Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

en leuk die vlinders!
hier hebben de mannen vanavond onder protest gekookt omdat deze moeder vind dat beide heren moeten leren koken..... zucht... macaroni hoe moeilijk kan het zijn?
. Ster had hele kleppen, maar ze stresste verschrikkelijk wanneer ze andere aanspanningen achter of naast haar hoorde. Menigmaal tijdens een dressuurproef van de hoefslag af gesprongen omdat ze in de naastgelegen ring een ander paard hoorde dat ze niet kon zien. Verkeer van achteren vond ze wel wat spannend maar niet echt eng, vandaar dat ik over ben gestapt naar halve oogkleppen, zodat ze nèt wat meer "controle" had over wat er langs reed. Zonder oogkleppen rijden werd me door diversen die haar kenden afgeraden, daar was ze te ritselig voor, maar die halve werkten een stuk prettiger.
Nog steeds 
En dat van alleen maar meerijden..
en na een telefoontje.....staat de nieuwe menwagen ook al af te wezen in polen,die moet alleen nog deze kant opkomen

Vandaag alle paarden lekker gelongeerd, maar er staan nog steeds plassen in onze bak (gelukkig alweer kleiner dan paar dagen terug). Omdat die van ons soms helden op sokken zijn, sturen we ze dan aan longeerlijn een paar keer door het water. Mooie waterbak oefening voor de menners
en ondertussen levert dat wel leuke plaatjes op. 

(en doet vervolgens ook geen stap meer)
Dit is nog een beschaafde foto, maar meneer sprong ruim een meter de eerste keer. Zoals mijn vader droog opmerkte: zolang ie die grapjes maar niet uithaalt als de kar aan zijn kont hangt, anders maken we een mooie hup.
Jammer genoeg is het een enorme muts als je erop gaat zitten... soms kunnen we haar dan echt achter het behang plakken. 
Plus die ruinen willen nog wel eens "wie is de baas" gaan spelen. Die oude merrie springt alleen enthousiast weg en daarna reageert ze op ieder stem commando. Het is haast jammer dat ze niet voor de wagen loopt, zo voorgeprogrammeerd is ze. )
dus maar kijken wat vandaag brengt. Beetje mennen moet wel lukken denk ik.
. Snuitje deed het zo af en toe, die sprong er dan vol overgave in
, Bente heel vaak en dan ook mega hoog en soms ook nog scheef, die was echt eng wat dat aangaat en wilde er vooral niet in (daarom sprong ze dan scheef, je hield er niets aan), en Ollie als ik in draf op de plas aanga springt ze er dus ook in. Als ik stap niet, dan stapt ze netjes met kleine pasjes maar in draf soms ook mega sprongen. Wel recht maar goed het is niet handig. Vaak als we meer plassen hebben wordt het wel beter. Naja ben allang blij dat ze er wel in wil.
Hero beleren we met kleppen, maar die heeft nog te weinig gedaan om er iets zinnigs van te zeggen. Snuitje en Simba vonden zonder kleppen juist doodeng en Alwyn boeide het ook niets.

Hopelijk zeurt de pijn door die actie niet te lang door.
Bij onze tuiger werd het naar een paar rondjes wel minder. Volgens mij is het voor hem ook ontwijkend gedrag in het begin: in plaats van naar links of rechts er langs duiken, een grote sprong nemen omdat het niet zo breed was. Daarna walste hij er lekker doorheen als een echte tuiger. Normaal doet hij zijn achterbeen niet zo hoog tillen (zoals voor), maar nu gingen alle benen erg goed de lucht in 

Hier op stal alleen maar dressuurwatjes (de rijpaarden). Daar zijn ze ook wel op doorgefokt als je naar de afstamming kijkt
(Gribaldi en Hero, beide keer Rechter want ze komen uit dezelfde moeder). De tuiger en pony zijn alleen voor de kar beleerd en hebben bij de vorige eigenaren wel een keertje een marathon gezien dus zij zijn iets veelzijdiger ingesteld. Daarom wil ik met mijn pony nog wel een keer een marathon proberen, want hij vreet de poortjes echt op. Bij de tuiger houden we het even op dressuur en vaardigheid, want hij is redelijk snel afgeleid door alle indrukken om 'm heen en focus is best belangrijk...
nieuwe trailer, ik ben heeeel benieuwd, en je nieuwe wagen !! super, ik hoop dat je er foto's van plaatst.
Terwijl ik echt zoveel mogelijk help. Ik laat de honden uit, train de honden, haal de paarden naar huis, wandel met Amerigo, doe nog steeds gewoon de was en de vaat in en uit ruimen, allerlei losse, kleine dingen. Maar ja, ik kan de paarden niet trainen, niet uitmesten, niet koken, niet strijken, geen hooinetten vullen, geen boodschappen enz enztine10 schreef:GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR mannen![]()
![]()
![]()
![]()
Eerst, blijkbaar zogenaamd bezorgd, zeggen dat ik toch echt heel rustig aan moet doen, en vervolgens aldoor klagen dat hij t nu zo druk heeft, met als leuke opmerking: ik heb nu wel t gevoel dat ik alles doe en jij helemaal niets![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Terwijl ik echt zoveel mogelijk help. Ik laat de honden uit, train de honden, haal de paarden naar huis, wandel met Amerigo, doe nog steeds gewoon de was en de vaat in en uit ruimen, allerlei losse, kleine dingen. Maar ja, ik kan de paarden niet trainen, niet uitmesten, niet koken, niet strijken, geen hooinetten vullen, geen boodschappen enz enz
Sorry, moest even stoom afblazen
wat naar van je hand
lijkt me echt heel pijnlijk
terwijl hij nu nog niet eens alles alleen doet
thee
. Zo lekker als ze buiten is (zowel onder het zadel als voor de wagen) zo moeilijk is ze in de bak. Loopt ze weer halve baan lekker **poef** staat ze weer vrijwel stil of neemt tempo weer af.
.... zodra ze ook maar iets verzaakt krijgt ze een aanmoediging, reageert ze niet direct dan is het
. Krijg ik af en toe een bok of een heel boos oor naar achteren

maar heeft iemand ervaring met bijv Pavo Healthboost of zoiets? Ik heb ook al gedacht aan RedCell maar dat is denk ik direct wel erg rigoreus...
Ik noem haar altijd ons fotomodelpaard.