren (eerst 2 maanden zonder kar tot hij 1 jaar en 8 maandjes was) en er is nu echt een prachtpaard uitgekomen, veel van deze paarden gaan meteen na het beleren (dat ze ook voor de kar goed kunnen lopen) een paar maanden in het land ofzo om goed aan te sterken
Gr