Met mijn sulky en shet ben ik best smal en klein op de weg tussen alle auto's, wij moeten dus heel goed opletten dat we echt niet te veel naar rechts rijden, en ze zien ons soms over het hoofd omdat we vrij laag zitten, lager dan een marathon wagen.
Ik ervaar ook dat er echt onwetende mensen zijn en dat zie ik vooral op kruispunten, als ik van rechts kom en voorrang heb zijn er soms mensen die dat echt totaal niet doorhebben, als ze kijken schud ik wel eens mijn hoofd heen en weer van tjonge jonge jonge moet dat nou? ik weet niet of het effect heeft maar misschien gaan ze zich afvragen waarom ik zo reageer

Daartegenover merk ik ook dat mensen zich heel bewust zijn dat ze rustig moeten rijden, soms krijgen we zelfs voorrang op plaatsen waar wij moeten stoppen en veel mensen reageren heel leuk, vooral fietsers en wandelaars en soms zwaaien automobilisten .
Ik rijd verder nog niet heel erg veel op de grotere openbare wegen waar je met de auto 50 mag, als ik daar wel rijd is het maar een heel klein stukje, de 30 km wegen vind ik nu nog fijner om te rijden en de plekken waar ik heen wil zijn toch allemaal via de 30 km wegen te bereiken dus dat is wel een voordeel aangezien de wegen bij ons niet heel erg druk zijn.
Wat ik ook vind is dat ze bij de auto theorie lessen enz. veel meer aandacht aan dieren/paarden op de weg moeten besteden.
Ik heb in mei afgereden voor de auto en er staat bijna niks in het theorie boek over het passeren en voorrang verlenen bij paarden, ook word dat tijdens praktijklessen niet goed behandeld vind ik.
Ik heb er ook wel eens over nagedacht net als Joyciej007, om een poster of iets op de wagen te plakken met de tekst: wij zijn ook bestuurders! of Wij hebben ook recht op voorrang! of het helpt weet ik niet, misschien als je in een hele stoet gaat rijden ofzo
maar dan lijkt het al zowat een halve protestacktie

).