[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Barney1978

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 19:33

Klopt mits je er maar 1 pony voor hebt staan

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 22:25

Ik ken het gevoel van energie in steken en er komt niets uit. Ik zou deels het voorwerk doen om in Boxtel een mendurance met shetlander klasse te organiseren maar het loopt na de vergadering opeens behoorlijk stil. Ik heb er nu geen moeite meer on gestoken omdat als je alles nu nog moet regelen en andere al een datum hebben gepland om een te organiseren nu nog lastig is om het niet te laat te organiseren, k doe volgend jaar-einde van het jaar weer een poging.

Deze week en de week ervoor hebben ze hier (rivaldo doet vrolijk mee al loopt hij de mendurance niet) gym doormiddel van balkjes lopen, vrij springen en wandelen. Wil nog wel proberen 1 a 2 keer een menritje te rijden maar gaat nu even lastig.

Verbouwen gaat op een rustig tempo k doe vrijwel alles (zonder mn vent) dus elke dag wat schuren en of verven. Afgelopen zondag en morgen heb ik weer hulp van mijn ouders. Mijn vriend heeft zelf zoveel werk met hooien en de koeien dat hij niets hoeft te doen. Ik heb nu een weekje vrij en hoop dat de woonkamer volgende week wel af moet zijn dat alles erin kan.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 01:08

Citaat:
Dat is erg jammer, ik had gehoopt (maar misschien komt het langzaam wel) dat met de toestemming zonder groom op de wagen te rijden (dus met sulky mogelijk en tweewieler makkelijker mogelijk immers alleen erop is wel zo handig) het allemaal wat meer deelnemers zou trekken, zeker van de pony's.

Daar had ik ook op gehoopt. Vooral nadat er al zo'n tijd door diverse shetten mensen werd geroepen dat ze het hartstikke gaaf zouden vinden om mee te rijden maar dat de zware wagen en de afstand te veel zou zijn voor hun uk. Ik dus een shettenrubriek organiseren en dan wel 3 inschrijvingen krijgen. Snap het niet hoor

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 09:16

Zo gaat dat altijd napie,zelfs met activiteiten binnen onze paarden vereniging.die wat roepen komen toch niet

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 09:27

Op de een of andere manier wil het gewoon niet lukken, het trekt niet aan. En waarom? Ik heb echt geen flauw idee.

Zometeen menles.
Krijg nu al de zenuwen. Ik heb namelijk les gevraagd met buiten rijden.
Ik rij zonder problemen in de grote bak op stal. In het bos gaat het ook redelijk probleemloos, maar op straat...........
Ik ben als de dood dat er een tractor of iets dergelijks aan komt want daar is paardlief niet zo gelukkig mee. Maar omdat ik nerveus ben, breng ik dat over. Als je er echt goed aan blijft rijden, rij je hem er zo langs hoor. Dat heeft mijn instructeur als eens laten zien, maar zelf................
We zitten 400m van het bos en die 400m durf ik niet zelf te rijden. Maar ja, als ik ooit zelf mendurance wil gaan starten, is het wellicht toch wel handig ;)
Dus nu tijd voor een andere les.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 09:33

Ja inderdaad handig want je komt van alles tegen.gewoon gaan doen komt helemaal goed

hieke_81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 12:05

Ik ben nog steeds van plan om een keer mee te doen. Maar wil eerst mijn pony goed op conditie hebben en dat kost wat tijd. Maar doordat de sulky is toegestaan is het voor mij wel haalbaar. Met de vierwieler vind ik het te zwaar voor mijn shet.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 12:43

Het mendistrict is bezig met het opzetten van een werkgroep voor de mendurance. Misschien (hopelijk) komt daar straks nog iets uit.

Les ging best aardig haha.
Hij was erg sterk in het begin maar het ging steeds beter. We zijn een kleine tractor met rammelende voorlader tegen gekomen, die netjes op ons bleef wachten. Dat scheelde wel en ik kom hem er aardig voorbij gereden krijgen.
Komende week geen les vanwege tijdgebrek (zowel bij mij als bij m'n instructeur) maar daarna nog een paar van deze lessen (zo fijn als er iemand tegen je blijft praten en verteld wat je moet doen zodat je niet vergeet om te rijden). En dan moet het goed komen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 16:12

Wat super Nicole, ik moet zeggen, met Peter erbij op de wagen durfde ik persoonlijk zelfs met Bente overal langs :j

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 16:28

Ik snap helemaal wat je bedoeld (en jij mij haha).
Nu weet ik dat het wel goed komt, het heeft gewoon tijd nodig. Voor mij om te leren rijden en voor Vjell om op mij te leren vertrouwen, volgend jaar rij ik overal met hem naar toe ;)

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 18:21

Ik hoop dat ik volgende week mee kan rijden in Etten-Leur.

Ik had afgelopen weekend een dikke rechterhand, de dag na een mentocht van ca. 30km.

Ik had niet bedacht dat dat te maken kon hebben met het mennen en heb toevallig een paar dagen andere dingen met Coldy gedaan dan mennen.
Maar gisteren heb ik ca. 20 km gereden en had tijdens het rijden en daarna meteen weer een zere hand. En die is vandaag dus ook weer behoorlijk dik.

Vreemd! Lijkt wat overbelast van het mennen, maar ik snap niet zo goed hoe dat kan.
Maar even aankijken, maar als het niet opknapt wordt het niets volgende week. :(

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 18:48

Overbeklast hand van mennen,dan moet je toch wel heel veel contakt hebben

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 19:09

keona schreef:
Overbeklast hand van mennen,dan moet je toch wel heel veel contakt hebben

Nee, slap leidseltje...

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 19:17

Vreemd, kan het geen dazenbeet zijn?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 19:26

Of van de zweep? Heb je onlangs andere zweep gekocht? Vervelend hoor. Vandaag Piet halstertje om gedaan en hem voor me uit laten lopen, alsof het lange lijnen waren. Vond hij heel leuk **kan het toch niet laten dat mennen** :P

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 08:24

Ja inderdaad kan het dan van je zweep zijn?

Vhu mennen is ook gewoon erg leuk.

Gister en eergister nog rondje gemaakt.eergister 10km en heel rustig ook veel stap training.en gister 15km gedraafd op hun eigen tempo en dat was 12km\pu.
Vandaag hebben ze vrij want vandaag gaat onze lusitano voor eerst naar dressuurles.za weet ik nog niet wat ik doe en zo hebben we een rit van 25km en dus hebben ze ma weer vrij.
Di wil ik nog wat mennen wel maar klein rondje en do wil ik ze als laatste pakken.
En dan vrij of za op naar etten leur.
Zijn er mensen die vrijdag al daar zijn?

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 10:26

Wij zijn er vanaf vrijdag eind middag bij bed and breakfast Boomkens Ranch. De pony's zullen vlakbij bij een boer op stal komen. Het weerbericht is tot nu toe erg slecht en ik wil ze niet de hele nacht in de regen hebben bij de B&B.

We hebben een diner in de B&B en de hottub wordt ook warm gestookt hihi. De pony's mogen we gewoon in de nacht komen voeren en we krijgen de sleutel van het hek bij de boer.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 10:33

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 13:35

Ik heb de indruk dat het alleen endurance is (had hem op mijn verlanglijstje staan maar door val kan het helaas niet doorgaan).

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 13:43

VanHuisUit schreef:
Ik heb de indruk dat het alleen endurance is (had hem op mijn verlanglijstje staan maar door val kan het helaas niet doorgaan).

Oke,maar kennis van me zij dat het ook gewoon zonder startkaart is.ik ben niet thuis in duitsland

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 14:06

Het schijnt, ik heb dat ook van horen zeggen, dat je in Dld overal kunt starten zonder startkaart / pas of wat dan ook en dat het ook niet uitmaakt welke klasse je start. Maar dat heb ik van horen zeggen. Als je wilt dat je resultaten worden meegenomen in je winstpunten en in je officiele kilometers bij de KNHS, dan moet je wel een startkaart hebben en als je als Nederlander meedoet in het buitenland een riding permission.

ikkemartina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 15:45

Hoi allemaal...
Sinds 2 jaar doe ik aan mennen met mijn fries en nu lijkt het me leuk om mendurance te doen. We rijden vaak in het bos.
Is er misschien ergens een goede site met informatie hoe zo'n dag er uit zit. Dus echt van begin tot eind. Of wil iemand mij dat vertellen??? Ik ben iemand die goed voorbereid ergens aan wil beginnen,en weet dus graag van te voren hoe zoon dag in zijn gang gaat.
Kan ik dit seizoen nog mee doen met inpuls?of kan ik beter wachten tot volgend jaar. Heb ik daar ook al een startpas voor nodig?
Sorry voor alle vragen maar het lijkt me super leuk om te beginnen met de mendurance.
Groeten martina

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 16:00

ikkemartina schreef:
Hoi allemaal...
Sinds 2 jaar doe ik aan mennen met mijn fries en nu lijkt het me leuk om mendurance te doen. We rijden vaak in het bos.
Is er misschien ergens een goede site met informatie hoe zo'n dag er uit zit. Dus echt van begin tot eind. Of wil iemand mij dat vertellen??? Ik ben iemand die goed voorbereid ergens aan wil beginnen,en weet dus graag van te voren hoe zoon dag in zijn gang gaat.
Kan ik dit seizoen nog mee doen met inpuls?of kan ik beter wachten tot volgend jaar. Heb ik daar ook al een startpas voor nodig?
Sorry voor alle vragen maar het lijkt me super leuk om te beginnen met de mendurance.
Groeten martina

Kom kijken in etten leur

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 16:16

Als je paard een goede conditie heeft, kun je gewoon dit jaar nog meedoen in de impulsklasse (wel lidmaatschap knhs). Als je gelijk voor de punten wil rijden, kun je een startpas mennen aanvragen.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 16:20

Op de wedstrijd dag zelf (kort samengevat);
Melden bij secretariaat
Voorkeuring
Voorbespreking
Start
Finish
Nakeuring
De route is uitgezet door middel van gekleurde lintjes of pijlen.
Hartslag paard moet 70 of lager zijn.
En je moet rekening houden met een minimum en maximum snelheid.