Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
LIS schreef:GJ9 schreef:Hebben meer mensen er last van dat een tuigpaard onder het zadel heel vervelend kan zijn?
Zeer zeker ervaring![]()
rij nu bijna 3 jaar op mijn tuigertje, en is en blijft nog steeds een uitdaging elke keer.
hij is zeer sterk in de mond, en zo af en toe heeft ie zin om te bokken![]()
Dressuuren gaat op het moment niet echt geweldig. maar laatst met mn tuigertje van 1.55, een meter gesprongen, dus daar dan wel weer trots opBuiten rijden vind ie ook helemaal geweldig! overal zn neus in steken en naar loeren
![]()
(Helaas heeft ie sinds zaterdag een Einschuss (olifantenbeen), en kan ik voorlopig niet rijden)
Max_en_Max schreef:mijn shetje geeft nergens niks om......zo heb hij leren rijden:
-halster om..
-touw aan 2 kanten vastmaken
-cap op![]()
-erop gaan zitten
!!!!!!!PATS,BOEM hij kon rijden!!!!
geweldig zonder zadel, zonder bit(nu wel met mennen) maar wat n shat!
Citaat:Wat leuk om mensen tegen te komen met dezelfde ervaring. Ik rij nu dik 2 jaar op mijn tuigertje, en het is ook elke keer weer een strijd. Ze is heel dominant, en zal je zeker niets cadeau geven. Je moet overal keihard voor werken. En steeds weer opnieuw. Maar ik weet dat ze het kan, maar ze is het helaas niet altijd met me eens! Als ze na even vechten het op moet geven gaat ze ineens heerlijk meewerken, en dan loopt ze heel leuk.
Ook leuk dat je springt! Ik heb af en toe een hindernisje gedaan, maar wil haar eerst dressuurmatig wat beter onder controle hebben. 'lekker sjezen' vind ze prima, dat doet ze ook zeker met springen, maar dat gaat ze tegen me gebruiken, namelijk elke keer hard gaan rennen als ik haar corrigeer.
en dan het idee erbij dat ze het wel kunnen maar gewoon domweg niet doen, of niet snappen. frustrerend
maar na een halfuurtje hard zwoegen doet ie het uiteindelijk ook wel 
dus springen gaat bij ons prima. maar natuurlijk wel met de neus de lucht in tussen de sprongetjes door
LIS schreef:Ik ken het. Mijn tuiger loopt ook niet vanzelfen dan het idee erbij dat ze het wel kunnen maar gewoon domweg niet doen, of niet snappen. frustrerend
maar na een halfuurtje hard zwoegen doet ie het uiteindelijk ook wel