[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 18:28

Wat creatief, die vlinders! Wat doe jij erop dat ze zo mooi blijven glimmen? Bij mij slaan ze al na een paar dagen dof uit.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 18:40

Gem, ze hangen net, dus zal ook wel gaan roesten later. Ze zitten in de olie, dus lakken was helaas geen optie.

Ipsilonka

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 18:45

Tine, ik vind de wagen echt mooi! En de vlinders ook, wat creatief zeg :D
Oud, wat is oud. Hier 2 jack russels. 1 is 13,5 nog steeds net zo gek als 8,5 jaar terug toen ik haar uit het asiel haalde. En de ander is 16,5 dat is echt een dwaze oude opa hihi. Hoort bijna niks meer, ziet slecht volgens mij. Maar zijn neus doet het prima en hij blaft nog steeds erg hard. Wel irritant hij gaat nu iedere keer bij het eten blaffen dwaas.
Lanouska, mooi hoofdstel!
Aks, mooie foto's. Hoe was het bij de pony?

annemie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 19:14

Wat een mooie wagen Tine <3 en leuk die vlinders!
Ging de menles van je man goed? Heeft hij beide paarden gemend?
Mannen en huishouden 8)7 hier hebben de mannen vanavond onder protest gekookt omdat deze moeder vind dat beide heren moeten leren koken..... zucht... macaroni hoe moeilijk kan het zijn?
Mooie foto's Aks, hoe was het bij je oude verzorgpony?
VHU beterschap gewenst.
Mooi hoofdstel Lanouska :wow:
mooi topic janouk.
Hier nog geen last van vuurwerk gelukkig. Vanochtend nog rondje gekoetst. Had graag een wat langer rondje gewild maar hadden we geen tijd voor. Kwamen nog een andere aanspanning tegen. Tjonge wat een heethoofd heb ik dan voor de wagen zeg. Ze vind het reuze spannend en het duurt dan echt een tijdje voordat ik weer een goed contact met haar mond heb en ze weer wat druk aan wil nemen. Denk er soms over om op halve oogkleppen over te stappen want heb het idee dat ze het ook juist spannend vind omdat ze voor de wagen niet zoveel kan zien als onder het zadel. hebben jullie daar ervaring mee?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 19:52

Annemie, ik heb halve oogkleppen :j . Ster had hele kleppen, maar ze stresste verschrikkelijk wanneer ze andere aanspanningen achter of naast haar hoorde. Menigmaal tijdens een dressuurproef van de hoefslag af gesprongen omdat ze in de naastgelegen ring een ander paard hoorde dat ze niet kon zien. Verkeer van achteren vond ze wel wat spannend maar niet echt eng, vandaar dat ik over ben gestapt naar halve oogkleppen, zodat ze nèt wat meer "controle" had over wat er langs reed. Zonder oogkleppen rijden werd me door diversen die haar kenden afgeraden, daar was ze te ritselig voor, maar die halve werkten een stuk prettiger.
Bij Moos heb ik de halve er gewoon opgelaten. Hij is niet heel kijkerig of schrikkerig, dus ik vind het wel prima zo.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 20:25

Annemie: man heeft alleen met Rembrand gelest. De juf heeft met Thabor gereden, en dat was maar goed ook. Hij moest erg aan de nieuwe wagen wennen. Andere rammeltjes en in wendingen op andere plaats tegen benen.

Akshay

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 22:16

mooie vlinders tine!

Mijn halve wereldreis was prachtig! (laag soeren, en daarna nog naar beekbergen). Pony zag er hartstikke goed uit. Leuk dier, mooi snuitje! :)
Ja leuk beestje :) Nog steeds :D

En nu ben ik gaar :)) En dat van alleen maar meerijden..

Oh, tine vroeg gisteren nog hoe het met me was na de osteo. Ronduit ruk.. :)
Alle neven-klachten zijn weg/afgenomen. Maar heb heel erg last van m'n rug (weer)... Morgen even contact opnemen met de osteo hoe dat nou zou kunnen komen..

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 23:13

tine: mooie wagen.wauwie heel veel veilige snelle kilometers ermee en je vlinders zijn prachtig
mooie foto's van aks
even een ego-post:
hier de geldboom leeg gehaald........(was uitgebloeid oftuwel gruwel geld uitgegeven van mijn spaarekening....) een ponymentrailer besteld.....(geen hati geworden) in januari komt ie eraan *\o/* en na een telefoontje.....staat de nieuwe menwagen ook al af te wezen in polen,die moet alleen nog deze kant opkomen *\o/*
sorry Sunrise....je moet echt aan de bak in 2014 ! _/-\o_

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 23:22

Arme sunrise. Dat wordt wedstrijden rijden.
Gaaf die vlinders, tine. Stoere wagen. De stoel ziet er relaxed uit.
Mooie haf, aksay.

_MarjolaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 00:14

Mooi zeg de nieuwe wagen, Tine! Staat erg goed allemaal. En ook creatief met hoefijzers! :D

Wat voor systeem heb je trouwens als zweng? Touwtjes? En op welke manier zijn jouw strengen bevestigd? Op die laatste foto zie ik volgens mij strenggesp, maar de rest wordt een beetje klein. B-)

Ben even nieuwsgierig, want ik ga naar een touwtjessysteem, maar op mijn strengen zit zo'n zware gesp en die klik ik vast met een marathon panieksluiting. Ik kreeg al gelijk de tip om die gesp te vervangen door een D ring (en die vast te naaien aan mijn strengen), maar daar twijfel ik een beetje over, aangezien je dan niet meer de lengte van je streng kan verstellen in mijn geval. Dus ik ga het eerst op de 'ouderwetse' manier doen en ondertussen aan het observeren bij anderen wat nu het handigste is. :+

@HT gefeliciteerd met je nieuwe aankoop (trailer en wagen)! Dat wordt inderdaad hard werken voor sun. Maar ik neem aan dat ook de nieuwe pony's daar voor kunnen toch?
@annemie op mijn leren tuig zaten mega grote oogkleppen. Op mijn kunststof tuig is dat al een stuk kleiner (maar geen halve). Toch merk ik dat mijn pony beter meekijkt bv. in de vaardigheid. Pakt wel positief uit dus :)
@Aks mooi plaatje met de zon en wat een heerlijk vrolijke hoofd van Dids :D

Ik heb ook nog een fotospam *-:) Vandaag alle paarden lekker gelongeerd, maar er staan nog steeds plassen in onze bak (gelukkig alweer kleiner dan paar dagen terug). Omdat die van ons soms helden op sokken zijn, sturen we ze dan aan longeerlijn een paar keer door het water. Mooie waterbak oefening voor de menners ;) en ondertussen levert dat wel leuke plaatjes op. :D

Sam houdt niet zo van water, remt altijd eerst af en kijkt of ie er langs kan. Als dat niet lukt kiest ie eieren voor zijn geld.
Afbeelding

Mijn zus der paard van 1.73m is echt een held op sokken, maar geef dat kasteel een plas water en hij staat er in te stampen als een kleuter. := (en doet vervolgens ook geen stap meer)
Afbeelding

Onze tuiger ziet de waterbak echt als een object en denkt dan opeens dat ie kan springen. ~~}> Dit is nog een beschaafde foto, maar meneer sprong ruim een meter de eerste keer. Zoals mijn vader droog opmerkte: zolang ie die grapjes maar niet uithaalt als de kar aan zijn kont hangt, anders maken we een mooie hup.
Afbeelding

Geen waterfoto, maar wilde 'm toch even laten zien. Onze oude Gribaldi merrie. Ze loopt qua beweging de andere drie eruit (ze is niet voor niets keur) en dat liet ze vandaag weer goed zien. <3 Jammer genoeg is het een enorme muts als je erop gaat zitten... soms kunnen we haar dan echt achter het behang plakken.
Afbeelding

(mijn vader longeert de eerste drie en ik de laatste, moet namelijk mijn eigen box uitmesten :+ Plus die ruinen willen nog wel eens "wie is de baas" gaan spelen. Die oude merrie springt alleen enthousiast weg en daarna reageert ze op ieder stem commando. Het is haast jammer dat ze niet voor de wagen loopt, zo voorgeprogrammeerd is ze. )

Oops beetje lange post :o

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 00:48

Marjola.die tuiger,wat een springpaard geweldig,hier ook welshmutsen die bang voor natte voeten krijgen zijn...
De jonge merrietjes kunnen voor de wagen straks daar was al rekening mee gehouden met bouwen
Halve kleppen lijkt me ook best handig,ik heb de gewone maat.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 09:53

Goedemorgen

Hier is Amerigo ook bang voor natte voetjes, maar goed daar heb ik geen boodschap aan. De andere twee hebben totaal geen probleem met water, thabor loopt er zelfs heel graag door

Marjola, ik heb nu voor t eerst touwtjes. Omdat ik een enkelspantuig heb met dus de verstelmogelijkheid aan het eind van de strenen, heb ik een gesp met paniekhaak eraan vast.

Vanmiddag komen mijn ouders mt zoonlief hierheen, dus vanmorgen nog paarden trainen, nou ja, laten trainen dan

annemie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 10:10

Goedemorgen
Tine; wat heb jij in je bak liggen? hij oogt zo mooi stabiel. Die van ons is ontzettend mul en zwaar.
Thabor rillerig van de nieuwe wagen? Hij is niet de makkelijkste voor de wagen als ik het zo lees. Vind hem wel erg mooi staan hoor voor de wagen.
Aks; wat vervelend dat je nu weer veel last van je rug hebt.
HT de geldboom leeggehaald maar wel wat moois ervoor terug.
Marjola de paarden allemaal gelongeerd.
Hier geen last van angst voor water bij de paarden. Worden allemaal in eventing uitgebracht dus zijn het goed gewend.
Met de merrie durf ik (nog) niet goed een houten marathon hindernis in te rijden. Als ze hout ziet trekt ze erop aan en dat wil ik niet meemaken met de wagen erachter, ha ha. Tussen bomen slalommen gaat wel erg leuk en snel. Ze is heel wendbaar en op 1 hand te sturen. ook het overspringen in galop doet ze erg goed dan.
Ik wil zo graag dressuur oefenen met haar nu ik wat meer tijd heb maar de bak is te klein en te zwaar en het land is veel te nat dus daar mag ik niet rijden. Nu pak ik buiten zoveel mogelijk dressuurmatige dingen mee maar het echt rijden van voltes gaat natuurlijk niet. De zandwegen zijn bij ons op het moment ook onbegaanbaar vanwege de vele regen. Bij jullie ook?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 10:14

Annemie, wij hebben een megatop-bodem erin. Dit zijn houtsnippers van versnipperd hardhout (oa pallet). Bevalt erg goed.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 10:19

En goedemorgen! Weer gebroken nacht nu door spierpijn en gewoon klaarwakker :roll: dus maar kijken wat vandaag brengt. Beetje mennen moet wel lukken denk ik.

Zag super super gave kar voorbij komen, erg leuke ijzers (wat een leuk idee zeg), lieve verzorgpony met erg jonge Aks erop, en gave tuigers die springend over water gaan. HT gaaaaaaaf nieuwe wagen en nieuwe trailer, meid helemaal top! Lege geldboom maar ach, kan hij weer groeien :')

Ik weet niet hoe het kan maar bij mij wordt er ook regelmatig gesprongen met de kar erachter dus :oo . Snuitje deed het zo af en toe, die sprong er dan vol overgave in *\o/* , Bente heel vaak en dan ook mega hoog en soms ook nog scheef, die was echt eng wat dat aangaat en wilde er vooral niet in (daarom sprong ze dan scheef, je hield er niets aan), en Ollie als ik in draf op de plas aanga springt ze er dus ook in. Als ik stap niet, dan stapt ze netjes met kleine pasjes maar in draf soms ook mega sprongen. Wel recht maar goed het is niet handig. Vaak als we meer plassen hebben wordt het wel beter. Naja ben allang blij dat ze er wel in wil.
't Zit zo rottig als ze zo'n sprong maken en ik ben altijd bang dat ze gaan bokken of in een streng komen.
Volgens instructeur moest ik dus flink doordraven en zweep erbij maar dat helpt bij die van mij dus niet en het vreemde is dus dat ik dat met drie op een rij heb dus zal echt wel aan mij liggen alleen weet ik niet wat ik eraan moet doen.
Als in de bak water ligt ga ik er ook altijd standaard flink doorheen, deden ze het dus alle drie nooit, en ook de waterbak gaan ze alle drie gewoon doorheen. Maar buiten in het bos is het blijkbaar altijd weer anders }:0

Voor wat betreft oogkleppen geen idee of het helpt Annemie, zou het gewoon gaan proberen. Als ze nu al zo druk is kan het haast niet erger worden denk ik? Ollie kan met / zonder / half gereden worden, heb nu halve voor voor de wagen, bij haar is het juist dat ze er wat vlotter van wordt, ze kijkt graag om zich heen. Bente had ik het liefst geblindoekt := Hero beleren we met kleppen, maar die heeft nog te weinig gedaan om er iets zinnigs van te zeggen. Snuitje en Simba vonden zonder kleppen juist doodeng en Alwyn boeide het ook niets.

En als het meezit heb ik nu toch echt wel een zadeltje gevonden voor Hero/Ollie. Een Massimo met korte kussens 2e hands. Hoop zo dat het past.

Oja vwb strengen, ik had bij mijn vorige wagen een railsysteem met kabel. Vond ik erg mooi systeem. Het hing wel wat maar niet hinderlijk. Had er kleine veiligheidssluitingen opzitten.

En mbt zandwegen er zijn er hier een paar die redelijk/goed begaanbaar zijn maar het mooiste pad om lekker te rijden is erg stuk momenteel, echt niet fijn met de wagen. Is meestal zo rond deze tijd van het jaar. Zo een keer per jaar ofzo wordt de boel weer gefreesd en rechtgelegd, hoop dat dat snel komt.

Tjeetje ook weer erg lange post Y;(

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 10:53

VHU: fijndat je n zadel hebt gevonden. Wanneer ga je passen?
Annemie: mooie samenvatting

Vannacht minder handige actie, waardoor nu erg zere hand. Bij het omdraaien in bed bleef mijn duim van geopereerde hand achter dekbed haken. Ik gilde t echt ui. Gelukkig was manlief al wakker anders was hij niet blij geweest.

_MarjolaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 11:28

Volgens mij houden alle welshjes hier niet van gespetter tegen hun buik :P

@Tine: bedankt voor de uitleg! We hebben dus een vergelijkbaar systeem :)
Klinkt trouwens heel pijnlijk van je hand. :(:) Hopelijk zeurt de pijn door die actie niet te lang door.

@VHU allemaal springpaarden en pony's. Lastig om de oorzaak te vinden, op die momenten is het wel jammer dat ze niet wat terug kunnen zeggen ;) Bij onze tuiger werd het naar een paar rondjes wel minder. Volgens mij is het voor hem ook ontwijkend gedrag in het begin: in plaats van naar links of rechts er langs duiken, een grote sprong nemen omdat het niet zo breed was. Daarna walste hij er lekker doorheen als een echte tuiger. Normaal doet hij zijn achterbeen niet zo hoog tillen (zoals voor), maar nu gingen alle benen erg goed de lucht in :D

Mooi dat je nu al een zadel op het oog hebt. Hopelijk is die helemaal naar wens :D

@annemie dat lijkt mij ook spannend met de wagen als het paard zo gewend is om over hout heen te gaan. :j Hier op stal alleen maar dressuurwatjes (de rijpaarden). Daar zijn ze ook wel op doorgefokt als je naar de afstamming kijkt :) (Gribaldi en Hero, beide keer Rechter want ze komen uit dezelfde moeder). De tuiger en pony zijn alleen voor de kar beleerd en hebben bij de vorige eigenaren wel een keertje een marathon gezien dus zij zijn iets veelzijdiger ingesteld. Daarom wil ik met mijn pony nog wel een keer een marathon proberen, want hij vreet de poortjes echt op. Bij de tuiger houden we het even op dressuur en vaardigheid, want hij is redelijk snel afgeleid door alle indrukken om 'm heen en focus is best belangrijk... :P

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 12:48

vhu, zadel gevonden, ik hoop dat het past !
HT, wauw *\o/* *\o/* *\o/* nieuwe trailer, ik ben heeeel benieuwd, en je nieuwe wagen !! super, ik hoop dat je er foto's van plaatst.

annemie..idd niet leuk en mega spannend als paarden voor de kar op hout aantrekken.....
tine..balen van je hand zeg...ik hoop dat de pijn nu weer meevalt..
die hoefijzers ziet er gaaf uit !
marjola, druk aan het longeren geweest, super.
wat een mooie gribaldi is dat ! :wow:

vanmorgen lekker met de honden op pad geweest, was wel even fijn ! lekker koud, en mooie route..wel wat zwaar, maar goed voor het kweken van spiertjes.. -:)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 12:56

GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR mannen }:) }:) {:)-:( {:)-:(

Eerst, blijkbaar zogenaamd bezorgd, zeggen dat ik toch echt heel rustig aan moet doen, en vervolgens aldoor klagen dat hij t nu zo druk heeft, met als leuke opmerking: ik heb nu wel t gevoel dat ik alles doe en jij helemaal niets -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- Terwijl ik echt zoveel mogelijk help. Ik laat de honden uit, train de honden, haal de paarden naar huis, wandel met Amerigo, doe nog steeds gewoon de was en de vaat in en uit ruimen, allerlei losse, kleine dingen. Maar ja, ik kan de paarden niet trainen, niet uitmesten, niet koken, niet strijken, geen hooinetten vullen, geen boodschappen enz enz

Sorry, moest even stoom afblazen

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 14:29

tine10 schreef:
GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR mannen }:) }:) {:)-:( {:)-:(

Eerst, blijkbaar zogenaamd bezorgd, zeggen dat ik toch echt heel rustig aan moet doen, en vervolgens aldoor klagen dat hij t nu zo druk heeft, met als leuke opmerking: ik heb nu wel t gevoel dat ik alles doe en jij helemaal niets -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- Terwijl ik echt zoveel mogelijk help. Ik laat de honden uit, train de honden, haal de paarden naar huis, wandel met Amerigo, doe nog steeds gewoon de was en de vaat in en uit ruimen, allerlei losse, kleine dingen. Maar ja, ik kan de paarden niet trainen, niet uitmesten, niet koken, niet strijken, geen hooinetten vullen, geen boodschappen enz enz

Sorry, moest even stoom afblazen

:(:) :(:) :(:)

mannen zijn niet leuk....

alleen maar lekker ;)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 15:15

Jouw man moet op het strafbankje Tine ~~}> wat naar van je hand :(:) lijkt me echt heel pijnlijk ;(
Jouw man had natuurlijk niet in de gaten hoeveel werk alles eigenlijk is en het valt hem zwaar tegen. Moet je nagaan hoeveel jij anders allemaal in je eentje doet :list: terwijl hij nu nog niet eens alles alleen doet |o
Ik laat wel eens een week de was van alleen manlief liggen om aan te tonen dat die wasmachine echt ook minstens 50% voor zijn spullen aan het werk is, of doe gewoon geen boodschappen als hij weer alle lekkere dingen achter elkaar uit de koelkast snaait. Ach ja, echte liefde :+: :x :+

Hier mennen volgehouden daarna compleet in elkaar gestort en nog net Hero even kunnen knuffelen en toen snel naar huis. Zit nu bij te komen met een :9k thee %)

Ollie gemend in de bak. Het gaat % bij % ietsje beter maar ze heeft zo'n moeite met haar motivatie in de bak }:0 . Zo lekker als ze buiten is (zowel onder het zadel als voor de wagen) zo moeilijk is ze in de bak. Loopt ze weer halve baan lekker **poef** staat ze weer vrijwel stil of neemt tempo weer af.
Ik ben nu heel streng.... vind dat zelf echt niet leuk maar ja, weet het anders ook niet, beetje sloom sukkelen in de bak schiet totaal niet op en dat vind ik helemáál -O- .... zodra ze ook maar iets verzaakt krijgt ze een aanmoediging, reageert ze niet direct dan is het ~~}> . Krijg ik af en toe een bok of een heel boos oor naar achteren >;)
Als ze gewoon doorloopt loopt ze keurig, mooi swingend, mooi beeld, netjes in de stelling / buiging etc maar ja, krijg het maar eens zover dat ze door blijft lopen.
Dus daar gaan we komende tijd heel hard aan werken <<)
Als dat stuk goed is kan ze volgens mij alles. Maar voorlopig is het zo dat ik heel hard werk heb ik het idee en dat zij nog steeds denkt van :)ddd :z
Vind mezelf dan wel weer een enorme zeur. Wilde iets met wat minder temperament en minder ril. Nu heb ik een pony die werkelijk compleet stoicijns is. Is ook wel enorme overgang :=

Soms denk ik ook dat ze gewoon wat extra's nodig heeft. Maar dat verklaart niet waarom ze buiten wel pittig is en in de bak niet natuurlijk :7 maar heeft iemand ervaring met bijv Pavo Healthboost of zoiets? Ik heb ook al gedacht aan RedCell maar dat is denk ik direct wel erg rigoreus...
Ze staat nu op 2 scheppen ponybrok, niet meer op de brok van stal, want daar kreeg ze bultjes van (en voor die bultjes heeft ze nu een drainage kuur, op aanraden van osteopaat). Dus er is wel iets niet helemaal 100% in dat lijf (maar ja, wat? en in hoeverre verklaart het haar niet echt willen doorwerken in de bak..).

Ik hoef ook beslist geen gekkenhuis meer voor de wagen maar wel dat ze gewoon doorloopt :) }>

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 15:48

Oja Aks, je rug kan ook zo ruk zijn doordat je zoveel in de auto hebt gezeten, dat het niets met osteo te maken heeft. Autorijden en rug is vaak ruk.

_MarjolaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 15:55

VHU: Dennis@bokt heeft een middeltje om haar pony's af en toe op te peppen (voor de minimarathons). Ik weet alleen niet meer precies hoe het heet... misschien haar even pben?

Ik voer Sam een combinatie van biks en Pavo Care4Life (dat mag je eigenlijk geen muesli noemen, want er zitten geen granen in) met een schepje Eplus (ook Pavo) erbij als supplement. Maar dat gaat meer om het snel afvoeren van afvalstoffen... dus niet echt jouw probleem. Wij zijn trouwens wel erg tevreden over Care4Life. We konden echt een verschil merken bij onze oude zwarte merrie, die niet zo goed tegen suikers kan en wat stijf kan zijn (vooral in de achterhand). Misschien helpt dat ook bij Ollie omdat ze wat gevoelig is?

Vervelend Tine. Blijf vooral stoom afblazen als dat even nodig is!

biancacoo: bedankt :D Ik noem haar altijd ons fotomodelpaard. :=

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 16:01

Ollie is inderdaad wat gevoelig op van alles. Van de zomer ook op het gras (koliekerig), later ook op andere kuil (bulten), daarna op de bix (ook bulten). Ze is niet stijvig of zoiets, denk niet dat het haar spieren zijn.
Mooi he zo'n mooi paard <3

Oja Tine, zaterdag haal ik het zadel op om te passen.

Drainagekuur had osteo eerder al aangeraden maar ik dacht laat ik gewoon even wachten misschien zakken die bulten vanzelf wel helemaal af als ze weer op andere 'eigen' bix gaat. Nu heeft ze wel veel minder bulten maar het is nog steeds niet echt weg. Dus nu toch maar aan de drainagekuur.
Moet dat natuurlijk eigenlijk eerst eens afwachten paar weken of ze daar op zich al van opknapt, want daar kan het natuurlijk ook aan liggen.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 30-12-13 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 16:01

VHU: buiten is natuurlijk wel veel makkelijker, veel langere stukken rechtuit. Wat doet ze als je er meer een spelletje van maakt, met wat pilonnen ofzo? Dan ben je nog steeds dressuurmatig bezig, maar lijkt t net even anders. En heel veel overgangen en tempowisselingen maken, scheelt hier ook enorm.

En voer kan ook veel uitmaken. Amerigo krijgt nu sportsfit met nog los vit e en gaat daardoor echt heel veel beter.

Blijft een gepuzzel, die beesten