[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 21:31

Jenkins schreef:
HoiHoi!!

Sorry dat ik nooit meer mee klets, maar dat hou ik echt niet vol hier :P
Jullie zien me foto's vast wel eens voorbij komen en ik die van jullie :D

Ik wou jullie vragen of jullie alsjeblieft deze enquête voor mij willen invullen.
Heel belangrijk voor mijn afstudeeropdracht.
Alvast bedankt!!!
[STW] [ENQ] Afstudeeropdracht, segmenteren van de paardenwereld

done :)

Frensie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 21:55

@ PrinsjeH; had geen tijd voor koffie. Workshop duurde tot half 4 en moest om 5 uur op het werk zijn. Wie weet een andere keer.

@ Jenkins; ik ga je enquete zo invullen

Ik heb hier last van omoe en dan heb ik altijd zo'n zin om te snoepen... vreselijk... Heb al een Mcflurry op vandaag :D Dus mag niks meer, maarja, zeg dat maar tegen mijn maag en mijn omoe...

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 21:57

@frensie; goh. Dat is inderdaad een rijtuigje-rijke omgeving. Etten-leur!

@janouk; beterschap en brave puber ;)

Vanavond lekker met paard gespeeld op stal. Bak gesleept. Zonder singel ivm die ontsteking. Dus borsttuig om, sleep erachter, hoofdstel in, en gewoon een touw aan het bit geklikt :+ Gelukkig werkt dat ook :P
Daarna bijrijdster erop zonder zadel, en rondje buiten gestapt. Stukje bos in, leuk technisch paadje gepakt (smal, boomwortels, boomstronken, hellingkjes) en toen opnieuw zijn ontsteking in-gekleid :)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 22:20

Goed bezig akshay. Ik wil voor V en A ook nog een sleep maken, maar het blijft er telkens bij.
Frensie zin om te snoepen en een workshop gehad. Heb ook zin in wat lekkers, maar is niets in huis.
Jenkins ik zal straks even kijken.

Mijn vader gaat maandag het landje voor A klaar maken. Kan hij samen met de pony van mijn zus op een kaal landje. Eindelijk.

Net bij de manege geweest met A. Gelijk een traileroefening gedaan. Vind hij soms nog wat spannend. Hij is weer gemeten, maar is niets gegroeid. Nog steeds 1.15. Vroegen wel 2 mensen als hij te koop was.

Zal nog even aan de studie gaan. Vriendlief is niet thuis en zoonlief ligt al op bed dus lekker rustig.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 22:32

Goeienavond!

Tine haar zoontje is morgen jarig, Kiss d'r hubby ook en mijn dochter 2 dagen later :) !

VHU heeft een kontgooier die van hoogzittende broeken houdt :P .

Tall een zoontje dat fietsen slaapverwekkend vindt :D . Mijn tweede zoon vroeger ook. Opa ging graag met hem fietsen en hij viel al in slaap voor opa het dorp uit was :Z . En wij maar zeggen: "Vaderrrrr, waarom ga je dan ook steeds naar de schaapjes toe en wil je hem leren tellen??" :') .

Janouk: dat zijn de betere pubers +:)+ ! Beterschap!

Aks is ook lekker bezig geweest met peerdie en smeert hem daarna in met klei :) .

Ik heb net de generale repetitie gehad voor zondag :P . De wei is inmiddels omgebouwd tot een dressuurbak van 80 x 40 m met palen + hekjes, bordjes, pilonnen op de hoeken *\o/* . Ik moest hem wel even verkleinen naar 60 x 30 met prikbordjes, dus 10 minuten op de fiets, vals plat, met bordjes achterop en mijn 30 meter touw. Toen weer terug, de berg op, zon er vol op, en ik was eerlijk gezegd al redelijk stuk voordat ik Ster nog moest inspannen.
Stagiaire is daarna met me meegereden om de hekjes te openen ivm de wildroosters en lesmees met de auto zodat hij de bordjes en pilonnen weer mee terug kon nemen (ivm jatten).

Ster liep best fijn, maar ik heb zelf nog vreselijk veel moeite om niet uit de bocht te vliegen in de hoeken :o . Afsnijden vond lesmees niet kunnen, dus lang geoefend met op de hoefslag rijden en hoeken inrijden. Daarna 1 keer proefje gedaan en vervolgens losse elementen uit de proef gepakt.
Teruggereden en de les was klaar.... 4 uur bezig geweest voor 1 welbesteedde les ~~}> . Hoezo fanatiek... :O

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 22:41

Goedenavond! Wat gaan jullie weer vlot.

@Biancacoo: Wat gaaf gedaan zeg. Snap dat je zoontje er blij mee is.
@Tine: Alleen een intake? Dat is vervelend.. Volgende week duurt zo lang he, als je er zoveel last van hebt. :(:)
@Happytime: Hier ook gigantische melkflessen.. Is altijd al zo geweest. Moeten maar veel zon krijgen de komende tijd.
@Gem: Klinkt als een heerlijk ritje. Fijn als mensen rekening met je houden he.
@Frensie: Gefeliciteerd! Ga voor je duimen dat ze zondag naar huis mag.
@VHU: Haha, stiekem snel een rondje gedaan. Groot gelijk hoor! Van dit weer moet je lekker genieten.
@Janouk: Beterschap! Lieve zoon heb je!

Ben vanmiddag ook lekker naar de paarden geweest. Even een grote ronde gedaan met Peppie voor de wagen. Heerlijk relaxt. Wat een wereld van verschil zit er dan in die pony vergeleken met op de wedstrijd.
Heb ook nog even wat plaatjes geschoten van Henkie en King. Die zijn hier te vinden:

[ITP] Lentekriebels bij hengsten Henkie en King

Verder vrij weinig nieuws. :D

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 22:46

Gem, klinkt als veel werk maar het gaat vast helemaal goedkomen zondag! Waar heb je wedstrijd?

Wat een heerlijke beestjes heb jij toch, Poeltje :+:

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 23:11

WB: Schaijk :) .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 23:20

Heb braaf alles bijgelezen, maar geen puf om te reageren. Nog steeds klappende koppijn. Ben wel naar menles geweest, pony deed het heel goed. Loop nog wel tegen paar dingen aan, maar dat moet ik maar in priveles gaan oplossen, want krijg bijzonder weinig aanwijzingen. Erg jammer, maar goed, voor mezelf een mooie test, of het in de groepsles ook lukt wat ik thuis voor elkaar weet te krijgen.

Keuken is versierd, zo pony weer buiten zetten en naar bed.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 08:35

Goedemorgen. Ik ben ook weer beneden in het licht na dagen in het donker. Gelukkig maar. Het is maar niets met dit mooie weer binnen te liggen in het donker. Vandaag voorzichtig weer on the move. Als het lukt, ga ik de dames maar eens wassen. Dat mag ook wel eens na zo'n lange winter.
Janouk heeft volgende week haar 1e dressuurwedstrijd weer, dus alvast proberen Her Royal Badness weer een beetje een koninklijk schoon uiterlijk te geven (voor zolang het duurt).

Vanaf vandaag ga ik rustig eens de laatste dagen hier terug lezen over jullie avonturen. Want lezen op een beeldscherm was er de laatste dag niet bij.

Prettige dag allemaal :j

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 08:38

Hier ook al weer wakker. Daan wordt standaard rond 645 wakker... Gisteren lag hij al om 1915 op bed dus een goede nacht gehad.

Baal een beetje want mijn opdracht is afgekeurd maar stagebegeleider en ik weten niet hoe we het anders moeten doen. Dus nog maar even over nadenken.

Straks met vriendin shoppen. Voor de verjaardagen van de kinderen. Vanmiddag ga ik waarschijnlijk even naar mijn ouders en mijn opa

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 08:53

Goedemorgen.

Nou, zoontje zat lief in de keuken te spelen en had niet eens zijn kado's opengemaakt. Hadden we ook zo afgesproken maar toch. Hij was superblij met alles (veewagen van Bruder, nieuwe fiets, boekjes om zelf te lezen, pyama's sokken.). We gaan zo op nieuwe fiets naar school, daarna ga ik tractaties maken (satestokjes met allerlei soorten fruit en een plaatje met een ridder bovenaan). Dan naar school om tractatie te brengen, huis voorbereiden, tuin uitmesten, pony vangen. We hebben echt superweer, dus ze gaan lekker in de tuin spelen.

Na het feest nog naar zwemles, en ik heb dan nog bestuursvergadering. Oftewel, je kunt me vanavond bij elkaar vegen. Niet teveel kletsen hier, want geen tijd om hier te komen.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 10:03

Goedemorgen allemaal!!

Tine gefeliciteerd met je zoon!! En Kiss met je man!

Janouk gelukkig weer in het licht, hopelijk knap je snel op in het zonnetje!

Tallechie wat rot dat je opdracht is afgekeurd, neem aan dat er ook een reden van afkeuring bij zit?

Gem goed geoefend!!

Ga zo foto's van Poeltje bekijken.

Ik had vannacht gelukkig een rustige dienst. Net de boel overgedragen en boodschappen gedaan, nu zo omkleden en dan naar stal. Vandaag een beetje dressuren, want morgen doe ik mee aan de enjoy the ride in Kootwijkerbroek.

Fijne dag allemaal!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 10:44

Gefeliciteerd Tine met zoontje (en succes met overeind blijven vandaag)
Kiss gefeliciteerd met man lees ik.
en Wiskybokjes gefeliciteerd met je 18e verjaardag! :):)

Hier alweer druk bezig :) In een lokaal zonder ramen, héérlijk voor je humeur.. >;)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 10:59

Poeltje: leuke foto's.
Tine gefeliciteerd met je zoontje !!
Janouk weer in het land van de levenden. Hopelijk blijft het goed gaan.
Tallechie baalt van afgekeurde opdracht en gaat lekker shoppen voor de kinderen !!
Frensie lekker gewerkt en nu lekker naar het paardje.
Kiss gefeliciteerd met je man !!
Gem geoefend voor de wedstijd. En geen zenuwen he !!!
VHU ook nog lekker gereden dat moet ook wel met dit weer !!!

Zo ik ga zo even de cavia hokken schoonmaken en daarna de paarden buiten zetten en de stallen doen.
Dan kan ik vanmiddag nog even rijden. Heb mn tuigen al helemaal schoon rijd nu weer even met mn web tech.
Toch handig 5 tuigen voor 2 pony's. Zo nog eens even kijken welke proeven ik zondag moet rijden.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 12:37

Janouk: weer in het daglicht.
Tallechie: balen van je opdracht. Geven ze dan neit aan wat er mis is?
Kiss: gefeliciteerd met man
Maisie: hokken schoonmaken (van allerlei beesten)
Wiskybokjes: ook gefeliciteerd
Aks: lokaal zonder ramen oei.... maar aan de andere kant, zal het dan misschien ook niet zo vies warm worden?
Frensie: morgen met een rit mee. Gaaf

Nou, zo de kindermeute ophalen (6 stuks, 1 is er ziek) en feesten maar.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 12:47

Zo, stalletje is extra schoon, Gwin gereden, spulletjes voor morgen al een beetje verzameld.
En nu ben ik thuis en ik MOET echt enorm huishouden gaan doen want het is een smerige bende hier.

Dus lekker alle deuren en ramen open staan, straks muziekje opzetten en knallen maar!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 13:00

tine10 schreef:
Aks: lokaal zonder ramen oei.... maar aan de andere kant, zal het dan misschien ook niet zo vies warm worden?

jawel helaas... geen ventilatie ook.. :=
dus nu verplicht de deur open, maar dan hoor je de hal-herrie.
Achjaa :D

Succes met huishouden Frensie!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 13:40

@Tine: gefeliciteerd met je zoon *\o/* *\o/* . Heerlijk weer voor een tuinfeestje!

@Kiss: gefeliciteerd met je man *\o/* *\o/* . Hebben jullie een mooie Abraham gemaakt?

@Frensie: ik moet hier ook zo flink knallen, maar eerst even lunchen.
Leuk morgen; veel plezier, alvast.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 14:50

huishoude doen -O-
hier ook ernstig nodig -O- -O- -O-
maar vond mn knollie "ontharen" nu belangrijker, hahaha
die heb me toch een vacht, en stikwarm nu natuurlijk..
dus ben die maar gaan helpen stukje jas uit te trekken...

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 15:01

Hier alles goed geboend in huis en al paar wasjes gedraaid, nu met de stofzuiger aan de slag en dan nog de badkamer soppen...
Net wel even lekker uurtje met de honden gewandeld in het bos, heeeeeeerlijk!

Was trouwens lekker dom vanochtend; tijdens het galopperen merkte ik dat mijn zadel wel heel erg naar voren schoof... dus even afgestegen om de boel goed te leggen, kom ik erachter dat ik nog helemaal niet had aangesingeld... 8)7 De boel moest nog 3 gaatjes strakker, vandaar dat de boel zo verschoof, doet het normaal nooit... :')

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 15:34

@WB: ook jij gefeliciteerd *\o/* *\o/*

@Frensie: hahahaha, ik zet altijd alles meteen strak }> .
Wat goed van jou, hier wel al wasjes gedaan, maar de echte poets moet nog... :o

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 15:35

owjah,
zou bekant overheen gelezen hebben,

@wissie,
PROFICIAT!!!!!!!!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 16:10

Wiskybokjes gefeliciteerd!!! Ik had het nog niet eens gezien!

Zo, hele huis ook gezogen nu, ben er een uur mee bezig geweest!!! Bubbles verhaart echt vreselijk... overal haren, haren en nog eens haren. Moet nu eigenlijk nog de badkamer doen, maar heb echt even geen zin meer... En moet nog flessen omspoelen om morgen water mee te nemen voor de Enjoy the ride. Dat zo eerst maar eens doen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 16:41

@WB *\o/*
@Tine *\o/* voor zoonlief, en jullie zelf natuurlijk ook!
@Kiss *\o/* voor manlief
@Gem :7 kijk da's trainen (zo ben ik ook zo vaak zo druk met alleen al tuigen, wagen, ring, spul opzetten dat ik voordat ik op de wagen klim eerst maar eens een uitgebreid bakkie ga doen anders trek ik het niet hahaha)
@Frensie hier ook twee emmers met flessen erin voor zondag, veel plezier morgen met Enjoy the Ride :j prachtig weer is het (beetje overdreven weer vind ik persoonlijk voor ons endurance debuut maar goed, hoop dat het zondag weer wat kouder is :+ )
@Bicci wat een leuke foto ziet er zo lekker ontspannen uit <3 fijn dat haartjes loslaten van paardebeest
@Akshay leven jullie nog :(:)
@Janouk gelukkig weer enigszins bijgekomen wat een ellende kan dat zijn he :(:)
@Tallechie dat is echt balen.... -O- hoop dat je lekker kunt shoppen (ben er zelf niet zo'n ster in := )
@Maisie wow 5 tuigen voor twee pony's hahaha gelukkig zit er een webtech bij :+
@Poeltje lekker he als je dan zo'n fijne ronde kunt maken en wat je zegt over dat verschil met met wedstrijd, onze Snuit en ook Rattan zijn met wedstrijd echt bijna niet te houden met gewoon rijden zijn ze vaak zo heerlijk (vaak, niet altijd <<) )

Ben weer beetje bij sinds samenvatting Poeltje geloof ik?

Hier maar ingewikkelde dag :roll: echt zo'n dag dat je denkt waar blijft de tijd en tegelijkertijd ik heb nog niets gedaan.... vanochtend zoonlief naar vriendje gebracht want op school hebben ze een beleidsdag, dus geen lessen. Daarna als een speer naar Amsterdam, voor een afstudeerpresentatie. Erg leuk maar ook erg lang, te lang, want ik moest weer als een speer terug om zoonlief op te halen, en ik had tussendoor nog even boodschappen willen doen en zo'n verloopstecker voor de trailer/auto willen kopen (moet nu dus nog, weet waar ik hem kan krijgen maar ik had hem liever nu al gehad **zucht**). Ondertussen stressen voor bestelling met o.a. electrolyt voor 't peerd voor zondag (wil haar wat geven morgen en zondag, niet eens zozeer voor het rijden maar meer voor de trailer rit omdat ze dan best wel zweet, anders kan ik haar al bij elkaar vegen voordat de rit uberhaupt begint), maar bestelling was door lieve buuf gelukkig aangenomen. Vervolgens hoopte ik dat de jongens (die nu hier zijn) wel met de honden naar het park zouden willen maar die houden nu al een heel lang waterballonnengevecht op het dakterras (ik wil niet weten hoe het er nu uitziet >;) ) en straks nog naar hockey plus hond naar DA voor puppy-enting etc. Ondertussen vreet Wiske van alles uit waarom je dacht van 'daarom wilde ik een herplaatser en geen pup' (was van de lijn trekken, muppets stelen van de bank, planten ondersteboven trekken, opeens ergens piesen terwijl ze dat al vrij aardig niet meer in huis deed, heen en weer rennen achter de kat aan, dingen van de vensterbank af halen, Mischa molesteren }:0 )
Hoop toch nog ergens boodschappen te kunnen doen / eten te koken / huis op te ruimen.
Dus.... -O-

En het is zulk mooi weer!
Maar goed, we halen het wel weer in.
Ga hier dus als een speer verder en hoop nog het gevoel te krijgen dat ik wel iets nuttigs / zinvols heb gedaan :evaw: