[AR] Tips om zelf een kar te maken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Aukie

Re: Tips om zelf een kar te maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 08:08

Grappig karretje. Maar hij lijkt me niet echt comfortabel...
Dat vind ik zelf ook wel erg belangrijk. Je moet wel lekker kunnen rijden ook al ziet een wagen er nog zo leuk uit.

BinkieDusty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-08 08:42

dat is waar. maar daar valt vast wel wat aan te doen denk ik Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 08:43

Mijn schoonvader heeft laatst een platte ponywagen gekocht. Hartstikke leuk ding van marktplaats, mankeerd niks aan, niemand wou het schijnbaar hebben want het kostte maar 50 euro.

Aukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 10:45

Ja, daar zul je vast wel wat aan kunnen doen. Als ik het goed begrepen heb, heb je zat hulp van handige mensen.
Ben erg benieuwd naar het resultaat.

BinkieDusty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 11:16

ja ik ook. heb het tuigje nu binnen en die valt eigenlijk toch wel tegen. maar voor het geld wat ik hem gekregen heb vind ik dat nog niet zo'n probleem. het karretje ga ik donderdag ophalen Lachen waarschijnlijk gaan wij hem zwart verven met zilveren bijwerkingen en mijn pony zijn naam komt er in kaligrafische letters op te staan ook in het zilver Lachen mijn moeder maakt een kussentje en mijn vader zal hem dan op de kar monteren.. dus het karretje zal er straks goed uit zien Lachen

Aukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 11:41

Wat voor tuig heb je dan? Een nieuw tuig? Wat valt er tegen?
Ik kom misschien zeikerig over, maar controleer bij een tweedehands tuig alles heel goed! Het leer mag niet uitgedroogd zijn en de stiksels moeten ook goed in orde zijn. Een tuig krijgt veel te verduren. Wij hadden eerst een 'goedkoop' tuig gekocht van €360,- en dat is vrij snel kapot gegaan.... Goedkoop was in dit geval duurkoop. En er kunnen ook echt nare ongelukken gebeuren als je tuig het op een bepaald moment begeeft....

Zwart met zilver lijkt me een erg mooie combi! Pling

BinkieDusty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 22:25

nou, wat we hebben is in goede staat.. maar dat is het hem juist.. wat we hebben.. ik zit zonder broek en zonder strengen.. dus ik kan hier geen kar achter zetten Tong uitsteken de manegehouder waar ik rij heeft nog een tuigje.. hij gaat hem voor me opzoeken en die mag ik van een klein prijsje overnemen. hij heeft er toch niks aan en hij ligt maar op zolder. is heel weinig gebruikt Lachen

BinkieDusty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 22:33

ik was trouwens even op je profiel aan het kijken en ik zie dat jij ook zonder broek ment.. kan dit geen kwaad? ik wordt gewaarschuwd dat dat gevaarlijk kan zijn. maar weet niet waarvoor. als ik ernaar vraag kunnen ze mij er ook geen antwoord op geven..

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 23:25

Gevaarlijk... Als je geen rem hebt op je kar is het idd af te raden, omdat je dan het risico loopt dat je paard de kar op zijn hakken krijgt. Als je geen broek hebt, zou je toch minstens stophaken op je lamoen moeten hebben, zodat de kar toch een beetje afremt op het schoftje. Dat is zeker niet ideaal en allesbehalve de functie van een schofttuig, maar het belet dat je paard de kar in zijn kont krijgt en zo in paniek wegspurt. Als je wel een rem hebt, kan dat nog gebeuren omdat je hem vergeet te gebruiken bij het vertragen/stoppen.

Zonder strengen kun je natuurlijk niet veel uitrichten. Haha!

Groeten, SuSEQ

Aukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 09:03

Ik heb inderdaad een poosje zonder broek gemend omdat hij daar in het begin nog springerig op kon reageren.We hebben ook een geremde wagen. Nu mennen we met broek en dat is veel beter hoor.

Strengen zijn inderdaad best wel makkelijk... Clown