[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 13:35

Kan ik me voorstellen, Vhu; veel sterkte alvast.

Hier 2 aan de scoot tot het veld, dan gaan ze alledrie lis.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 13:35

VHU: spannend, maar wel fijn dat het zo snel kan.
Ava: fijn dat hij zo goed bevalt
Bianca: lekker bezig geweest met de honden

Hier dikke stress ivm verkoop van ons perceel grasland. Overdracht is morgen, maar nu komen er ineens allerlei veranderingen in de erfdienstbaarheden waar wij het absoluut niet mee eens zijn. Wij zijn geen juristen en die taal...., en dan op zo korte termijn. Niet netjes en ik heb er een unheimisch (of hoe schrijf je dat) gevoel bij. Weet even geen goed Nederlands woord. Nu heb ik bij notaris gewerkt vroeger, maar je moet 10 keer kijken voor je het goed begrijpt. NIET LEUK. Inmiddels flinke koppijn.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 13:38

Hoe is het? Nou druk en moe. Ik slaap al 3 nachten niet omdat ik zirola op springen heb staan. Dus s'nachts weinig slaap en overdag druk met van alles. Zal blij zijn als het veulen er is.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 13:58

Vhu, sterkte voor jullie alvast, dat is al snel , hoop dat alles goed gaat.
Ava, wat fijn dat je in je rolstoel goed kunt zitten !! En leuk met je honden en scoot op pad, leuk dat dat goed gaat.
Tine...oeii...hoop dat alles goed geregeld word omtrent de verkoop van t grasland.
Baudyh....pffff even volhouden nog....hoop dat zirola's veulen vlot en gezond geboren word !!

Vhu..de beide honden zitten aan de fiets vast met een lijn...bikejöring doen we... helm op en beetje lef moet je wel hebben...gaat best snel... .vanmorgen gemiddeld 25 km per uur over bospaden..

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 14:48

WoW; dat is zeker snel de scoot bv gaat 20 km per uur max., 1 labrador vindt het geweldig, de ander vindt dat echt te gek, in de zin van veel te veel moeite, hahaha.

Zojuist nieuwe therapie gehad, pfff hoopt dat het helpt, maar ik zal vooral mijn bezigheden moeten aanpassen; lastig.

Niemand die je er even goed naar kunt laten kijken, Tine?

Hopelijk een voorspoedige bevalling; dit breekt je natuurlijk helemaal op, Baudyh; sterkte!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 15:07

Kan de overdracht niet week bijv uitgesteld worden wegens veranderde info?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 15:35

Tine....misschien vragen of jullie eigen notaris er met spoed goede uitleg over kan geven..kost wel wat..maar willen ze in noodgevallen vaak wel doen..succes !!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 16:00

Niet netjes vind ik het Tine. Zou inderdaad anders een week uitstel aanvragen en het niet zomaar laten passeren.
Ava, fijn dat de rolstoel uitkomst bied voor je (en hopen dat je gauw weer samen kan slapen!)
Baudyh, kapot moe van de veulen stress. Het lijkt mij echt dood eng dat fokken hoor, hopen dat het veulen er gauw zat van heeft in moeders.
Biancacoo, klinkt inderdaad wel erg stoer 25 km is een lekker galopje met paard ten slotte!
VHU lekker beestje die Piet dus :D Super leuk dat je een kar gekocht hebt weer!

Hier ook koningsspelen, nou ja uitdelen van 118 pakketten dan hihi.
Paarden gaan goed. Heb zondag voor het eerst op Catey gestapt. Ze was braaf maar ik rijd natuurlijk al jaren niet meer dus rustig aan begonnen :D Morgen gaat haar ijzer er weer onder dus kunnen we weer op straat mennen.
Det gaat redelijk, train net ff te weinig, heb net ff te weinig les (2 x afgelopen winter...) Komende dinsdag praktijkles tijdens de mentale training en aangezien alle paarden bang zijn van karren heb ik een half uur privé les van Sanne. Je hoort mij niet klagen!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 16:16

@ips; doen jullie ontbijten van de zaak? Hier doet dat de Jumbo voor de school. Wat stoer dat je gestapt hebt en dat dit goed ging op Catey; ik wist helemaal niet dat je niet (meer) onder het zadel reed.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 16:26

Zou ook beslist niet laten passeren als het niet 100% duidelijk is. Met aankoop van ons huis ook zoveel gedonder gehad, en het is bij ons 4X opgeschort....goede notaris is goud waard wij hadden een hele goede zonder hem was de aankoop nooit gelukt

Wat stoer en leuk Ips =:)

Dat durf ik denk ik niet hier in de stad Biancacoo

Baudyh kijkt het veulen er bijna uit :wow:

Topstoel voor Ava +:)+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 16:46

Overdracht is verzet naar maandag en we krijgen nieuw concept. Als het goed is (moet de tekst nog zien natuurlijk) is het opgelost. Inmiddels ook al voor heel volgende week volgeboekt. Alleen morgen nog plek (die had ik even geblokkeerd ivm eventueel naar notaris gaan, maar staat nu weer open, dus zal nog wel gebeld worden). Volgende week maandag groep 3,4,5 bij Jenaplan school. Ben heel benieuwd ;-). Vandaag geen leuke dag gehad bij 26 erg drukke kleuters. Ben wel beetje kleutermoe ondertussen, lijkt wel of daar de meeste invallers nodig zijn. Maar goed, volgende week 1x 3-5 en 1x 4,5, 1x 1,2 (maar die ken ik, zijn leuke kids) en 1x 1.

Nu eten aan het koken, lees straks even beter bij.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 17:08

Vhu dat is idd meer iets voor in het bos....dat bikejöring.
tine, Goedzo !
Ips, hier ontbijten ze morgen ook van jumbo, en met catey gestapt, leuk.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 19:30

Bianca, ik vind jou superstoer. Zo hard. Brrr, ik zou het doodeng vinden. Wat als... Ook in het bos, als er iemand uit een zijpad zou komen ofzo. Maar ja, ik ben dan ook niet zo dapper.
Baudy: merrie ziet er wel heel vol uit. Hopelijk komt het veulen snel en gaat alles goed.
Ips op Catey gestapt. Super! en lekker priveles!
Ava: wordt door de honden 2 kanten opgesleurd, 1 vooruit en 1 achteruit ;-). Dus eigenlijk sta je stil hihi

Hier ook Koningsspelen en ontbijt op school. Ze hebben het dan over gezond ontbijt. Haha, nou allerlei zoetigheid als beleg. Vind ik dan niet zo gezond, maar goed. Het is leuk voor de kids.

Net even gespeeld met camera van fototoestel.
Afbeelding

Afbeelding

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 19:40

Gelukkig lijkt het opgelost en mooie foto's, Tine!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 19:43

Fijn zo Tine dat het opgeschort is, is te belangrijk voor haastwerk. Mooie plaatjes :j

Hier met zoonlief nieuw eetcafé dwz nieuw voor óns uitgeprobeerd, was zeer geslaagd. Manlief had etentje van zijn werk vond dat we ook wel mochten :9 daarna stukje gefietst langs de Maaskade bij de Euromast is erg mooi stukje en via de roltrappen van de Maastunnel naar beneden en weer omhoog, is soort survival zoonlief vond het heel spannend want het is heel hoog maar het is hem toch gelukt.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 05:33

Goedemorgen,
Vhu, leuk een eetcafé, fietsen en over roltrappen,...klinkt futuristisch, hahaha....goed dat je zoon het gedaan heeft, ik houd ook niet van hoogtes,.haha knap hoor !
Tine,...ik ben wel heel blij met mijn goede remmen op de fiets hoor...en de honden zijn superbraaf, luisteren erg goed.
mooie foto's.
Gezond ontbijt, tja,.....er zijn kinderen genoeg, ...die thuis helemaal niet ontbijten,...er zijn veel dingen die wij niet weten over de kids op school, soms heel triest wat je niet verwacht, ik vind het erg goed dat er dit soort ontbijt acties zijn op school, gezellig, en een feestje voor de kids.
Fijne dag allemaal.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 06:03

Ja, idd veel dingen weet je niet. Dochter hier eet ook geen zoetigheid op brood.

Gaaf van je zoon, Vhu.

Hier zo balen van iets, kan er nu nog niets over schrijven, blijft aan de gang; heb geen fut meer en ben waanzinnig verdrietig... Bah..., waarom? Zo onnodig.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 06:15

Dat klinkt niet goed Ava.........sterkte !! :(:)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 06:25

Dank je wel... X

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 07:15

Ava :(:) :(:) :(:)

Klopt inderdaad dat er kinderen zijn die geen ontbijt krijgen. Niet voor te stellen eigenlijk, maar ik hoor genoeg kinderen in de klas die honger hebben.

Nou, ik heb vrije dag (zag het niet zitten om in te vallen met kinderen die ik niet ken, rennend over een sportveld, dan hou ik nooit overzicht ;-) ), dus zo maar boodschappen halen en huishouden doen.

Fijne dag allemaal

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 08:05

Ava :(:) :(:)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 13:27

Verdorie Ava :n _-:( -O-
Je hebt groot gelijk Tine

Nou Piet staat nu met twee shetlanders in shetland proof weitje in principe nu ook 24/7 buiten. Hij kan wel wat schuilen bij slecht weer (bomen/dijkje) maar er is geen stalletje. De dames (zijn dus merrietjes) accepteerden hem direct het zal me benieuwen ^&+ :+
Gisteren was hij niet te vangen O:) bij mij komt hij altijd direct maar hij heeft sterk zijn voorkeuren bepaalde mensen mag hij niet en dan rent hij gewoon keihard rondjes...
Vandaag weer sleep erachter door de bak en over het erf alsof hij het al jaren doet oortjes dapper erop en flink doorstappen =:) monstertje is het.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 13:31

Hij houdt je wel lekker bezig VHU, zie hem zo gaan. Hier soms ook van die boefjes in de wei. Kan er meestal wel om lachen.

Vanmorgen al lekker op tijd boodschappen gehaald. Ik heb er altijd een enorme hekel aan als het druk is in de winkel. Na het soppen in huis heerlijk buitenritje met Rembrand gemaakt. Gek beest is super tractorproof, maar de automatische grasmaaier (zo'n klein zelf bewegend ding) is dan wel heel gevaarlijk. Zo meteen even uitmesten en vast de struiken (ze lijken allemaal gelukkig goed aan te slaan) water geven en dan straks nog met Sam en zoon naar priveles.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 13:33

Keet glipt ook wel een tussen de draden door als de stroom er af is :+ ze wordt regelmatig vervloekt :D
Maar ze vinden haar erg leuk, dus loopt wel los. Meestal is ze niet erg ontsnapperig.

VHU: die kan van de week zo voor je nieuwe tweewieler als ik het zo lees :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 13:38

Hij vond de shetjes van di dichtbij best nog wel spannend hahahaha ja ik heb ook zoiets zolang hij zichzelf of anderen niet in gevaar brengt, en ik kan er zelf ook niets aan doen. Deze shetjes zijn van de stalbaas als hij ze niet opeet is het ok. Alleen worden ze straks samengevoegd met ander groepje waar ook pensiionklantjes bij staan hopen dat het goed blijft gaan.

Ik haat ook volle winkels... moet nog bleh