[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MenFreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 20:28

Pff, wat een dag vandaag!
Vanmorgen belde de tandarts, of hij met 10 minuten langs kon komen. Dat kon natuurlijk wel en 10 minuten later stond hij op de stoep. Eerst boy na laten kijken, hij had de mondklem erop gezet (heet dat zo?) en liet mij de haken voelen. Pff dat kon toch niet lekker hebben gezeten, ook zat er nog een wolfskies in die er uit gerooit is. Nu mag Boy 5 dagen geen bit in. Toen hij klaar was mocht ik weer voelen, wat een verschil zeg!
Toen bij Bram de klem erop, hier verwachte ik veel van omdat Bram de laatste tijd zo aan het klooien is met z'n mond. Ook hier grote haken, zelfs één die in z'n wang prikte. Bram was van het wegveilen niet zo gediend en begon veel te springen/stuiteren en was dus even een gevecht. Ook het hoofdstel in gedaan en zo gekeken waar de fout zat.. Nu heb ik een bit van de tandarts gekregen (moet ik nog betalen) om te proberen.
Ook Jikke moest er aan geloven. Daar heeft hij niet ontzettend veel aan gedaan, al heeft hij toch heel wat haakjes weggehaalt aan de binnenkant van de onderkaak (tegen de tong aan dus). En heeft hij de 1e paar kiezen een stuk afgeveilt omdat als je verder naar achter gaat de kiezen bij Jikke korter werden en hij dus de achterste kiezen nooit op elkaar kreeg, doordat de voorste kiezen dan al 'aan' waren. (snap je het nog? ;) )

Vanmiddag Bram ingespannen met het leen/probeer bit, dit was tevens de eerste keer enkelspan bij ons (en ook één van de eerste keren in z'n leven omdat die man waar hij eerst van was bijna gelijk 2-span is gaan rijden) dit ging eigelijk bijna super, zijn mond hielt hij mooi gesloten en hij schuimde zowaar een beetje! :D Het is een dubbelgebroken bitje. Alleen het rijden was wat zoekerig, maar dat kwam niet van het bit. Maar doordat hij zijn broer zocht en daarom een beetje slingerde, op de weg terug was hij lekker voorwaarts en was mooi actief van achteren en lekker op twee leidsels te rijden/recht te richten. Zo ken ik mijn mannetje weer een beetje :) Dus maar morgen hem maar even opbellen dat hij het bitje erbij mag schrijven op de rekening.

Nu Bram dus lekker enkelspannen de komende week en met Boy maar een beetje fietsen/wandelen kan ook geen kwaad, dat Boy het nu een weekje rustig aan mag doen.

liberty

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 20:43

@menfreak, mss wel verstandig om beiden eens in enkelspan te rijden? kunnen ze alleen maar beter van worden :) Verder goed dat de TA eens geweest is, doen wij ook altijd :j

MenFreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 20:49

Was de 1e keer dat de tandarts er was voor de pony's.. Dat is dus bij de vorige eigenaar ook niet gebeurt.

Enkelspan is natuurlijk altijd goed, alleen mijn tuigtoebehoren zijn er nog steeds niet. Dus moest even improviseren, en dus maar het schoftje van een shet gepakt. Paste ook :D Straks heb ik de toebehoren die ik zo aan m'n 2-span tuig vast kan maken. Hebben ze beide hun eigen tuig waar ze dus ook enkelspan mee kunnen rijden..

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 20:51

MF, fijn dat de tandarts is geweest!
Ik laat ook meest elk jaar wel even nakijken voor de zekerheid...

Enkelspan is wel fijn denk ja!
worden ze inderdaad meest alleen maar beter van!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 23:42

Ik rij nog heel regelmatig enkelspan. Afgelopen week twee keer dubbelspan gereden en beide in enkelspan. Beetje krachttraining, individuele aandacht en training.
Met het beleren komt bij mij eerst 100% goed in het enkel en dan pas in dubbelspan

MenFreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 11:14

Dat hebben wij met de vorige pony´s ook zo gedaan. Maar omdat deze nog niet zo veel gewend waren, echt alleen het dubbelspannen zat er goed in. In de hand etc waren ze nog niet echt handelbaar. Waren we er eerst een beetje voorzichtig mee.. Maar het is idd ook de bedoeling om ze heel regelmatig te gaan enkelspannen ;)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:27

Ben toch, bikkel die ik ben :+ , de weg op geweest :D en juffie heeft zich prima gedragen met de ijskoude wind en opvliegende zeilen overal!
Snel weer terug gegaan want men groom bevroor langzaam :+

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:29

Ik heb vandaag alleen ohz gereden hoor, in het bos dus lekker uit de wind. Ik was gister bikkel, 2 dagen bikkelen gaat mij te ver :P.
Super dat Keet zo braaf was, Keet rulez ;).

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:31

Keet is zeker super! Erg fijne pony is het :)
In het bos is lekker uit de wind idd, helaas kennen wij geen uit de wind en rijden wij gewoon in de polder op de open vlakte

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:36

Vandaag geen bikkel op de kar maar wel 10 km gewandeld (zonder pony's) met 10 kg bepakking voor het werk.
Morgen weer tweespan rijden (weet iemand het weerbericht?)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 19:07

uhmn waarom moet je van je werk met 10 kg bepakking 10 km lopen?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 19:08

pff, dat klinkt inderdaad als een pittige wandeling!

was inderdaad koud vandaag zeg!
net klein rondje buiten gewandeld om even frisse neus te halen, maar wat een koude wind zeg, brrrr!

ben blij dat ik vrijdag op de wagen ben meegeweest, toen was het nog prima te doen met een zonnetje erbij!

sharenanero

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 19:58

vandaag ook een rondje gereden,,
KOUDD!! maarja goed in gepakt en maar gaan.. bij de openvelden was ´t best koud,, maar voor derest vond ik het best te doen, alleen het meisje dat mee reed was vast gevroren aan de kar,, dus was ze toen we terug waren gelijk naar binnen gegaan,, was tog wel een leuk ritje :)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 20:22

ik heb niet gebikkeld. Heb vrijdag avond nog gelest in de binnenbak.

Tandarts heb ik nu 1x laten komen. Gelukkig geen schokkende dingen. dit jaar ben ik van plan m weer te laten komen.

Vandaag een super leuke pony gekocht !!! Hij heet Vlagberg's Robijn en is nu 2,5. Het is een zoon van Ysselvliedt's Special Edition. Een welsh A dus. miss zo foto's

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 20:32

klinkt gaaf maisie!

Aukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 20:48

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Maisie! ben erg benieuwd naar de foto's.

Vandaag was het inderdaad megakoud zeg! We hebben ook niet gemend vandaag.

Napie, ik hoop voor je dat het gaat lukken om morgen te rijden. Ze hebben oa sneeuw voorspeld... Maar misschien valt het mee.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 21:00

Komt ie:

Afbeelding

Afbeelding

Hij is nog een beetje baby en alles moet nog een beetje groeien. Hij mag nog 3 cm groeien maar heeft wel al lekkere flinke benen en
een mooie nek. Hij heeft lekker veel front en heel belangrijk hij is bijna net zo lang als Ferro.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 21:03

super stoere pony zeg!

Aukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 21:14

Wat een gaaf beest!! Die nek... :~

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 21:16

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 21:24

Gaaaaaaave nieuwe pony!

sharenanero

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 22:54

mooie pony :)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 22:59

Evelli schreef:
uhmn waarom moet je van je werk met 10 kg bepakking 10 km lopen?

Georganiseerde wandeltocht en gezien we gaan bergwandelen met tent aankomende juni in Noorwegen was dit even een oefening. We hebben ook al in december een nachtje in het bos geslapen om nieuwe tent en slaapzakken uit te proberen.

Ik heb het weerbericht gehoord, dat wordt longeren.

Gave pony zie ik voorbij komen

andere foto's moet ik thuis even bekijken, kan ik hier niet zien

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 23:15

Zag een mooie pony voorbij komen, ben benieuwd hoe ie wordt!

Aukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:48

Naaltje, leuke foto's hoor! Mooie wagen en tuig.
Super ook dat hij zo braaf was.