[AR] Wie heeft er een mentalent onder het zadel lopen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JJJose

Re: Wie heeft er een mentalent onder het zadel lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:55

Wij hadden een paard wat absoluut een talent voor de wagen was, maar die het echt afschuwelijk vond onder het zadel. Dat vond ik super lastig. Wij kunnen namelijk niet bij huis mennen en een vriendin van mij rijdt bij (chickey hier op bokt). Uiteindelijk hebben we hem verkocht naar Hongarije. Hij kan daar elke dag voor de wagen lopen (bij een wereldkampioen tweespan) en op die foto's zie je hem echt stralen..

Nu hebben we een fries. Zij vind het heerlijk om van alles wat te doen. Ze loopt L-winst onder het zadel bij die zelfde vriendin en ik men met haar. Ideale combinatie omdat je soms elkaar prima kunt aanvullen.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 19:40

LIS schreef:
GJ9 schreef:
Hebben meer mensen er last van dat een tuigpaard onder het zadel heel vervelend kan zijn?

Zeer zeker ervaring Haha!
rij nu bijna 3 jaar op mijn tuigertje, en is en blijft nog steeds een uitdaging elke keer.
hij is zeer sterk in de mond, en zo af en toe heeft ie zin om te bokken Clown
Dressuuren gaat op het moment niet echt geweldig. maar laatst met mn tuigertje van 1.55, een meter gesprongen, dus daar dan wel weer trots op Bloos Buiten rijden vind ie ook helemaal geweldig! overal zn neus in steken en naar loeren Clown

(Helaas heeft ie sinds zaterdag een Einschuss (olifantenbeen), en kan ik voorlopig niet rijden Verdrietig )

Wat leuk om mensen tegen te komen met dezelfde ervaring. Ik rij nu dik 2 jaar op mijn tuigertje, en het is ook elke keer weer een strijd. Ze is heel dominant, en zal je zeker niets cadeau geven. Je moet overal keihard voor werken. En steeds weer opnieuw. Maar ik weet dat ze het kan, maar ze is het helaas niet altijd met me eens! Als ze na even vechten het op moet geven gaat ze ineens heerlijk meewerken, en dan loopt ze heel leuk.
Ook leuk dat je springt! Ik heb af en toe een hindernisje gedaan, maar wil haar eerst dressuurmatig wat beter onder controle hebben. 'lekker sjezen' vind ze prima, dat doet ze ook zeker met springen, maar dat gaat ze tegen me gebruiken, namelijk elke keer hard gaan rennen als ik haar corrigeer.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 20:20

mijn shetje geeft nergens niks om......zo heb hij leren rijden:

-halster om..
-touw aan 2 kanten vastmaken
-cap op Tong uitsteken
-erop gaan zitten

!!!!!!!PATS,BOEM hij kon rijden!!!!

geweldig zonder zadel, zonder bit(nu wel met mennen) maar wat n shat!

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 19:24

Max_en_Max schreef:
mijn shetje geeft nergens niks om......zo heb hij leren rijden:

-halster om..
-touw aan 2 kanten vastmaken
-cap op Tong uitsteken
-erop gaan zitten

!!!!!!!PATS,BOEM hij kon rijden!!!!

geweldig zonder zadel, zonder bit(nu wel met mennen) maar wat n shat!

Ha, dat lijkt me super. Ik heb ook een shet lopen die nog niets kan, zou het leuk vinden als hij ook zo was:D
Ik kan het allicht proberen voor ik met een bit aan de gang ga;)

Hanna1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 18:52

Citaat:
Wat leuk om mensen tegen te komen met dezelfde ervaring. Ik rij nu dik 2 jaar op mijn tuigertje, en het is ook elke keer weer een strijd. Ze is heel dominant, en zal je zeker niets cadeau geven. Je moet overal keihard voor werken. En steeds weer opnieuw. Maar ik weet dat ze het kan, maar ze is het helaas niet altijd met me eens! Als ze na even vechten het op moet geven gaat ze ineens heerlijk meewerken, en dan loopt ze heel leuk.
Ook leuk dat je springt! Ik heb af en toe een hindernisje gedaan, maar wil haar eerst dressuurmatig wat beter onder controle hebben. 'lekker sjezen' vind ze prima, dat doet ze ook zeker met springen, maar dat gaat ze tegen me gebruiken, namelijk elke keer hard gaan rennen als ik haar corrigeer.

Ik ken het. Mijn tuiger loopt ook niet vanzelf Clown en dan het idee erbij dat ze het wel kunnen maar gewoon domweg niet doen, of niet snappen. frustrerend Bloos maar na een halfuurtje hard zwoegen doet ie het uiteindelijk ook wel Knipoog

Jaa idd, dan kun je je paard eerst dressuurmatig wat doorrijden.
die van mij vind springen zo leuk, dat ie wel naar me luisterd. want als ik hem niet corrigeer dan springt hij neit, of verkeerd. en daar heeft ie een hekel aan, en ik ook Haha! dus springen gaat bij ons prima. maar natuurlijk wel met de neus de lucht in tussen de sprongetjes door Clown

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 22:06

LIS schreef:
Ik ken het. Mijn tuiger loopt ook niet vanzelf Clown en dan het idee erbij dat ze het wel kunnen maar gewoon domweg niet doen, of niet snappen. frustrerend Bloos maar na een halfuurtje hard zwoegen doet ie het uiteindelijk ook wel Knipoog

Ja dat is het stomme he. Je weet dat hij het wel kan, maar het niet doet. Ik geloof dat ze het bij mij meestal wel snapt, maar gewoon geen zin heeft. Al heeft ze genoeg energie en looplust, maar ze wil niet in de richting lopen waar ik haar heen stuur. Maar aan de andere kant: je weet dat je paard het heel best kan, dus dat geeft je ook wel weer moed om door te gaan. Mij wel tenminste.

Dressuur ging van de week wel super goed gelukkig! We werken hard aan de basis. Ze ging steeds heel gewillig naar beneden lopen met haar koppie, en ik hoefde daar niet veel voor te doen! Dus dat is weer een meevaller, ik weet waarvoor ik vecht Knipoog

Wat voor afstamming heeft jouw tuiger, LIS? Ik ben me namelijk aan het verdiepen in dat soort dingen Haha!