BlackDevils schreef:anneliesdj schreef:longeren.
De doorsnee menner longeerd zijn paard niet. Die rijdt één keer in de week of maand een ritje en daar blijft het bij.
Hoezo eens in de maand een ritje? Wat doe je dan de rest van de maand
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
BlackDevils schreef:anneliesdj schreef:longeren.
De doorsnee menner longeerd zijn paard niet. Die rijdt één keer in de week of maand een ritje en daar blijft het bij.
anneliesdj schreef:De meeste mensen die toch wat serieuzer bezig zijn met mennen rijden of longeren toch ook geregeld.
Citaat:Daarbij is dat ook de basis, het is makkelijker om een paard eerst te beleren onder het zadel en daarna voor de kar.
anneliesdj schreef:Ik zeg ook niet dat het een absolute waarheid is maar hoe beleer je een paard anders? Ik mag toch hopen dat je wel eerst longeerd of beleert onder het zadel ipv dat je hem gewoon inspant en lopen.
En jij longeert nooit? Rijd je wel dan?
anneliesdj schreef:Ik zeg ook niet dat het een absolute waarheid is maar hoe beleer je een paard anders? Ik mag toch hopen dat je wel eerst longeerd of beleert onder het zadel ipv dat je hem gewoon inspant en lopen.
Citaat:En jij longeert nooit? Rijd je wel dan?
anneliesdj schreef:Wat ik maar wil zeggen is; zolang je het anders doet dan inspannen en lopen heb je een manier om ze te leren dat ze niet mogen schoppen naar de zweep.
Het is natuurlijk wel zo dat veel hobbymenners die niet longeren of rijden op hun paard/pony het dier in kwestie beleerd kopen of laten beleren, zodat ze normaal gezien niet te maken krijgen met zulke problemen.Citaat:En jij zit op je paarden ipv erachter? Rijd je wel aangespannen dan?
anneliesdj schreef:En hobbymenners, wat versta je daar onder?
BlackDevils schreef:De doorsnee menner longeert zijn paard niet. Die rijdt één keer in de week of maand een ritje en daar blijft het bij.