[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 14:38

jouke_h schreef:
Groot gelijk Evelli. Daar zijn de verkeersregels toch voor??

Helaas is het wel zo dat je voorrang moet krijgen en niet mag nemen. Bovendien zijn fietsers extra beschermd en als er iets gebeurt ben je als automobilist altijd de klos, of je nu wel of geen schuld had.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 14:38

Jeetje, we zitten alweer aan de honderd pagina's!!!! Hoe lang zijn we nu helemaal bezig?

jouke_h

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 14:40

Heb het ook wel vaker langs de kant gehoord. Je merkt echt dat ze dan iets tegen ponies hebben want zij hebben natuurlijk mega grote paarden op de wagen staan, tja en daar horen die ratten niet bij. Hoop niet dat er dezelfde afkeer komt bij het mennen als er al onder het zadel is... zou jammer zijn.

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 14:42

tine10 schreef:
jouke_h schreef:
Groot gelijk Evelli. Daar zijn de verkeersregels toch voor??

Helaas is het wel zo dat je voorrang moet krijgen en niet mag nemen. Bovendien zijn fietsers extra beschermd en als er iets gebeurt ben je als automobilist altijd de klos, of je nu wel of geen schuld had.

Nee daar heb je wel gelijk in. Maar ik kom het ook zo vaak tegen en dan zijn ze nog boos ook... Terwijl ik ook bij de basisscholen regelmatig de stoep op moet vluchten omdat ouders die hun kinderen met de auto naar school brengen mij van de sokken rijden. Die voegen dan in 1 keer in als je er naast zit. En ja dan heb ik het gedaan...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 14:46

Klopt, dat weet ik ook wel hoor :) maar als het je élke ochtend overkomt wordt je het soms wel eens een beetje zat.
En dat je altijd de klos bent is ook niet waar. Je zal misschien 'schuldig' zijn, maar je zal niet altijd schadevergoedingplicht zijn :) Aangezien fietsers ook dingen fout kunnen doen ;)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 14:48

ik rjd ook niet door. Ga stilstaan enduw dan demonstratief nog een half metertje vooruit :=

Over mijn ponybeest hebben ze eens op straat gezegddat ik 'm maar moest laten inslapen, was niks goed aan aan dat beest.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 15:01

Ik heb tot nu toe alleen maar positieve opmerkingen gekregen (of in ieder geval gehoord :D ) overzowel paard als pony. Pony wordt altijd als schattig bestempeld, paard als mooi. Maar wellicht hoor ik wel heeeeeel selectief.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 15:08

wat een mensen toch tegenwoordig he? wat ze allemaal zeggen.

Tegen mij word er regelmatig geroepen: "dat is zieluggg"
of "je kunt beter zelf ervoor gaan lopen en je pony op dat stoeltje"

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 15:12

Ja, daar krijg ik ook een hoop commentaar op :+ dat het zielig is dat zo zoveel moet trekken :+ zit nog niet op 1 x haar gewicht :+ dus dat gaat prima! Op alle ondergronden :)
Mensen beseffen gewoon niet wat ze roepen. Sommige mensen vragen het en die leg ik het uit :) Maar mensen die zo maar dingen roepen, daar reageer ik niet op

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 15:13

erg he, tuurlijk ik vind ook niet elk paard of elke pony leuk, maar ik zal nooit tegen de desbetreffende eigenaren zeggen dat ik het niets vind, ik vind dat ronduit onbeschoft :n
maar wat de jeugd van tegenwoordig allemaal durft uit te kramen is helemaal om je voor te schamen.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 15:16

Was ik net bij de horse plaza hier in de buurt.
ze hebben daar in de winkel een koffiehoek en blikjes automaat.
met paar tafeltjes en stoeltjes.
Zit het personeel daar hun lunch te eten.
ok, geen probleem mee.
Wij kwamen binnen (verder liep er geen mens in de winkel)
ze kijken en gaan vervolgens gewoon weer verder met kletsen en hun lunch.
geen 'goedemiddag' o.i.d. ze zeiden helemaal NIKS tegen ons.
toen we vlakbij hun stonden (bij de vitrine met scheermessen)
keek 1 zo'n meisje naar ons en ging ook zonder iets te zeggen weer verder met kletsen met haar collega's.
Toen we de winkel uitgingen werd er vervolgens ook geen tot ziens! o.i.d. geroepen.
ik vind dat zo verschrikkelijk onbeschoft en klantonvriendelijk!
Ze zeggen geen goedemiddag, blijven gewoon op hun kont zitten te kletsen met collega's, staan niet op om te komen vragen of ze ons kunnen helpen en zeggen dus ook geen tot ziens.....
Vlak voor we de deur door gingen naar buiten heb ik maar zelf 'geroepen': "fijne dag nog verder"
geen idee of ze dat gehoord hebben, maar ik kon het niet laten.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 15:16

Vind het sowieso een rotwinkel :\

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 15:19

ik ga er soms nog wel eens heen.
maar heb daar afgelopen winter enorm gezeur gehad met een paar thermolaarzen die na 1 maand al kapot waren.
dat ik zei ik ga er niet meer zo snel heen.
vandaag wilde ik toch eens kijken hoe duur de scheermessen daar zijn... maar nu dit... beetje onbeschoft van die mensen

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 15:28

Ik ga nu meestal naar de EJ in Heemskerk of naar een kleine ruitersportzaak in Oostzaan. Soms rij ik door naar Ooteman.

Voorheen reed ik altijd een rondje Zoetermeer (divoza) Nieuwegein (freddy's en horseplaze) Harmelen (ruitershop)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 15:34

zoetermeer ga ik niet heen.
is me te ver.
meestal ga ik naar freddy's, horseplaza of de ruitershop.

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 15:36

Divoza (Heteren), Heja (garderen) of het de paardenschuur in amerongen. Allemaal aardig nog uit de richting.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 15:37

Ga morgen met de pooownies door de drive van Burger King :D Hoop dat het al beetje afkoelt na 6 uur :)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 15:38

oh ja paardenschuur in amerongen kom ik ook wel eens.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 15:46

Afbeelding
Afbeelding

mijn ''bultjes''... (ja ik heb heel sexy bruine benen, nót!)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 16:16

ziet er niet lekker uit naaltje

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 16:17

zo voelt het ook niet echt :=
achterop m'n benen heb ik er ook nog...
vanavond werken, gaat in jurkje, ik doe echt geen legging/broek aan, dan wordik gék als dat erlangs komt :=

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 16:50

Naaltje voelen ze hard aan? Wordt je been dik? Ga in die gevallen maar naar de dokter.

Geniet nu nog maar van de samenvattingen. Eens ik terug naar men pony kan (en iets meer kan doen dan een aai over haar hoofd) stop ik er hier mee.

ter info we hebben de 100p gehaald in 40 dagen, 22u en 39 minuten (als ik goed geteld heb)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 16:58

Over de haflinger, ik vind hem ook geweldig :D Klein is hij zeker niet, ik denk dat hij ongeveer 1.48 is. Mijn vz-haflingers zijn kleiner :D (behalve Sander, die is wel van het grote type)
Dat 'klein en fijn-uiterlijk' merk je niets aan als je hem voor je hebt lopen!(ik denk trouwens dat het een beetje aan de foto ligt, hij is lang hengst geweest, dus eigenlijk is hij nog erg breed tov de andere haflingers van de club) Nooit een paard gevoeld met ZO veel kracht! Maar hij schrikt van werkelijk niets! Hij stond vastgebonden aan de trailer, ik was aan het optuigen. Plots komt er een fanfare achter hem door, het waren ongeveer 20 mannen met trompetten, trommels enz. en ze kwamen op 1,5 meter achter de haflinger door. Ik vond het om te beginnen al onverantwoord, zo kort ga je niet met een fanfare achter een paard door... Maar gelukkig bleef hafje lekker door slapen :o

Ik ben net terug van een héééérlijk ritje met Romeo! Vriendlief belde me om half 2: "heb je zin om te gaan rijden? Als jij Romeo al begint klaar te maken en op te tuigen, kunnen we vertrekken als ik aankom." Dat moest hij me niet 2 keer vragen :o Ik had voormiddag wel al gestuurd: "het is nogal bewolkt, niet echt weer om te zwemmen vandaag... ideaal weer om met Romeo in het bos te gaan rijden!" :+
En Romeo had er blijkbaar ook zin in! We hebben amper gestapt, heel veel gedraafd en meer gegaloppeerd dan anders. We hebben 16 km gedaan.
Onderweg kwamen we een ruiter te paard tegen, zegt die man: "Hij is nogal kijkerig, nog jong?" Waarop ik antwoordde dat Romeo 4 jaar is, daarop zei hij: "Ow zo jong nog, en nu moet hij al zo een gewicht trekken? Arm ding."

Op een moment dacht ik: "We gaan hem eens écht gas laten geven", dus ik roep: "Jaa Romeo, ga maar!" Romeo deed dit met alle plezier. :D Oortjes naar voren en GAAN :Y) Op een moment keek ik naar de kilometerteller en we gingen 30,1 km/uur :+ Romeo vindt het te trekken gewicht duidelijk véél te zwaar :(:)

Onderweg ook wel veel mensen die tegen elkaar zeiden: "kijk eens hoe mooi" en "wat een mooi beestje zeg" en "wat schattig!" en "dat is toch echt hét vervoermiddel hé, ik ben jaloers op jullie!" :D

@ jouke_h: ohz is er inderdaad een grote rivaliteit tussen eigenaars van grote paarden naar pony's toe.
Ik weet niet of Ludo Philippaerts jullie bekend in de oren klinkt, maar zijn oudershuis is hier 2 straten verder, hier heeft hij ook een manege. Zijn zus(in het 3e studiejaar was zij mijn juf), die ook erg met paarden bezig is, woont hier nog steeds. Ik vind het verschrikkelijk hoe ze tegen me doet. Vroeger was ze altijd heel lief tegen mij, maar sinds ik op haflingers rij en ik Romeo heb, doet ze erg neerbuigend. Terwijl zij zelf ook pony's hebben voor hun zoontjes. Maar nee, Romeo is niet van weet ik veel welke hengst, dat zal het verschil ook wel maken denk ik... :?
Ik vind het erg jammer hoe zulke mensen tegen anderen doen. Bijna iedereen met grote paarden doen zo tegen de kleintjes.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 17:20

Ben ik ook nog ff tussendoor....jeetje alweer drie pagina's erbij sinds gisterenavond :+

Citaat:
Pony wordt altijd als schattig bestempeld
Zeggen mensen bij mij ook altijd van Alwyn. En Simba vinden ze vooral mooi en soms zielig omdat hij voor een karretje staat en zo klein is ... al helemaal omdat ik altijd een menzweep bij me heb, ach ja.

Citaat:
Bijna iedereen met grote paarden doen zo tegen de kleintjes
Merk daar niets van gelukkig. Mijn instructeur vindt pony's veel slimmer en sneller :D
Wat een geweldige haflinger S_L. Vind haflingers echt superstoer. Helaas is het voor de rest totaal niet mijn type paard, kan er niet mee omgaan :o

Mijn onderarm is per ongeluk tegen hele gemene brandnetels aangegaan en ook mijn linkervoet (had slippers aan), het doet echt zeer zeg niet normaal. @Naaltje: jij bent duidelijk allergisch :(:)

Vandaag onze lieve hond weggebracht naar het pension. Mis haar nu al. Vind het altijd zo ontzettend stil als ze er niet is. Ze vindt het pension trouwens helemaal geweldig, zo schattig. Gaat vol enthousiasme in haar hok, kwispelend naar de eigenaar. Ze is daar ook geboren en gaat er iets van 2 x per jaar heen, maar ze weet precies wanneer we er zijn begint ze al te joelen in de auto.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 17:35

SL: mooie haf

Een keer was ik verdwaalt met de kar en kwam uit in een buurt in de bijlmer.. nou wat ik daar toch meemaaken en wat ze wilde doen.. Ik woon al jaren hier en nooit last, maar met je paard en wagen toch anders.

Sollicitatie voor niets gegaan (uur reizen heen en weer uur terug) heb er ander half uur staan wachten toen vond ik het wel mooi geweest als hij gezegt had ja ik kom er zo aan!.. niet dus! Ga nu lekker naar iets anders opzoek.